uitlaatbochten enz. (zelf maken)

cooperboy

MF veteraan
6 feb 2006
1.146
2
Zuid-Holland
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het maken van nieuwe uitlatenbochten/buis.
Of kan gewoon alles.
De diameter van de buis blijft hetzelfde als de huidige.
 
Zorg ervoor dat je een dikwandige buis krijgt. Zo krijg je geen blikkerig geluid, maar een mooi donker geluidje. Verder kun je de bochten ook wel dikker maken dan je standaard bochten. Dit doe je met een trechtertje meteen vanaf de cilinder.

Gebruik RVS dit metaal is het meest geschikt voor uitlaten, vooral om te lassen en te buigen. Alluminium kun je moeilijk buigen, kan gaan knappen


suc6 :}
 
je kan ook lasbochten kopen, dan hoef je niet tebuigen en de las bochten zijn zonder plooien van het buigen.
 
Dikwandig, oke.
Maar hoe dik is dikwandig.
Moet ik dan denken aan de dikte van getrokken gasbuis?
Die lasbochten hou ik even in gedachten.
Die kon ik nog wel eens nodig hebben.
 
Geen lasbochten, laat ze maken op een doornbuigmachine bij Startwin in Loenen, heb ik ook laten doen, prima werk, prima prijs. Grootste voordeel is dat je niet gebonden bent aan de krappe buigdiameter van lasbochten (bij 40mm maar 50 of 60mm max)
Ze gebruiken standaard RVS met 1.5mm wanddikte.
Ga niet extreem veel groter in maat.
Ik denk dat diameter en lengte van de pijp meer voor het geluid doet dan wanddikte van de pijp.
Succes!
 
Prima prijs????? waar moet ik aan denken....


Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar...


En ik denk dat als je echt een strak setje pijpen wil, met veel bochten, zodat alles strak langs het blok en frame af loopt, het onmogelijk is om het geheel te laten buigen.
Mijn mening is dat je niet om het werken met stukjes lasbocht heen kan.
 
Misschien heb je aan deze voorbeeld iets om ideen op te doen...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan