CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allen,

Sinds kort rij ik op een CB 500, echter heb ik nu een klein probleempje met het starten. Mijn motor start niet meer ;(
Vermoedelijk het start relaise, iemand enig idee hoe ik dit kan controleren?

Alvast bedankt!

Misschien is het makkelijk:
- Dodemansknop ingeschakeld
- Zijstandaard die uitgeklapt staat icm. met in een versnelling staan
 
-Is je lampje van je zijstaandaard aan?
-> ja -> zijstandaard inklappen, als dat niet werkt zijstandaard schakelaar schoonmaken met WD40

-Brand je licht normaal?
Ja-> uitzetten en proberen te starten -> hoor je een klik of verschillende klikken aan de rechterzijde van je motor? -> Ja-> accu opladen/vervangen -> nee, rechter zijkap eraf halen. Daar zie je de zekeringen zitten. en een los blokje met 1 zekering. Controleer die zekering. Is ie goed? Nee -> vervangen Ja -> Probeer je relais te overbruggen met was VD draad. start ie nu wel? Ja-> is het je relais. Nee-> geef maar een gil, zoeken we samen verder.

Mijn ervaring is dat het zelden het start relais is, maar vaak een bijna lege accu. Licht kan dan nog normaal branden, maar heb je net te weinig om je start relais te bekrachtigen.
 
Quote:
__________________________________________________________________________________

-Is je lampje van je zijstaandaard aan?
-> ja -> zijstandaard inklappen, als dat niet werkt zijstandaard schakelaar schoonmaken met WD40

-Brand je licht normaal?
Ja-> uitzetten en proberen te starten -> hoor je een klik of verschillende klikken aan de rechterzijde van je motor? -> Ja-> accu opladen/vervangen -> nee, rechter zijkap eraf halen. Daar zie je de zekeringen zitten. en een los blokje met 1 zekering. Controleer die zekering. Is ie goed? Nee -> vervangen Ja -> Probeer je relais te overbruggen met was VD draad. start ie nu wel? Ja-> is het je relais. Nee-> geef maar een gil, zoeken we samen verder.

Mijn ervaring is dat het zelden het start relais is, maar vaak een bijna lege accu. Licht kan dan nog normaal branden, maar heb je net te weinig om je start relais te bekrachtigen.
__________________________________________________________________________________


lamp van mijn zijstandaard is uit en motor staat in neutraal.
De schakelaar van de dodemansknop is overigens niet ingeschakeld
Mijn lichten branden normaal, ik hoor idd 1 klik aan de rechterzijde van de motor, niet verschillende klikken.
Accu heb ik opgeladen probleem niet mee verholpen, Ik zal vanavond inderdaad even de zekering controleren en als dat niet werkt het relais
 
Die klik komt van je relais af, dus hij schakeld wel. Kan het nog steeds je zekering zijn.
Wat je kan doen is even een multi meter op je accu polen zetten en kijken hoeveel volt ie nog geeft. Zou als het goed is niet minder als 11 volt mogen zijn.
 
Goed idee, alleen moeten we dan een nieuw topic openen aangezien meneer Kevke hier dus nooit meer z'n aars laat zien...

Nieuw topic wil ik met alle plezier doen. Alleen ik meende dat dat pas mocht na de 2500post :X

Nou, ik heb de 2de post. Ik wil wel es de foto's uit dit topic daar zetten hoor. Zijn er vast geen honderden :+ Moet wel te doen zijn.
 
proficiat
normaal heb ik morgen of overmorgen mijn voorlopig rijbewijs ook.

vraagje, in 5de op 5000 toeren, hoesnel ga je dan op een orginele cb500?
want moet mijn teller nog juist instellen en dat wil maar niet lukken.

Deze morgen eens gekeken voor je. De mijne rijdt net 90 km/u dan...
 
Maat van me probeerde laatst 1 te maken, maar hij klikte élke keer op het verkeerde moment een foto vast...
Binnenkort komen er betere! Neem mar van mij aan dat ze een stuk hoger komen als op de foto :o

full
 
Nou, ik heb de 2de post. Ik wil wel es de foto's uit dit topic daar zetten hoor. Zijn er vast geen honderden :+ Moet wel te doen zijn.


"meneer Kevke" (de TS) heeft zn CBtje al lang de deur uitgedaan, vliegt nu rond op een GSR 600... dus open maar een nieuw topic zou ik zeggen. Zal 'm morgen zeggen dat 'ie hier weer eens een kijkje moet nemen ;)
 
heey guyz

Ik ga vanmiddag op vakantie
als ik thuis kom ligt er een uitlaat een koplamp en een nieuwe CB kont en dynojet kit (stage1)

Dus as zaterdag begint mn project :)
Dynojet kit :? *D
Laat ff weten of het een groot verschil is, en waar je die vandaan hebt. Lijkt mij ook wel wat :P

Nieuwe cb kont bedoel je een kont van het nieuwe model? Of een nieuwe kont omdat deze kapot was... ofzo :o

Veel plezier btw op vakantie! :W
 
Goedeavond allen,

Ik heb nog steeds een startproblemen met mijn CB500.

Als ik op de startknop druk hoor ik 1 klik

al geprobeerd:
Accu opgeladen - heeft niet geholpen
Zekeringen gecontroleerd - zien er "normaal" uit
Startrelaise werk ook naar behoren - dooverbonden - heeft ook niet geholpen?

Overigens viel mij op dat ik als de motor uitstaat ik niet naar de 1e versnelling kan schakelen vanuit neutraal wel naar boven 2,3 etc?
Is dit normaal, ik heb er eigelijk nooit op gelet omdat ik altijd vanuit neutraal start? Of heb ik een vastloper ???
 
Goedeavond allen,

Ik heb nog steeds een startproblemen met mijn CB500.

Als ik op de startknop druk hoor ik 1 klik

al geprobeerd:
Accu opgeladen - heeft niet geholpen
Zekeringen gecontroleerd - zien er "normaal" uit
Startrelaise werk ook naar behoren - dooverbonden - heeft ook niet geholpen?

Overigens viel mij op dat ik als de motor uitstaat ik niet naar de 1e versnelling kan schakelen vanuit neutraal wel naar boven 2,3 etc?
Is dit normaal, ik heb er eigelijk nooit op gelet omdat ik altijd vanuit neutraal start? Of heb ik een vastloper ???
Dat hij niet electrisch wil starten weet ik geen antwoord op...

Dat hij niet naar z'n 1 wil is vrij normaal. Probeer hem maar in z'n 1 te zetten als je hem langzaam naar voren duwt, dat moet geven moment wel lukken.
 
Tomaaz bedankt, begon me al weer ernstig zorgen te maken.
Heb deze motor net pas aangeschaft..
Ben overigens ook niet zo technisch denk dat ik de motor morgen wegbreng en laat nakijken

Wel balen...het is heerlijk weer om lekker rond te tuffen op de motor, tja zal het nog even met mijn koekblik moeten doen
 
Tomaaz bedankt, begon me al weer ernstig zorgen te maken.
Heb deze motor net pas aangeschaft..
Ben overigens ook niet zo technisch denk dat ik de motor morgen wegbreng en laat nakijken

Wel balen...het is heerlijk weer om lekker rond te tuffen op de motor, tja zal het nog even met mijn koekblik moeten doen
Haarlem is net even wat te ver weg, anders kwam ik je met alle plezier ff een handje helpen :]
 
B| Misschien heel stom, maar ik probeer mn rem en schakelpedaaltjes te verstellen, maar ik krijg die moertjes maar niet los |( Ze zitten echt muur vast..
Iemand tips ? :+
 
Misschien heel stom, maar ik probeer mn rem en schakelpedaaltjes te verstellen, maar ik krijg die moertjes maar niet los Ze zitten echt muur vast..
Iemand tips ?

Nou ik vind dit geen stomme vraag hoor, ben de vorige keer 10 min bezig geweest om mijn buddy los te krijgen... :Y
Nu lukt her overigens binnen een paar seconden
 
B| Misschien heel stom, maar ik probeer mn rem en schakelpedaaltjes te verstellen, maar ik krijg die moertjes maar niet los |( Ze zitten echt muur vast..
Iemand tips ? :+
Sterke accu boor erop, dan slaat die telkens over zegmaar en een geven moment zou ie wel los moeten gaan ;)

Of een steeksleutel erop en daar een buis overheen doen. Heb je een groter hefboom effect...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan