oliedrukmeter dragstar

Tinke

Rookie
7 mrt 2006
6
0
Beringen
Hoi,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een oliedrukmeter op een dragstar 650 ?
Ben al aan het zoeken geweest naar een aansluitingspunt maar tot nu toe zonder resultaat.
 
dat zit er vast niet op.

olielampjes zijn bij een yamaha bij mijn weten nivo lampjes en geen druk lampjes dus een sensor zal wel zelf fabrieken worden.
 
je bedoelt zo'n olie druk metertje.
met een kijkglaasje en een naald die de druk aangeeft?

op m'n WS heb ik 'm zo gemonteerd.
full


de drukleiding zit aan de andere kant in het blok vast.
er moest wel een andere banjobout in.

succes
 
Het is inderdaad een meter zoals Wees aangeeft op de foto.
Bij een wildstar kan je mooi aftakken van de leidingen die naast de cilinders lopen.
Bij een dragstar echter is deze leiding er niet.
Ben al op het schema en de motor aan het kijken geweest, maar vind nergens een punt waar ik zou kunnen aftakken.
 
Er zit vast wel ergens een plug in een oliekanaal om oliedruk te kunnen meten, die kan je dan toch ook gebruiken om er een permanent aan te sluiten?
 
nou, gat boren in een oliekanaal, draad tappen, meter erin, klaar....(maar waarom in godsnaam)
 
Eeuuhhh, waarom???
Voor de show uiteraard.
Heb mijn bike een beetje aangepast aan mijn persoonlijke smaak, vandaar. :]
 
hoi tinke ik heb ook een drag star en ben ook op zoek geweest hoe ik een olie druk meter moest plaatsen ik kwam er ook niet uit dus de dealer maar gebeld en die heeft het voor een zacht prijsje in orde gemaakt.lijkt me ook slimmer weet je dat goed is. gr dragstar rijder
 
Terug
Bovenaan Onderaan