Dragstar 650 of 1100 ??? Help me

cmanleader

Rookie
11 jun 2006
2
0
hoevenen
Ik ben van plan om een Yamaha dragstar te kopen maar ik twijfel nog verschrikkelijk tussen een 650 en een 1100.

heeft er iemand tips of rijervaringen van deze 2 motors die hij met mij wil delen zodat ik een keuze kan maken.

doel is gewoon wat rond cruisen. maar niet echt de bedoeling om er mee op reis te gaan of zo.

Alvast bedankt op voorhand

Groetjes Carl
 
Neem dan gewoon een 1100. Je kan altijd rustig aan rijden als je wilt en je hebt wat extra vermogen als het nodig blijkt.
Of je maakt wat proefritjes...

ps: het zal niet lang duren voor ze je gaan vragen je voor te stellen...
 
alle ik zal me dan eens voorstellen.

Ik Ben Carl Van Gansen 33 jaar verjaardag 5 dec.

ik ben woonachtig te Hoevenen Belgie.

Ik heb vroeger 5 jaar met een Virago 535SP gereden die ik nieuw had gekocht.
deze gebruikte ik om gans het jaar door voor woon werk verkeer.
het is nu 5 jaar geleden dat ik deze van de hand heb gedaan wegens te weinig tijd en zelfstandig geworden te zijn. en ik de motor niet meer kon gebruiken voor werk verkeer. toen dan mijn zoon Shane is geboren en ik hier meer tijd mee wou doorbrengen dat met de motor was de keuze snel gemaakt.

nu is mijn zoon 6 op naar de 7 en heb ik terug meer tijd om mijn hobby terug optenemen.

Hobby's: voetbal, fietsen, snooker, en nu terug hopelijk motorrijden.

als er nog iemands iets wil weten overmij vraag maar ik sta u graag te woord.
 
het scheelt een leuke bak centen, maar als je de 650 koopt is de kans groot dat je na een tijdje tòch een 1100 wilt, vanwege net wat meer koppel en vermogen, rijdt wat soepeler/makkelijker. Als je het geld hebt zou ik voor de 1100 gaan. In rijgedrag scheelt het weinig en beide zijn cardanaangedreven dus in onderhoud scheelt het ook niets :)
 
Ik ben van plan om een Yamaha dragstar te kopen maar ik twijfel nog verschrikkelijk tussen een 650 en een 1100.

heeft er iemand tips of rijervaringen van deze 2 motors die hij met mij wil delen zodat ik een keuze kan maken.

doel is gewoon wat rond cruisen. maar niet echt de bedoeling om er mee op reis te gaan of zo.

Alvast bedankt op voorhand

Groetjes Carl



Je kan ook hier eens rond kijken, Dragstar zijn welkom en daar kan je al je vragen stellen.

http://www.wildstarfan.nl/wf00019.html



BLUE
 
ikzel heb me pas een 650 gekocht.
Meer dan genoeg infeite alhoewel ik van een Ducati Monster S4r kom.

Voordien hebik ook als tussendoor een 535 gehad waardoor ik weet hoe leuk het is van te cruisen aan lage snelheid vandaar ook (mede op vraag van vrouwke) om terug over te schakelen.

Persoonlijk vind ik wanneer je geen grote toeren maakt(lees vakantietrips) je geen 1100 nodig heeft, maar dat is mijn mening natuurlijk.
 
Niet helemaal mee eens over "dat grote toeren" en geen 1100. Gedeeltelijk heb je zeker gelijk want wat heb je aan een ferrari als je alleen maar boodschappen ermee wilt gaan doen ... (afgezien van de groote van de fiets en je eigen lengte).

Maar wat ik bedoel is.. als je in een heuvelrijk gebied woont ( en belgie is dat) dan kan je met een 1100 gewoon lekkerder rijden, is gewoon sterker. Als je dan met zijn 2-en gaat rijden merk je die 2e persoon niet eens achterop.
 
Niet helemaal mee eens over "dat grote toeren" en geen 1100. Gedeeltelijk heb je zeker gelijk want wat heb je aan een ferrari als je alleen maar boodschappen ermee wilt gaan doen ... (afgezien van de groote van de fiets en je eigen lengte).

Maar wat ik bedoel is.. als je in een heuvelrijk gebied woont ( en belgie is dat) dan kan je met een 1100 gewoon lekkerder rijden, is gewoon sterker. Als je dan met zijn 2-en gaat rijden merk je die 2e persoon niet eens achterop.

daar heb je een punt! Geluk dat het vrouwke maar 48kg weegt... *O*
en zelden achterop zal zitten...
 
Kies de 1100 je hebt er meer plezier mee dan de 650.
Ik heb zelf een VT1100 en rij soms op de dragstar 650 van mijn vriendin, nou dat is toch wel een wereld van verschil qua rijplezier. Dus....
:]
 
He grappig, die oma, maar ik wil toch even reageren op een oude topic.
Ik ben 1.54m groot (of klein) en 45 kg. licht. Ik rijd op een Yamaha Dragstar 650 classic, maar als ik langere benen zou hebben gehad zou ik wellicht toch voor de 1100 hebben gekozen. Ik heb er een proefrit op gemaakt (Custom versie trouwens) en de 1100 heeft uiteraard meer vermogen, maar ook een veel groter koppel waardoor je veel minder vaak hoeft te schakelen.
Maar ik ben super tevreden met mijn Draggie. Ze is mijn grote passie (na mijn man uiteraard, haha). *O*

Bijlage: Dragske.jpg
 
He grappig, die oma, maar ik wil toch even reageren op een oude topic.
Ik ben 1.54m groot (of klein) en 45 kg. licht. Ik rijd op een Yamaha Dragstar 650 classic, maar als ik langere benen zou hebben gehad zou ik wellicht toch voor de 1100 hebben gekozen. Ik heb er een proefrit op gemaakt (Custom versie trouwens) en de 1100 heeft uiteraard meer vermogen, maar ook een veel groter koppel waardoor je veel minder vaak hoeft te schakelen.
Maar ik ben super tevreden met mijn Draggie. Ze is mijn grote passie (na mijn man uiteraard, haha). *O*

Oemphfff, met jou erop lijkt zo'n zeseneenhalf wel een 1800!! Staat je goed!

;)
 
Oemphfff, met jou erop lijkt zo'n zeseneenhalf wel een 1800!! Staat je goed!

;)

Dat van die oma heb ik geschreven omdat, toen ik voor de eerste keer reageerde, er een kei grote foto van een oma in beeld kwam, blijkbaar omdat het een oud topic was.

Ik krijg inderdaad veel bekijks onderweg. Ik zie ze dan denken: "Zie ik dat goed, zo'n kleine ukkepuk op zo'n grote motor?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan