Ervaringen met HP motoren Eemnes

Anderzijds een 8 jaar oude voorband had je kunnen zien.

Ik neem aan dat de meeste motorrijders niet naar de productiecode van een band kijken?

Ik zie gewoon een nieuwe voorband en dacht nog "netjes van ze".
"Nieuwe" band, profiel ok, geen droogte scheurtjes.
Zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten.

Ben altijd terughoudend met negatief commentaar over bedrijven op internet.
Je bent toch maar 1 klant waar altijd iets mis kan gaan. Maar die band is de druppel na dat verhaal van de versleten ketting/tandwielen/balhoofdlagers/nokkenasketting die direct na de aankoop vervangen moesten worden.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch in de buurt ben rij dan ook eens langs John van de Bunt in Nijkerk. Heeft net als HP Motoren voornamelijk Duitse import staan. HP is al scherp geprijst, vd Bunt vaak nog iets scherper. Voorraad staat op www.motorfietsen.net

Heb er zelf ook m´n Duitse R1 vandaan en gaf ook veel inruil voor mijn oude GPX600R.

Overigens krijg je bij vd Bunt wel standaard een beurt (de motor dan) en nieuwe banden als hij denkt dat ze geen jaar meer meegaan *D
 
Erg aardige mensen bij Hp motoren IDD, geloof dat iedereen het daar wel mee eens is.

Ik heb mijn motor er 2 weken terug gekocht.... er is nog niets met de motor aan de hand dus over de service kan ik niet oordelen(hoop het ook nooit te hoeven doen ;) )

Tip voor de mensen die er verder vanaf wonen(ik ook namelijk), weet eerst zeker wat je wilt kopen, en ga dan kijken wanneer het er staat bij HP, want motoren gaan daar als warme broodjes en ik heb in de 2 dagen dat ik daar geweest ben meerdere mensen sip terug zien lopen naar de auto omdat desbetreffende motor net verkocht was.
 
...en ga dan kijken wanneer het er staat bij HP, want motoren gaan daar als warme broodjes en ik heb in de 2 dagen dat ik daar geweest ben meerdere mensen sip terug zien lopen naar de auto omdat desbetreffende motor net verkocht was.

HP handelt in alles, auto's, caravans en motoren.
De motoren staan in Eemnes, maar niet eens al de motoren waar ze in handelen.

Vriendelijke mensen... :P
 
Erg aardige mensen bij Hp motoren IDD, geloof dat iedereen het daar wel mee eens is.

Ik heb mijn motor er 2 weken terug gekocht.... er is nog niets met de motor aan de hand dus over de service kan ik niet oordelen(hoop het ook nooit te hoeven doen ;) )

Tip voor de mensen die er verder vanaf wonen(ik ook namelijk), weet eerst zeker wat je wilt kopen, en ga dan kijken wanneer het er staat bij HP, want motoren gaan daar als warme broodjes en ik heb in de 2 dagen dat ik daar geweest ben meerdere mensen sip terug zien lopen naar de auto omdat desbetreffende motor net verkocht was.


Voor ik naar een motor ga kijken bel ik altijd eerst even of ie er nog staat en of ze hem klaar kunnen zetten voor een proefritje :P Vind ik niet meer dan normaal :?

Okay ik heb nog maar 1 keer een motor gekocht, maar toch!
 
Ik heb een ongeveer 1 jaar geleden daar een motor gekocht en ben keurig behandeld. Zeer enthousiaste mensen, die ook eerlijk en betrouwbaar overkomen. Toen ik na de koop ontdekte dat mijn knipperlicht met plakband aan elkaar zat mocht ik meteen terugkomen en werd deze vervangen. Hij startte ook wat moeilijk dus de bougies werden meteen vervangen en ze vonden de voorband toch wel erg versleten dus die is ook maar meteen vervangen! Service van de zaak, perfect!

Ook toen ik na 1,5 week terug kwam met een gebroken sleutelbeen en de motor in puin hebben zij me goed geholpen met het verzekeringsverhaal, schaderapporten en de afhandeling daarvan.

Ik wilde eenzelfde type motor daarvoor terug hebben, had ik maar gewacht tot zij een gevonden hadden. Ik heb er nu een gekocht bij Mantel Motoren in Almere, veel spijt van achteraf. Veel klachten met de motor die ik regelmatig terug heb moeten brengen. Het duurde allemaal erg lang, ze wilden niet aangeven of de gebreken onder de garantie vielen dus dat ging me op den duur erg irriteren. Klapper van een opmerking daar naar mij toe was 'ik heb liever 1 ontevreden klant die lang moet wachten dan dat ik de rest ook moet laten wachten.' :r Oftewel je wacht nog maar ff.

Nee, HP motoren hebben perfecte service! Als ik een nieuwe motor ga kopen ga ik zeker daar weer kijken.
 
Heb me GSXR-1000 er ook een poos geleden gekocht. Kon me oude motor inruilen voor een goede prijs en de nieuwe was ook niet duur dus had ik voor een leuk centje een nieuwe (2ehands) motor.

Werdt geholpen door enthousiaste mensen die rustig de tijd namen.
Op vrijdag kwam ik er om te kijken hij had 2 zilvergrijze uit 2003 staan. Van degene die ik het mooist vond en wilde kopen kreeg ik papaieren mee. Volgende dag overschrijven en met overschrijving + geld terug om de nieuwe motor te halen. Via de post kreeg ik mijn vrijwaringsbewijs terug van de oude motor. Alles keurig volgens afspraak.
 
Vorig jaar augustus mijn SRAD gekocht. Rijdt als een trein, al weer bijna 9.000 kilometer op zitten.
Alweer een grote beurt laten geven, maar daar bleek dat alles in orde was.

Best de moeite waard om naar toe te rijden.

:] :]
 
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo goed is geholpen. Heb er mijn R6 gekocht, geen problemen mee, mooie prijs, zeer vriendelijke mensen, wel een beurt bij aflevering (gratis) en ook nog eens echt geïnteresseerd. Vroegen me na de aankoop van mijn motor hen nog even te laten weten wanneer ik mijn rijbewijs zou halen etc.
 
Hoi ik heb oktober 2010 bij HP motoren een CB600S gekocht een mooie motor voor een redelijke prijs in de advertentie stond dat de motor pas een kleine beurt heeft gehad en dat de ketting tandwielen en banden nog prima waren de motor zou en een afleverings beurt krijgen,helaas dat bleek anders te zijn alleen was de olie en oliefilter gedaan en na 1500 km bleek ook de ketting en tandwielen versleten te zijn.Ik vind dat niet netjes.Dus let goed op als je daar een motor gaat kopen en neem iemand mee die verstand van motoren heeft ik ben zelf A-technisch groetjes en veel rijplezier
 
Aangezien dit het meest recent omhoog geschopte topic is zal ik hier maar reageren.

Mijn ervaring is dat, zoals ik in meerdere reacties lees, ze (bewust?) erg traag zijn met het verwijderen van advertenties. Heb ooit gebeld voor een scherp geprijsde Goldwing, die was al verkocht. Ik gaf aan dat ik er van baalde, maar het kwam volgens de man aan de telefoon omdat degene die over het beheer van advertenties op internet gaat, sinds vandaag terug was van vakantie.

De advertentie heeft er daarna nog bijna 1,5 maand gestaan... Wel meer dan 1000x bekeken, god weet hoeveel man er nog voor gebeld heeft.
 
De advertentie heeft er daarna nog bijna 1,5 maand gestaan... Wel meer dan 1000x bekeken, god weet hoeveel man er nog voor gebeld heeft.


Die bedrijven draaien op het internet.
De verkoper van HP vertelde mij dat ze op die manier uit heel Nederland klanten ontvangen.

Het is dus onkuise marketing.

Het is mij ook laatst gebeurd met een wit-goedhandelaar die mensen een droger laat bestellen en daarna (na betaling) de duurdere nieuwere variant aan gaat smeren omdat hij het bestelde niet kan leveren. De advertentie blijft staan.
 
Laatst bewerkt:
Heb er een paar jaar geleden mijn RSV Mille R gekocht. Stom van me om geen proefrit te maken maar mijn hart won het van mijn verstand zeg maar... Op zich niks mis met de motor alleen de koppeling bleek te slippen.
Heb hem gelukkig goed in kunnen ruilen bij een andere zaak toendertijd dus was niet zo'n probleem.
 
Sinds vandaag ben ik ook ervaringsdeskundige met HP motoren.
En geen gelukkige ervaring.

Ze hadden een bod gedaan op mijn Fazer, dus ik ben vanuit m'n werk daar even langs gereden. Het was tenslotte maar een kwartiertje rijden.

Indien mensen het graag willen horen, wil ik het hele verhaal wel vertellen.
Geef dan even een gil.

De samenvatting:
In mijn ogen zijn het een stelletje oplichters die met een grote mond en een hoop bluf mensen proberen te verrassen om zo geld aan ze te verdienen.

Mijn motor bleek ineens een hele hoop gebreken te hebben, die ze ter plekke stonden te verzinnen. De grootst mogelijke onzin kwam ter sprake, en ze wilden nu nagenoeg slechts de helft van hun originele bod op mijn Fazer bieden.

Één kort voorbeeldje: mijn achterband moest vervangen worden, terwijl die er in werkelijkheid slechts nog geen 1200 km onder ligt.
En een streepje zand/vuil op mijn voorvorkpoot was een beschadiging die heel snel gaat roesten. Maar ja, dat veegde ik er zo af met m'n vinger.. Vind ik toch knap.

Heb ze netjes gedag gezegd, en dat ik het niet vind kunnen wat ze doen.

Daarnaast zag ik wat voor motoren ze aanbieden. En inderdaad, neem écht iemand mee met kennis van zaken, en/of laat de motor keuren door een onafhankelijke instelling/persoon.
Er worden onderdelen van verscheidene motoren gecombineerd om zo een motor te presenteren die ze vervolgens als 'origineel 'verkopen.

Wellicht zitten er ook prima fietsen tussen in hun aanbod, maar neem in godsnaam die gok niet en kijk er kritisch naar.
 
Motorfiets twee jaar geleden daar gekocht, geen problemen tot ik een aanspraak deed op de garantie. mijn achterveer was niet meer in te stellen. helaas hierin nooit tegemoet gekomen.

4 maanden geleden wezen kijken voor een ktm640, en een dergelijke slechte ervaring gehad dat ik daar niet meer heenga.

waren ontzettend onvriendelijk, en stuurde mij min of meer weg. heb ze duidelijk gemaakt dat dit geen service is, en dat ze mij niet meer hoeven te verwachten.

Motoren daar zijn bijna allemaal import, dus wel iemand meenemen die er verstand van heeft.
 
Laatst bewerkt:
Import hoeft op zich geen probleem te zijn, dat is mijn Fazer ook.

Maar die heb ik gewoon bij een Yamaha dealer gekocht.
Accu kapot buiten de garantie periode? Geen probleem, kreeg zo een nieuwe accu van ze (kosteloos).

Denk dat je dergelijke service bij HP na aankoop al op je buik kunt schrijven.. :W
 
Sinds vandaag ben ik ook ervaringsdeskundige met HP motoren.
En geen gelukkige ervaring.

Ze hadden een bod gedaan op mijn Fazer, dus ik ben vanuit m'n werk daar even langs gereden. Het was tenslotte maar een kwartiertje rijden.

Indien mensen het graag willen horen, wil ik het hele verhaal wel vertellen.
Geef dan even een gil.

De samenvatting:
In mijn ogen zijn het een stelletje oplichters die met een grote mond en een hoop bluf mensen proberen te verrassen om zo geld aan ze te verdienen.

Mijn motor bleek ineens een hele hoop gebreken te hebben, die ze ter plekke stonden te verzinnen. De grootst mogelijke onzin kwam ter sprake, en ze wilden nu nagenoeg slechts de helft van hun originele bod op mijn Fazer bieden.

Één kort voorbeeldje: mijn achterband moest vervangen worden, terwijl die er in werkelijkheid slechts nog geen 1200 km onder ligt.
En een streepje zand/vuil op mijn voorvorkpoot was een beschadiging die heel snel gaat roesten. Maar ja, dat veegde ik er zo af met m'n vinger.. Vind ik toch knap.

Heb ze netjes gedag gezegd, en dat ik het niet vind kunnen wat ze doen.

Daarnaast zag ik wat voor motoren ze aanbieden. En inderdaad, neem écht iemand mee met kennis van zaken, en/of laat de motor keuren door een onafhankelijke instelling/persoon.
Er worden onderdelen van verscheidene motoren gecombineerd om zo een motor te presenteren die ze vervolgens als 'origineel 'verkopen.

Wellicht zitten er ook prima fietsen tussen in hun aanbod, maar neem in godsnaam die gok niet en kijk er kritisch naar.

dezelfde ervaring....

ongeveer 2,5 jaar geleden kocht mijn broertje daar een r6 uit 2004.
km stand was hoog, ik dacht tegen de 50k aan en de originele bestickering ontbrak.
dit was volgens hun omdat de vorige eigenaar hem stickerloos mooier vond.
dat kan, vond ik zelf ook maar er kan ook een schuiver mee zijn gemaakt en na spuiten de stickers te duur.

maar goed, mijn broertje heeft hem in een opwelling gekocht.
mijn broertje was een typische mooi weer rijder, ding kwam de weg op met mooi weer en eigenlijk was hij te druk met werk om te rijden.
(ik heb ws meer km's ermee gemaakt).
in de 2,5 jaar hebben we er ongeveer 6000 km mee gereden.

De motor was bij aankoop verder helemaal standaard en stond op slechte banden.

dus:
-MPP 2 CT (v+a) met nog geen 1000 km.
-xenon hid kit er in.
-zwarte kuipruit
-race hendels
-Hel staalomvlochten remleidingen (v+a) nog geen 200 km oud
-knippers voor flus mount led
-remlicht vervangen voor smoked led met geïntegreerde knippers
-race cover
-gp uitlaat (danmoto)
-nieuwe remblokken
-nieuwe olie
-race spiegels


Alle grote extras waren zeer recentelijk maar helaas heeft mijn broertje tinitus opgelopen (gehoor beschadigd). rijden op een motor kan die niet meer dus hij moest weg.
aangezien hij geen zin aan geleur had had die HP motoren weer gebeld en zijn motor weer aangeboden. netjes alles gemeld en gezegd dat het hun "oude" motor was.
uiteraard werd er maar 3000 euro geboden (gekocht voor 4500).
maar ja, hij wil er vanaf.
dus hij laadt dat ding in en rijdt samen met mijn pa naar eemnes.

eenmaal daar aangekomen krijgt hij een schooierbod van 2500 euro omdat nu opeens ze de KM stand te hoog vonden. Ze dachten zeker dat hij nu hij daar was wel liet staan.
dus ze doen een bod op je motor, je brengt hem zelf en dan komen ze hun woord niet na.

Uiteindelijk heeft hij nog wel rijgeld vergoeding gekregen maar het blijven smerige praktijken waar ze hoopten dat hij hem liet staan.
 
Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar een gozer hier uit de buurt had een ZX6R uit 2006 gekocht bij HP,
was zijn eerste fiets en die gast had totaal geen ervaring.

Toen ik kennis met hem had gemaakt zei ik al tegen hem dat zn topkuip/tank en kontje kleurverschil hadden in andere tinten. Dacht dat ik het verkeerd zag maar na goed kijken waren de topkuip en kontje van polyesther. Na een kort ritje op zijn motor ook nog achtergekomen dat zn voor wiel krom was.

Hij stuurde meteen een mailtje naar HP maar werd niet eens normaal terrug gemaild of wat dan ook.
Had ie maar iemand met ervaring moeten meenemen was zijn laatste antwoord.

Kwam later toevallig langs de A4 bij de Brugrestaurant bij Schiphol nog een persoon tegen, na een kleine praatje begon hij over een ZX7RR wat hij daar gekocht had, voornamelijk omdat het een zeldzame kawa is.

Nou: gerommel met KM stand. maar tegenwoordig rommelt echt bijna elke motordealer daarmee, tenzij het om echt een bejaard fietsje gaat.

Trouwens de KM van de zx6r uit 2006 stond ook iets van 11.000 nogwat, terwijl er bruiksporen waren van bijna 35000 km
 
dezelfde ervaring....

ongeveer 2,5 jaar geleden kocht mijn broertje daar een r6 uit 2004.
km stand was hoog, ik dacht tegen de 50k aan en de originele bestickering ontbrak.
dit was volgens hun omdat de vorige eigenaar hem stickerloos mooier vond.
dat kan, vond ik zelf ook maar er kan ook een schuiver mee zijn gemaakt en na spuiten de stickers te duur.

maar goed, mijn broertje heeft hem in een opwelling gekocht.
mijn broertje was een typische mooi weer rijder, ding kwam de weg op met mooi weer en eigenlijk was hij te druk met werk om te rijden.
(ik heb ws meer km's ermee gemaakt).
in de 2,5 jaar hebben we er ongeveer 6000 km mee gereden.

De motor was bij aankoop verder helemaal standaard en stond op slechte banden.

dus:
-MPP 2 CT (v+a) met nog geen 1000 km.
-xenon hid kit er in.
-zwarte kuipruit
-race hendels
-Hel staalomvlochten remleidingen (v+a) nog geen 200 km oud
-knippers voor flus mount led
-remlicht vervangen voor smoked led met geïntegreerde knippers
-race cover
-gp uitlaat (danmoto)
-nieuwe remblokken
-nieuwe olie
-race spiegels


Alle grote extras waren zeer recentelijk maar helaas heeft mijn broertje tinitus opgelopen (gehoor beschadigd). rijden op een motor kan die niet meer dus hij moest weg.
aangezien hij geen zin aan geleur had had die HP motoren weer gebeld en zijn motor weer aangeboden. netjes alles gemeld en gezegd dat het hun "oude" motor was.
uiteraard werd er maar 3000 euro geboden (gekocht voor 4500).
maar ja, hij wil er vanaf.
dus hij laadt dat ding in en rijdt samen met mijn pa naar eemnes.

eenmaal daar aangekomen krijgt hij een schooierbod van 2500 euro omdat nu opeens ze de KM stand te hoog vonden. Ze dachten zeker dat hij nu hij daar was wel liet staan.
dus ze doen een bod op je motor, je brengt hem zelf en dan komen ze hun woord niet na.

Uiteindelijk heeft hij nog wel rijgeld vergoeding gekregen maar het blijven smerige praktijken waar ze hoopten dat hij hem liet staan.


Geen enkel R6 of recente motor kan stikkerloos zijn omdat de stickers nu altijd onder een laagje blanke lak zitten. ik heb geen stickers dat komt omdat de motor gespoten is dat zal duidelijk zijn dan
 
die mercedes die binnen staat in de rechter loods doet eigenlijk al genoeg vermoeden over die tent :+

Ben er een tijdje terug geweest met 2vrienden om gewoon wat rond te kijken (naar aanleiding van de verhalen die zich er de ronde doen) Lui laten je rustig rondkijken en na een korte vraag of we iets zochten daarna netjes met rust gelaten om rond te kijken.

Ik heb er een heleboel mooie motoren gezien en het leek me (aan de hand van hoe die daar stonden spik en span, glimmend en wel) zo onwaarschijnlijk dat er zoveel gezeik is met die lui.

aan de andere kant, omdat die motoren er zo spik en span uit zien kan me wel indenken dat je er in een opwelling een motor koopt.. Neem iemand mee die weet hoe een motor in elkaar hoor te zitten voor een testrit :+
 
stelletje zakkenvullers daar.. Ze hebben mij als technische-leek er vol in laten tuinen door me een schademotor te verkopen. "nee meneer dat blok is niet gespoten hoor, motorblokken kunnen niet gespoten worden door de hitte, echt niet"..

Het zijn de vriendelijkste mensen als je wat bij ze koopt, maar kom je terug met vragen dan zijn ze onbeschoft en hebben ze geen tijd meer voor je..

Ik kom er niet meer :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan