Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
OK die startmotor heeft niet veel nodig om te draaien misschien. Maar er wordt hier gezegd dat de startmotor goed rond draait. Ik ga er vanuit dat hier bedoeld wordt, dat er voldoende spanning is, om de bendix zijn werk te laten doen. Zodat de startmotor via de starterkrans de zuigers op en neer kan laten gaan. FF simpel. Wanneer de kracht uit de accu is, zegt de bendix alleen maar klikker te klik. En draait de startmoter niet. Maar ja ik ben natuurlijk niet zo'n elektronica mens zoals jij ;)
Ja, maar voordat het start relais gaat "kliken" is de spanning al dermate ingestort de de startmotor nog wel draait, maar de ontsteking het al heeft laten afweten, daarom stelde ik ook voor om iig zeker te zijn van een goede, volle accu.
Als hij dan wel aanslaat op de startmotor is het de accu of het laadsysteem, die de accu niet goed op peil houd.
Bijna 75% van de problemen waar elctra bijkomt kijken is de voeding van het geheel de meest onderschatte, bij electronica loopt dat zelfs op tot bijna 90%
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar voordat het start relais gaat "kliken" is de spanning al dermate ingestort de de startmotor nog wel draait, maar de ontsteking het al heeft laten afweten, daarom stelde ik ook voor om iig zeker te zijn van een goede, volle accu.
Als hij dan wel aanslaat op de startmotor is het de accu of het laadsysteem, die de accu niet goed op peil houd.
Bijna 75% van de problemen waar elctra bijkomt kijken is de voeding van het geheel de meest onderschatte, bij electronica loopt dat zelfs op tot bijna 90%

Bedankt jongens, met deze gegevens wat niet onlogisch klinkt zal ik morgen ff bij m'n maat om de tafel gaan en kan hij er vervolgens mee aan de slag.
Mocht dat het niet zijn kom ik er op terug.
 
Geronimo, ik heb hier nog een nieuwe accu staan(om te proberen). Als je die mot hebben ga ik hem nu aan de lader zetten, dan is ie morgen vol genoeg. Gr Martin...
 
Verlengen vork XV 750 SE

Foto=DJMLIZ3L


Doorzagen op twee plaatsen om een stuk materiaal van 10 cm lang toe te voegen zodat de draad op de kopse kant blijft.
Lassen en afdraaien zodat hij mooi loopt en natuurlijk recht blijft.
Het materiaal wat in de lengte is toegevoegd ook toevoegen op de veer door middel van een bus (10 cm)
Later een andere koplamp met kleine teller en een dragstuur.
Ik ga er snel aan beginnen en post mijn vorderingen.

Fred :]
 
Heuj Xvers,
Long time no "see"...
1. gashendel beweegt niet:
De gasschuif zit vast (denk ik). De gas-hendel gaat niet meer op en neer
Kan ik dit makkelijk fixen of moeten de carbs ertussenuit en uitelkaar ?

Vreemde is dat ik de XV goed functionerend heb weggezet en gisteren wilde ik even een stukkie gaan tuffen. Starten deed ie meteen maar op het gas reageerde ie niet (de kabel is wel gangbaar).
Nou, eindelijk de tijd gehad/genomen om met een maat van me de carbs eraf te slopen (wat een gedoe).
Bleek het scharnierwerk van de gashandle tussen de carbs helemaal vol met zooi te zitten...Leve WD40! Alles is weer gangbaar en gesmeerd.
Ook bleek eea niet goed afgedicht bij de intake-rubbers, want daar zit ook veel troep, en de O-ringen bleken gescheurd/stukken te missen.
Dit is (hopelijk) de verklaring waarom mijn XV1000(Virago) zoveel plofte bij tijd en wijle zo slecht liep (mn accellereren en tussen 2000-3000 toeren)...
In eerste instantie ga ik proberen eea origineel te monteren (dus met AIS-gedoe)

Wel heb ik over de montage een 4-tal vraagjens:
1. zijn er andere dan de standaard-Yamaha O-ringen die ik kan gebruiken of heeft dat (qua prijs) geen nut ? Misschien dat iets dikkere beter zijn, omdat ik zag dat er nogal veel ruimte over was voor de O-ringen die er nu inzitten (en of die origineel zijn weet ik niet).
2. zijn er handigheidjes om de carbs weer terug te montereren ? Ofwel, wat is de beste methode ? -->
Eerst de intakerubbers op de carbs en dan tussende cilinders frotten en alles vastdraaien
OF
eerst de intakerubbers op de cilinders en dan de carbs ertussen zien te krijgen
OF
nog anders ?
(Bij demontage bleek dat de carbs er alleen vantussen kunnen als de intakerubbers van de cilinders worden gehaald...)
3. Ander vraagje: omdat eea toch hier en daar aan het roesten is/chrome bladdert overweeg ik de zaak zwart te spuiten. Moet daarvoor alles uit elkaar OF is dat: "aim, ready, fire" ? Met een spuitbus, that is...
4. Passen onderdelen (bv de remblokken) van een 2AE XV1000 of van 3LP XV1100 op mijn Amerikaanse 56V XV1000 ? Bij louis goedkoop, weet iemand remschoenen (achterrem) in de mats ?
 
Laatst bewerkt:
He GMAN

1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.

Gr. Ronald
 
He GMAN

1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.

Gr. Ronald
:^
het is gewoon veel gepiel
de randen van het rubber eventueel een beetje insmeren met olie ofzo
 
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat
 
He GMAN

1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.
Gr. Ronald
Goeie tip van die inbussen, thanx !
Ik neem aan dat de originele wel makkelijk te krijgen zijn ?
:^
het is gewoon veel gepiel
de randen van het rubber eventueel een beetje insmeren met olie ofzo
Ok, pielen maar...als ik die O-ringen kan vinden tenminste...
Weet jij niks ?
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat

stuur je mailadres maar, dan zet ik de pdf klaar via dropload.
 
:?
ik heb er ook imbusen op zitten
Dus dat werkt ? Speciale imbussen of van de bouwmarkt ?

Trouwens, weet jij (of iemand anders) de exacte afmetingen van de O-ringen die in de intakerubbers horen te zitten ?
Op onderdelenlijsten staat nl alleen een bestelnummer...
full

Bij Erik.nl kan ik verschillende soorten bestellen. Persoonlijk zat ik aan http://www.eriks.nl/catalogus/document.cgi?document=10270100010 (deze) te denken (right?)
 
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat


Ik heb de mijne via marktplaats , was €10,-.
Wph op je pc is ook wel makkelijk , maar als ik aan het sleutelen ben vind ik t wel prettig als ik het boek er direct bij kan houden.(zeker met t bedradings-schema)
 
:?
ik heb er ook imbusen op zitten
En dat gaat makkelijk? Om met een ringsleutel erbij te komen was al een gehannes. Ik heb het dan over de binnenste bouten. Ik vraag mij dan verder af wat voor een imbussleutel jij hiervoor gebruikt hebt? Kijk want dat is het enigste probleem eigenlijk, die binnenste bouten. De rest vond ik een makkie. Is ff een volgorde aanhouden, maar ik haalde de carb er makkelijk af en zette hem ook weer makkelijk op. Beetje olie in de randen van de rubbers zoals jij al eerder heb aangegeven.
 
Dus dat werkt ? Speciale imbussen of van de bouwmarkt ?
Imbussen van de boumarkt zijn OK. FF lengtemaat goed in de gaten houden, anders op maat afslijpen / zagen. Ik heb mijn hele carburateur er mee behangen, omdat de orginele schroeven net van boter zijn.
 
voor de ringen zal ik kijken of ik ze op kan meten, zit nu noog op mijn werk, maar heb de carbs er toch af liggen.

Voor de imbussen heb ik rvs gebruikt, je kan trouwens op ebay complete rvs setjes bestellen voor de meeste boutjes van je blok
 
Imbusbouten gaat zeker wel hoor! Ikzelf heb van het korte gedeelte van de imbussleutel een stukje afgezaagd om het passend te maken voor het aandraaien,en daarna pas de carb`s er op gezet.

Gr. Ronald
 
En dat gaat makkelijk? Om met een ringsleutel erbij te komen was al een gehannes. Ik heb het dan over de binnenste bouten. Ik vraag mij dan verder af wat voor een imbussleutel jij hiervoor gebruikt hebt? Kijk want dat is het enigste probleem eigenlijk, die binnenste bouten. De rest vond ik een makkie. Is ff een volgorde aanhouden, maar ik haalde de carb er makkelijk af en zette hem ook weer makkelijk op. Beetje olie in de randen van de rubbers zoals jij al eerder heb aangegeven.
Ik heb bij louis.de zo'n inbus-setje gekocht met een soort bolletje aan een kant van de sleutel. En anders heb ik uit een grijs verleden zo'n flexibele insteek-schroevendraaier waar vast inbus-bitjes op passen...
Imbussen van de boumarkt zijn OK. FF lengtemaat goed in de gaten houden, anders op maat afslijpen / zagen. Ik heb mijn hele carburateur er mee behangen, omdat de orginele schroeven net van boter zijn.
ok thanx will go 4 it...
voor de ringen zal ik kijken of ik ze op kan meten, zit nu noog op mijn werk, maar heb de carbs er toch af liggen.
Voor de imbussen heb ik rvs gebruikt, je kan trouwens op ebay complete rvs setjes bestellen voor de meeste boutjes van je blok
Dat zou mooi zijn, want het lijkt erop dat de vorige eigenaar andere o-ringen erop heeft gedaan die niet origineel zijn. Ik denk te dun en ze zijn ieg niet uit één geheel (en dat moet wel lijkt me). Bovendien waren de bouten helemaal niet goed aangedraaid...

Is het zinvol een soort silikonenpakking ertussen te smeren of is goed schoonmaken en nieuwe o-ringen afdoende ? Het is me nl opgevallen dat er geen pakking tussenzit (carb-intakerubber)
Imbusbouten gaat zeker wel hoor! Ikzelf heb van het korte gedeelte van de imbussleutel een stukje afgezaagd om het passend te maken voor het aandraaien,en daarna pas de carb`s er op gezet.Gr. Ronald
Da's inderdaad ook een mogelijkheid om niet te vergeten...
 
Imbusbouten gaat zeker wel hoor! Ikzelf heb van het korte gedeelte van de imbussleutel een stukje afgezaagd om het passend te maken voor het aandraaien,en daarna pas de carb`s er op gezet.

Gr. Ronald
Is zeker een goede oplossing! :) Maar gaat dat afzagen van zo'n sleutel wel makkelijk? Is namelijk gehard staal dacht ik.
 
Is het zinvol een soort silikonenpakking ertussen te smeren of is goed schoonmaken en nieuwe o-ringen afdoende ? Het is me nl opgevallen dat er geen pakking tussenzit (carb-intakerubber)
Goed schoonmaken en nieuwe O-ringen zijn voldoende. De O-ringen zorgen namelijk voor de afdichting. Op advies van Yamaha dealer, heb ik de de boel lichtjes ingesmeerd met lagervet.
 
Trouwens, weet jij (of iemand anders) de exacte afmetingen van de O-ringen die in de intakerubbers horen te zitten ?
Anders FF een Yamaha dealer bellen zoals Road Runner in Velp. Die gasten hebben ze meestal standaard ergens in een bakkie liggen.
 
Op woensdag 09 augustus 2006 12:15 schreef Frederiko het volgende:Is zeker een goede oplossing! :) Maar gaat dat afzagen van zo'n sleutel wel makkelijk? Is namelijk gehard staal dacht ik.
Euhm, dat weet ik ook niet, zou het met bv een slijptol ook niet gaan ?
Op woensdag 09 augustus 2006 12:21 schreef Frederiko het volgende:Goed schoonmaken en nieuwe O-ringen zijn voldoende. De O-ringen zorgen namelijk voor de afdichting. Op advies van Yamaha dealer, heb ik de de boel lichtjes ingesmeerd met lagervet.
Ok, schoonmaken dus, maar lagervet, echt waar ?
Op woensdag 09 augustus 2006 12:26 schreef Frederiko het volgende:Anders FF een Yamaha dealer bellen zoals Road Runner in Velp. Die gasten hebben ze meestal standaard ergens in een bakkie liggen.
Ok, will try...
 
Alles wat je ook maar wil weten over de XV vind je op http://www.viragoclub.be (www.viragoclub.be) :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/400967/a0418605e54504cf8ec754539bff1b9f (Virago_Logo_001.gif)​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan