Hoe heet deze style? (HD)

Skid Kid

MF veteraan
5 nov 2005
2.215
10
Kijk... ook ik word oud.....(hoop ik).... ik rij nu nog op t fenomeen ´´ Superbike´´ maar daar komt op een dag een harley voor in de plaats....
nou heb ik al heel wat harley s gezien...Maar mn oog valt enorm op deze style...

full


dis een 2001 softail heritage met zwevende zadel... die zadel vin ik zon harley zo cool maken...alsof t een hele andere motor is... zouden jullie ´´kenners´´ mij een beetje wegwijs kunnen maken... is er dus een benaming voor deze style?? zo met dat zadel....zodat ik kan zeggen van.. ja ik zoek ´´ zo´n harley´´

en op welke soort frames deze style wordt toegepast...
 
Laatst bewerkt:
deze vin ik ook enorm mooi!!! maar is geen softail volgens mij... of wel... |( :P

full


sorry mensen op chopper gebied ben ik nog egt een rookie.... maar daar kunnen jullie verandering in brengen...hoop ik :P

edit: dees vin ik mooier.... vin deze zadel ook stoerder.... maar is wel zelfde style tog? dees heeft ook springer voorvork :9~ ja dat weet ik wel O-) :P
 
Laatst bewerkt:
Lijkt een beetje op mijn vroegere hd,toen ik nog niet beter wist O-) O-) :+


Moet tegenwoordig een naam hebben,dus noem het maar old style ofzo :+ ;)


full
 
Die onderste is een 'Knucklehead' in een ongeveerd frame. Die zijn tussen 1936 en 1947 gemaakt en is eigenlijk de stamvader van de moderne HD chop/motert.

Die bovenste is idd een verbouwde Heritage Softail wat min of meer een moderne interpretatie is van de onderste. Heeft dus een geveerd frame en een modern blok.

Er is volgens mij geen echte naam voor die stijl. Je zou het misschien iets als 'retro' of 'klassiek HD' kunnen noemen.
 
ja die onderste zou ik wel willen hebben.... maar is dus gewoon een museum stuk....

Damn!!! waarom moet alles wat ik mooi vin zoveel kosten B| :P

en ik zie t idd... een ongeveerd frame... das mooi spul! en dan die springer vork erbij... :9~
 
ik zat ff te googlen....

en je ziet dat ´´ deze style´´ vaak in t bezit is van een knucklehead motor... en wat is een shovel?? zag die term ook een paar keer voorbij komen...
 
ja t type is idd ´36 knucklehead... en ik denk dat oldstyle/klassiek HD wel een goede omschrijving is...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt diverse boeken over h-d ,modellen bouwjaren types,zoals flathead,Panhead,shovel, enz enz, voor de mensen zonder gereedschap adviseer ik niet verder te kijken dan de evo,twincam
veel leesplezier
ik zat ff te googlen....

en je ziet dat ´´ deze style´´ vaak in t bezit is van een knucklehead motor... en wat is een shovel?? zag die term ook een paar keer voorbij komen...
 
zouden jullie ´´kenners´´ mij een beetje wegwijs kunnen maken... is er dus een benaming voor deze style?? zo met dat zadel....zodat ik kan zeggen van.. ja ik zoek ´´ zo´n harley´´
en op welke soort frames deze style wordt toegepast...

Deze style zoals op de foto met zweefzadel en kaal achterspatbord is afkomstig van de Hydra-Glide. Deze 1200 CC kopklepper is van 1949 t/m 1956 geproduceerd. Het was de eerste HD met telescopische voorvork.
Zoek in Google afbeeldingen maar eens op Hydra-Glide. :9

Groetjes HD4ever. :]
 
dus idd is dit gewoon klassiek HD want de hydra glide heeft veel weg van die knuckleheads die van 36 tot 47 zijn gemaakt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan