motorzaken in het Noorden

Motorcenter Hoogezand is zeer beslist failliet. Kijk maar op internet, daar staat het hele rapport. Ik heb er een nieuwe motor gekocht en die ook ontvangen, maar ik wacht nu al een week op het vrijwaringsbewijs van m'n oude. Dat heeft vast iets met dat faillissement te maken. Heel vreemde zaak. Volgens de curator zijn ze overgenomen, maar ik heb geen idee door wie.

De link betreffende het faillissement:

http://www.curatoren.nl/fo/affilliate_verslag.php?a=99&b=719639&PHPSESSID=75e7abf121a04f7366b17c2847b9ac84



vind het ook niet gek... altijd als ik die kant op wilde, waren ze niet open op de tijden die op hun site staan B|

en als ze dan wel open zijn, zitten ze volgens mij liever koffie te drinken dan klanten te helpen |(
 
Ik zou t jammer vinden als ze dicht zouden gaan maar volgens de persoon waar ik ook van gehoord had dat ze failliet zouden zijn wist me ook te vertellen dat ze al overgenomen waren door een andere zaak. Maar zolang ik er verder niets over hoor hou ik mn mond hier ook over dicht.

Ze hebben de boel verder netjes voor elkaar en vind ze altijd heel hulpvaardig en klantvriendelijk.Ik vindt het zelf altijd wel prettig als ze je eerst even rustig rond laten kijken en niet direct je in je nek staan te hjgen omdat ze je direct wat aan willen smeren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Ik zou t jammer vinden als ze dicht zouden gaan maar volgens de persoon waar ik ook van gehoord had dat ze failliet zouden zijn wist me ook te vertellen dat ze al overgenomen waren door een andere zaak. Maar zolang ik er verder niets over hoor hou ik mn mond hier ook over dicht.

Ze hebben de boel verder netjes voor elkaar en vind ze altijd heel hulpvaardig en klantvriendelijk.Ik vindt het zelf altijd wel prettig als ze je eerst even rustig rond laten kijken en niet direct je in je nek staan te hjgen omdat ze je direct wat aan willen smeren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
MP Leek is de nieuwe eigenaar ;)
 
vind het ook niet gek... altijd als ik die kant op wilde, waren ze niet open op de tijden die op hun site staan B|

en als ze dan wel open zijn, zitten ze volgens mij liever koffie te drinken dan klanten te helpen |(


ahum ik weet niet wat voor tijden jij dan heen gaat
:N ze zijn altijd de normale tijden open ennuh ze zijn altijd behulpzaam :Y
en jah als je er onder schafttijd komt is logisch dat ze wat eten en drinken _O-

maar voor de rest ik vind het een toppie zaak *O* *O* *O* maar dat is ider z,n eigen mening :W :W :W :W
 
Brons in Groningen: superzaak... dat bandje wat me 230 bij MP Stadskanaal zou kosten (met heel veel moeite daar lijm gekregen en naar Brons gereden toen) kostte me daar 180 euro... Zou een BT014 eronder zetten, maar toen kwam de fax dat die 3 weken levertijd zou hebben, en hebben ze na sluitingstijd nog naar Bridgestone gebeld om voor mij een oversized BT020 (klote 18" achterwiel) voor de volgende dag te regelen :}
Dat benzineprobleempje wat bij Boonstra afgedaan werd als een kapotte brandstofpomp (je zegt zooooo duidelijk dat je een vacuumsysteem hebt...) hadden ze daar binnen een kwartier gevonden als een poreus vacuumslangetje *D
Daarnaast net daar een ZXR750 gekocht... super service :} en de choco is errug lekker :9 Kreeg nog een textiel jas mee, toen we de motor meenamen... anders zou het zo koud zijn op de motor voor vriendlief in een geperforeerd racepak bij 0 graden :X

Waren jullie dat. Heb nog ff met je vriend staan te praten. Volgens mij heb je er een goede koop aangehad, prijs was erg netjes naar m'n mening.
Brons is een topzaak kom er al jaren en is precies hoe een motorzaak naar mijn mening moet zijn. Atijd heel behulpzaam, willen alles voor je doen en goede koffie.
 
Iemand ook ervaring met Joop Noordhof in Garmerwolde??
Kom er zo nu en dan eens kijken, vind het een leuke zaak, met volgens mij veel ervaring. (heb er zelf wel eens onderdelen gehaald) Volgens mij zit de eigenaar z'n hele leven al in de motoren. Hij heeft ook veel bijzondere motoren in z'n zaak staan. CB1100, 1100 katana, Norton Commando en nog veel jaren 60/70 japanners. Helaas niet allemaal te koop. '( Alleen om de motoren te bewonderen al de moeite waard om een keer langs te gaan.
 
Groenewold motoren in Roden: Misschien onbekend, maar ik heb er een goeie ervaring mee. Had wat gekloot met de motor en daar eens langs gegaan voor wat hulp. Die gast werkt daar in z'n eentje en had echt een bult motoren staan, maar hielp me toch gewoon direct. Hij heeft toch een half uur aan m'n fiets besteed en het uiteindelijk te vervangen deeltje kostte 20e ofzoiets en dat heb ik dan ook betaald, niks loonkosten, pure service... En dat terwijl ik er voor het eerst kwam.

Nadeel is wel, dat als je je fiets er heen brengt voor grovere werkzaamheden en je zegt dat het niet per direct af hoeft, je je motor ook een half jaar niet weer ziet :9
 
Trek je eigen conclusie

Eind April kocht ik bij Jagers Motoren te Hoogeveen een BMW K1200RS. Vooral de lage km stand, de glimmende motor en natuurlijk de prijs besloten mij hiertoe. Ondanks het feit dat het bedrijf geen dealerschap kent, gaf het Bovag lidmaatschap mij voldoende vertrouwen.
Na de koop heb ik besloten een aankoopkeuring te laten plaatsvinden. Laat dit bij twijfel of als je zelf niet een motor kunt beoordelen altijd vooraf doen. De keuring heb ik laten doen bij een onafhankelijk bedrijf. Dit bedrijf verkoopt zelf geen motoren en heeft er dus totaal geen belang bij een bedrijf te benadelen. Heel vakkundig is naar de motor gekeken en men kwam met een schokkend rapport. Even wat korte opmerkingen uit dit rapport:

•      teveel vocht in remvloeistof
•      achterrem 4.59 mm !! (slijtagelimiet is 4.50 mm)
•      speling op lagers
•      eindaandrijving heeft speling op cardanhuis
•      oliepeil veel te hoog
•      koelvloeistof dient direct vervangen te worden
•      lekkages bij rechter zijdeksel motorblok
•      rechter voetsteun is gebroken en de rempedaal is verbogen
•      topkuip is gerepareerd, kuipdelen op diverse plekken beschadigd
•      stuurdemper lek
•      kleppendeksel beschadigd
•      motor heeft schade gehad
•      achterwiellager dient vervangen te worden
•      Motor dient direct een grote beurt te hebben, daar er geen of nauwelijks onderhoudt aan de motor heeft plaatsgevonden de laatste jaren (wat is er gebeurd bij de afleverbeurt?)
•      Aan de juistheid van de km. stand mag worden getwijfeld, daar er diverse onderdelen, zoals voetsteunrubbers en achterremschijf, overmatig zijn afgesleten en doorgaans bij een hogere km. stand pas voorkomen.

Oh ja nog even iets. In de advertentie werd aangegeven dat er 3 mnd garantie op de motor gegeven zou worden. Bij mijn beslissing om de motor te kopen moest ik uiteindelijk
€ 150,- betalen voor 3 mnd garantie op motor en versnellingsbak (garantie op de draaidelen/ geen garantie op de slijtdelen). Argument volgens Jagers; de prijs was zo scherp. Nou, uiteindelijk heb ik € 200,- van de winkelprijs afgekregen en wel zonder inruil! Wel kreeg ik een afleverbeurt en een nieuw achterbandje, echter deze was volledig versleten en zou sowieso niet door de keuring zijn gekomen. Hierbij kom ik op het volgende punt. De motor moest nog door de keuring daar deze was geïmporteerd uit Duitsland. Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee, echter bij aankoop van de motor heeft Jagers de import ontkent.

Uiteindelijk heeft Jagers eieren gekozen voor zijn geld en heeft mij de aankoopsom terugbetaald. Hij gaf hierbij aan dat hij voor bovengenoemde herstelwerkzaamheden zoveel geld kwijt was (ongeveer € 2000,-), dat de winst op de motor zou zijn verdwenen. Bovendien was mijn vertrouwen in deze motor totaal verdwenen. Jagers zou met degene van wie hij de motor had gekocht contact opnemen. Ook hij voelde zich op dat moment beetgenomen.
Gezien de motor leek te zijn verdwenen bij Jagers heb ik het hierbij gelaten. Echter tot mijn verbazing kom ik dezelfde motor nu 3 mnd later weer tegen op de site van Jagers, notabene voor dezelfde prijs. Wellicht hebben er herstelwerkzaamheden plaatsgevonden maar laat dit door een deskundige checken. Blijft de dubieuze km stand natuurlijk over. Let hierbij op dat bij een geïmporteerde motor dit natuurlijk nog veel moeilijker te checken is.

Dit bericht is door mij op het internet geplaatst om kopers bewust te maken wat men koopt. Dat men niet over een nacht ijs moet gaan en dat er mogelijkheden zijn om je eventuele aankoop te laten beoordelen door een deskundige. Dit kan uiteindelijk veel ellende voorkomen. Immers je kunt het geld maar één keer uitgeven en het gaat ook over je eigen veiligheid. Succes met de speurtocht naar jouw droommotor en alvast heel veel rijplezier.
 
MOTOPORT LEEUWARDEN
kleding afdeling: groot assortiment en zaten leuke prijzen voor overjarig modellen helmen bij. Een spiegelvizier bestellen duurde wel 4 maand!
Dit waarschijnlijk omdat het een overjarig model was / men is ook afhankelijk van leverancier's natuurlijk.

Onderdelen: aan de prijs zoals alle motoports.
De service is meestal goed, maar dit hangt natuurlijk erg af van de persoon!


MOTORADO LEEUWARDEN
kleding:
Daar heb ik als beginnend motorrijder een textiel pak gekocht. Er ging na een week een knoop kapot die men niet zelf kon vervangen (klinkende knoop ofzoiets). Er werd gelijk een nieuwe besteld, en na een paar dage kon ik een nieuwe jas ophalen. De broek die ik erbij gekocht had was echter niet aan de jas te ritsen (verschillende ritsen) beetje jammer.

onderdelen: aan de dure kant. Het advies is meestal goed.


KRACHT MOTORSPORT HIJLAARD
onderdelen: erg gunstige prijs. Je moet alleen wel duidelijke afspraken maken, aangezien hij meestal weg is en dus niet in z'n zaak.
 
Begin volgende week wil ik zelf rondneuzen voor aanschaf motor.
Ik ken een aantal motorzaken in de buurt van Zwolle (Kalsbeek, TT motoren, Klein Motoren (in Olst).
Weet iemand nog meer motorzaken in of in de buurt van Zwolle. Uiteraard betrouwbare winkels.
Ben beginnende :] , en mij lijkt iets van een Diversion 600 wel iets.
 
MOTOPORT LEEUWARDEN
kleding afdeling: groot assortiment en zaten leuke prijzen voor overjarig modellen helmen bij. Een spiegelvizier bestellen duurde wel 4 maand!
Dit waarschijnlijk omdat het een overjarig model was / men is ook afhankelijk van leverancier's natuurlijk.

Onderdelen: aan de prijs zoals alle motoports.
De service is meestal goed, maar dit hangt natuurlijk erg af van de persoon!


MOTORADO LEEUWARDEN
kleding:
Daar heb ik als beginnend motorrijder een textiel pak gekocht. Er ging na een week een knoop kapot die men niet zelf kon vervangen (klinkende knoop ofzoiets). Er werd gelijk een nieuwe besteld, en na een paar dage kon ik een nieuwe jas ophalen. De broek die ik erbij gekocht had was echter niet aan de jas te ritsen (verschillende ritsen) beetje jammer.

onderdelen: aan de dure kant. Het advies is meestal goed.


KRACHT MOTORSPORT HIJLAARD
onderdelen: erg gunstige prijs. Je moet alleen wel duidelijke afspraken maken, aangezien hij meestal weg is en dus niet in z'n zaak.

Motoport LWD >> Als ik snel een bepaald onderdeel moet hebben dan haal(laat ik het bestellen) hier.

Motorado >> onderdelen bestellen duurt wat langer, qua sevice 1 van de beteren.

Kracht motorsport Hijlaard/Jorwert >> heel goedkoop met bandjes en onderdelen.

Frans
 
Begin volgende week wil ik zelf rondneuzen voor aanschaf motor.
Ik ken een aantal motorzaken in de buurt van Zwolle (Kalsbeek, TT motoren, Klein Motoren (in Olst).
Weet iemand nog meer motorzaken in of in de buurt van Zwolle. Uiteraard betrouwbare winkels.
Ben beginnende :] , en mij lijkt iets van een Diversion 600 wel iets.
Ten Kate in Nieuwleusen natuurlijk, en Meulenbelt in Ommen. Zijn wel Honda dealers, maar ze kunnen andere merken ook leveren.
 
Trek je eigen conclusie

Eind April kocht ik bij Jagers Motoren te HoogeveenUiteindelijk heeft Jagers eieren gekozen voor zijn geld en heeft mij de aankoopsom terugbetaald.
Was een eigen topic om deze zaak zwart te maken niet genoeg? Ze hebben het toch netjes opgelost met je?
Doe je de volgende keer trouwens de controle voor de koop?
 
Roelof thijs heb ik ook goeie dingen over gehoord. Ben er nog nooit geweest.
Ik hebe r geen goede dingen over gehoord...Ik wéét dat hij goed is! Altijd goede service, vriendelijke mensen en ze nemen de tijd voor je! Mijn vader was er 25 jaar klant kreeg hij een bos bloemen van Roelof Thijs. Super! :}
Over 2 jaar ga ik daar ook mn motor kopen! :+ O-)
 
motorado; geweldige service, veel kennis in huis (joop & jan), zoeken alles voor je uit als je er om vraagt en als joop stug is ben ik harry potter.... nooit iets van gemerkt ook fries bloed ;)

moto noord; leuke tent, even proberen is geen probleem, neem maar mee en als t bevalt kom je maar betalen..

ten kate; mooie zaak, goede kledingafdeling, niet echt goedkoop

olijve; wordt er niet beter op dirk :N

de stoomfiets; eigenlijk sloperij maar ik vind het oudere spul wel duizend keer zo leuk als een nieuwe.... *O*
 
Boonstra motoren in Ureterp heb ik slechte ervaring mee. Heb er tweedehands Magna gekocht en allemaal heel vriendelijk te woord gestaan en geholpen. Was keurige motor met mooie lage kilometerstand en in goede staat. Helaas was het, toen ik hem 2 jaar later bij ze in wilde ruilen, een heel ander verhaal. Eerste wat ze tegen me zeiden was dat de motor schade had gehad. Tweede was dat er een andere teller opwas gekomen en dus beduidend meer kilometers had gereden. Jammer dat ze me dat ze me dat bij het verkopen van de motor "vergeten" zijn te vertellen. Had van een Bovag dealer toch een andere service verwacht. Als je er goed over na denkt is dit gewoon de boel besodemieteren. Snapt wel dat ik daar niet weer heen ga. :( :( :(
 
Boonstra motoren in Grunn, heb ik goede ervaringen meej ze nemen rustig de tijd voor je en helpen waar kan..

Verder ga ik meestal naar Motorcenter Hoogezand. Iets prijzig maar zeker goede service en altijd erg behulpzaam
 
zo ff topic weer opkrikken !

Motoport Stadskanaal : Toppie !!!

heb mijn motor laatst tegen een trekker aangeparkeerd en de motor
had een schade van meer dan 2500 euro !! het gaat om een YZF750 en tja ... da's lastig want technisch geen probleem (kuipwerk , demper , rempedaal , etc.) maar economisch !!
maar ik had aangegeven dat ik de motor weer in de been wilde hebben
en ze hebben alles zo goed voor me geregeld dat ik na 4 weken weer op mijn eigen
motor rij ... en ik kan niet eens zien dat er schade is geweest !!!

echt helemaal top !

ook vele mensen die ik ken stuur ik naar de Motoport in stadskanaal en altijd goed.


- Motoren aanbod , op zich prima maar ik zoek op dit moment niets
- Kledingafdeling , ruime keuze en heel goed advies
- Werkplaats , helemaal top ..... en altijd behulpzaam

Toen ik de crash had gehad heb ik Motoport gebeld (schijnt ... weet het zelf niet meer) om mede te delen dat er een motor bij hun gebracht zou worden met schade.

's avonds belt de eigenaar mij op ... in zijn vrije tijd ... om te vragen hoe het met me gaat ... geen woord over de motor gesproken
:} :} :}

dan hebben ze aan mij een klant voor het leven .... echt top

Motorhuis Bakker --- MINDER !!
- motor gehuurd voor mijn pa , 42 jaar niet gereden .
kreeg de sleutels in de hand en veel plezier er mee
tank was half leeg en niets uitleggen ... gelukkig heb ik dat maar even gedaan.

- kennis van mij kocht een kawa die goed zou zijn .
blijken de balhoofdlagers af te zijn en de band en tandwielen compleet af !!
gevaarlijk om iemand die geen technische kennis heeft zo op pad te sturen
(dan kun je zeggen ... neem dan iemand mee , maar als je nou goed van
vertrouwen bent .....)
 
boonstra/motoport/mulders/tenkate,allen dozenschuivers.
zal ddar nooit een motor kopen daar ze mijn voorkeur niet hebben (wil alleen maar ouwe zut en het liefst nog van engelse makelij ook) ik doet alles zelf aan mijn motoren behalve banden daar hebben we jdg voor
jan you rule!

nou zijn er in het noorden verschijdene mensen die danwel in ouwe zooi dan wel in engels doen.

joop noordhof is een mannetje van het eerste uur kan hij het niet fixen dan kan niemand het topgozer met liefde voor zn werk.
en heeft veel oude spullen liggen die rdelijk bijzonder zijn.

siccama roodeschool is een beetje een verstrooi mannetje maar helpt je heel graag en heeft best veel zal je nooi een poot uitdraaien kijk wel uit dat hij niet op z'n praatstoel terechtkomt want dan ben je er nog niet mar zo weg.
wereldtent dus.

jan jong van absaf hebben jullie nix mee nodig aangezien jullie niet waarschijnlijk iet weten wat een bsa is al zou je er over struikelen.
is reteduur maar ook retegoed ,verkoopt zelfs blokken aan read en b sheene.
www.absaf.nl

jv motors in zwartsluis is een prettig gestoorde verzamelaar van over het algemeen oude engelse zooi.heeft onwijs veel en bijzonder spul staan.
ook vooroorlogs.

dan even een andere kant van de medaille:
frc motoren in coevorden leuke tent om koffie te drinken,MAAR alarmbellen aan.
eigenaar weet heel goed hoe hij mensen moet oplichten.
vertelde mij met een stalen gezicht dat de specials die in de zaak staan(een bonneville en een thruxton)van hem waren..........ik wist wel beter want die zijn eigendom van de monteur die er rondloopt.

klaas schipper in wirdum:ik hoop dat de man ooit eens op een landmijn loopt.
verder comentaar overbodig.

twinparts is ook appart bestel je een spadbord en krijg je de verkeerde in de handen gedrukt.
hebben ze het nu nog over.....
 
boonstra/motoport/mulders/tenkate,allen dozenschuivers.
zal ddar nooit een motor kopen daar ze mijn voorkeur niet hebben (wil alleen maar ouwe zut en het liefst nog van engelse makelij ook) ik doet alles zelf aan mijn motoren behalve banden daar hebben we jdg voor
jan you rule!

nou zijn er in het noorden verschijdene mensen die danwel in ouwe zooi dan wel in engels doen.

joop noordhof is een mannetje van het eerste uur kan hij het niet fixen dan kan niemand het topgozer met liefde voor zn werk.
en heeft veel oude spullen liggen die rdelijk bijzonder zijn.

siccama roodeschool is een beetje een verstrooi mannetje maar helpt je heel graag en heeft best veel zal je nooi een poot uitdraaien kijk wel uit dat hij niet op z'n praatstoel terechtkomt want dan ben je er nog niet mar zo weg.
wereldtent dus.

jan jong van absaf hebben jullie nix mee nodig aangezien jullie niet waarschijnlijk iet weten wat een bsa is al zou je er over struikelen.
is reteduur maar ook retegoed ,verkoopt zelfs blokken aan read en b sheene.
www.absaf.nl

jv motors in zwartsluis is een prettig gestoorde verzamelaar van over het algemeen oude engelse zooi.heeft onwijs veel en bijzonder spul staan.
ook vooroorlogs.

dan even een andere kant van de medaille:
frc motoren in coevorden leuke tent om koffie te drinken,MAAR alarmbellen aan.
eigenaar weet heel goed hoe hij mensen moet oplichten.
vertelde mij met een stalen gezicht dat de specials die in de zaak staan(een bonneville en een thruxton)van hem waren..........ik wist wel beter want die zijn eigendom van de monteur die er rondloopt.

klaas schipper in wirdum:ik hoop dat de man ooit eens op een landmijn loopt.
verder comentaar overbodig.

twinparts is ook appart bestel je een spadbord en krijg je de verkeerde in de handen gedrukt.
hebben ze het nu nog over.....
_O-
 
Ga weg Oma.

Kom op mensen, dit toopik is al weer lang geleden aangevuld met nuttige info. Tijd voor een update?? Er zijn vast intussen wel interessante faillissementen, en overnames geweest, of nieuwe zaken geopend.

Verders vind ik Siccama okee, Brons lijkt me wel okee, (nog geen zaken mee gedaan) Motoport Leek mijn smaak niet, (koop er wel eens kleding-dingetjes)Boonstra Grunn zal ik ook niet gauw wat kopen. en ik ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met :

Thomas Kits in Ezinge

Franssens in Saaksum,

Borkhuis in Middelstum.

Dat zijn allemaal kleine- of eenmanszaakjes.


Mijn brommert is overigens door de vorige eigenaar aangeschaft bij Noordhof Garmerwolde, en daar toen ook onderhouden volgens mij. Was niet veel op aan te merken toen ik 'm kocht. Ken de zaak persoonlijk nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan