Honda Hardtail CB 400 F

Rode draad is goed, alleen als ik de motor start moet daar stoom vanaf komen en dat doet hij niet. Kan ook de gelijkrichter stuk zijn??

Kan iderdaad ja, maar check eerst ff of die rode draad zelf nog wel intact is. Multimeter erop aan het begin en eind en kijken wat de weerstand is (moet dus ~0 ohm zijn).

Ik vraag dat omdat ik zelf ooit een regelaar/gelijkrichter heb vervangen die achteraf niet kapot bleek te zijn. Ik had toen ook een draadbreuk in het 'rode laad draadje'.
 
Laatst bewerkt:
Roestendoenze, Meter nog even een keertje in een andere stand gezet en toen kreeg ik wel ongelijke waardes maar dat was wel heel klein. Waardes gemeten van de ene naar de andere was 00,9 en 01.0 dus een verschil van 00,1 ohm dat kan toch niet kapot wezen????? Martin......
Lijkt erop dat die drie spoelen nog wel goed zijn. Dan zou je nog die losse spoel in het plaatje het zelfde kunnen doormeten. (dus kijken of spoel niet gebroken is en bovendien kijken of die geen sluiting maakt met aarde)

In de gelijkrichter zitten diodes. Die horen de stroom maar in een richting door te laten. Als daar een diode stuk is gaat het laden ook helemaal mis. -O-
 
Nieuwe spannigsregelaar en gelijkrichter er op gezet en wat denken jullie, de accu wordt nog niet bijgeladen. Dus nu heb ik de dynamo eraf gesleuteld. Morgen maar even laten doormeten en laten maken als ie kapot is. Dit doe ik morgen wel ff wat nu is mijn dochter jarig dus gebak en bier drinken maar weer. Jullie horen het wel weer als de dynamo weer klaar is. Eerst ff de groeten Martin......
 
Nieuwe spannigsregelaar en gelijkrichter er op gezet en wat denken jullie, de accu wordt nog niet bijgeladen. Dus nu heb ik de dynamo eraf gesleuteld. Morgen maar even laten doormeten en laten maken als ie kapot is. Dit doe ik morgen wel ff wat nu is mijn dochter jarig dus gebak en bier drinken maar weer. Jullie horen het wel weer als de dynamo weer klaar is. Eerst ff de groeten Martin......

Jammer..

Gefeliciteerd met je dochter........

leuke dag, tegelijk met mijn schoonvader.. nog een paar uur en dan zit ik ook aan het bier!
 
Nieuwe spannigsregelaar en gelijkrichter er op gezet en wat denken jullie, de accu wordt nog niet bijgeladen. Dus nu heb ik de dynamo eraf gesleuteld. Morgen maar even laten doormeten en laten maken als ie kapot is. Dit doe ik morgen wel ff wat nu is mijn dochter jarig dus gebak en bier drinken maar weer. Jullie horen het wel weer als de dynamo weer klaar is. Eerst ff de groeten Martin......

Gefeliciteerd.
Heb je het rode 'laad draadje' nog gecheckt op een kabelbreuk?
 
Van harte

Daar heb je een koopje aan

De rest van de delen die je overhoudt kun je goed los verkopen, niet als 1 geheel, maar gewoon slopen, als je toch teveel last van je rug houdt, daar hoeft nooit geen geld bij, want die CB 400 deeltjes zijn erg gangbaar.
Besluit je om de rug nog een poosje aan te zien, dan zou ik de delen bewaren die makkelijk kunnen zijn

- Startmotor
- Bobine's
- Onstekingsplaat
- Vervroeger
- Spanningrregelaar
- Blok carburateurs
- Dynamo

En los verkopen

Buddy
Tank (kranen lekken vaak)
Vork en eigenlijk alles wat eraan zit, maar los, dat levert het meest op
 
Ben maar snel van gedachte veranderd. Ben ook van plan om die motor te gaan slopen en hem verder in onderdelen te gaan verkopen. Maar hij had ook nog andere onderdelen liggen van een cb400 (wist niet hoeveel) maar het waren 2 a 3 kratten vol. Moet maar even rond kijken en misschien kan ik er wel 2 motoren uit halen haha. Gr Martin..
 
Ben maar snel van gedachte veranderd. Ben ook van plan om die motor te gaan slopen en hem verder in onderdelen te gaan verkopen. Maar hij had ook nog andere onderdelen liggen van een cb400 (wist niet hoeveel) maar het waren 2 a 3 kratten vol. Moet maar even rond kijken en misschien kan ik er wel 2 motoren uit halen haha. Gr Martin..

Ik hoef em ook niet, dacht alleen ff dat ik gek aan het worden was....

succes ermee..
 
Ben maar snel van gedachte veranderd. Ben ook van plan om die motor te gaan slopen en hem verder in onderdelen te gaan verkopen. Maar hij had ook nog andere onderdelen liggen van een cb400 (wist niet hoeveel) maar het waren 2 a 3 kratten vol. Moet maar even rond kijken en misschien kan ik er wel 2 motoren uit halen haha. Gr Martin..

Doen!! je weet nooit wat er tussen zit
Want ik heb dat met oude GS/x spullen, ik heb bakken vol spanningsregelaars, dynamo's, startmotoren etc etc ec opdat ik zelf twee van die monsters heb, als ik het moet kopen betaal ik zwaar geld, als ik het wegdoe d=gaat het ook gewoon in 1 keer hoppa, want mij kost het eigenlijk ook niks, want neem alles altijd mee als ik het niet zoek, als je iets koopt als je het wel zoekt ben je altijd duur uit.

En misschien is het wel net zo'n zot als mij je weet maar nooit, soms heb je mazzel
 
Terug
Bovenaan Onderaan