Uit de oude doos..

Ik zie dat Doug Chandler nu ook rijles geeft op het circuit. Kost maar 680 dollar voor een dagje :X

http://www.champ-racing.com/
wat een GEWELDIG *O* *O* topic is dit
mooi om die oude foto's weer te zien weet ook nog veel uit die tijd was 7 toen ik naar de eerste TT ging ben nu 37 en vorig jaar voor t eerst een TT gemist door een gebroken voet en hersenschuding |( ....highsider :(
vroeger had je in september de F 750 toen cecotto daar die vuurbal maakte weet ik ook nog wel ja.
enne @fastfreaky volgens mij moet jij geert jelies dan ook nog wel kennen die heeft ook nog met pappa rossi geraced :}
en volgens mij reed ik met jou @ tapey 8 aug op zandvoort in groep 4 :W

groene ZX10 en een scott russell outfit ;)
 
wat een GEWELDIG *O* *O* topic is dit
mooi om die oude foto's weer te zien weet ook nog veel uit die tijd was 7 toen ik naar de eerste TT ging ben nu 37 en vorig jaar voor t eerst een TT gemist door een gebroken voet en hersenschuding |( ....highsider :(
vroeger had je in september de F 750 toen cecotto daar die vuurbal maakte weet ik ook nog wel ja.
enne @fastfreaky volgens mij moet jij geert jelies dan ook nog wel kennen die heeft ook nog met pappa rossi geraced :}
en volgens mij reed ik met jou @ tapey 8 aug op zandvoort in groep 4 :W

groene ZX10 en een scott russell outfit ;)
kawajaap ik ken geert goed en z'n broer jan en z,n zuster sien ook uit tollebeek, heeft geert ook e-mail?Volgens mij werken ze nog beiden bij J.M. en als je ze spreekt doe ze dan de groeten van Ron uit Hippolytushoef van Duravermeer, dan weten ze het wel....
 
Laatst bewerkt:
en volgens mij reed ik met jou @ tapey 8 aug op zandvoort in groep 4 :W

groene ZX10 en een scott russell outfit ;)
He! Leuk :W

Deze herinner ik me ook nog. Werd in 1982 uit het niets opeens wereldkampioen, maar het volgende jaar behaalde hij (als ik het me goed herinner) niet eens punten. Hij verklaarde dat hij bang was op de motor. Sneu!

ym50_doc_p-19-tournadre02.jpg
 
kawajaap ik ken geert goed en z'n broer jan en z,n zuster sien ook uit tollebeek, heeft geert ook e-mail?Volgens mij werken ze nog beiden bij J.M. en als je ze spreekt doe ze dan de groeten van Ron uit Hippolytushoef van Duravermeer, dan weten ze het wel....
ja dat klopt ze werken allebei nog bij J.M
ik rij elk weekend bij mooi weer met ze *O* en dat kunne ze wel :}

geert heeft niet zo veel met computers maar als je t naar z'n dochter stuurt dan leest tie het ook wel angeliquejelies@hotmail.com

zal ze wel ff de groeten van je doen ;)
 
He! Leuk :W

Deze herinner ik me ook nog. Werd in 1982 uit het niets opeens wereldkampioen, maar het volgende jaar behaalde hij (als ik het me goed herinner) niet eens punten. Hij verklaarde dat hij bang was op de motor. Sneu!

(Afbeelding)

Ja, dat kan ik me ook herinneren, dat ik dat toen eens las in een tijdschrift. Hij was opeens bang voor de snelheid van een racemotor, als ie bijvoorbeeld op een afgelegen gedeelte van een ciruit kwam zat ie te janken op de motor.
 
He! Leuk :W

Deze herinner ik me ook nog. Werd in 1982 uit het niets opeens wereldkampioen, maar het volgende jaar behaalde hij (als ik het me goed herinner) niet eens punten. Hij verklaarde dat hij bang was op de motor. Sneu!

(Afbeelding)
Opvallend detail, hij reed op een produktie Yamaha (met Primagaz sponsoring) en had zijn wereldtitel vooral te danken aan constant rijden (hij won alleen de eerste race in Frankrijk) en aan het meerdere malen niet scoren van Toni Mang.

Tournadre was de allerlaatste wereldkampioen op privé materiaal.
 
Opvallend detail, hij reed op een produktie Yamaha (met Primagaz sponsoring) en had zijn wereldtitel vooral te danken aan constant rijden (hij won alleen de eerste race in Frankrijk) en aan het meerdere malen niet scoren van Toni Mang.

Tournadre was de allerlaatste wereldkampioen op privé materiaal.
En volgens mij werd die race die hij in Frankrijk won werd door de toppers geboycot wegens wantoestanden op en naast de baan?
Volgens mij reden alleen de meeste Fransen (druk van sponsors en bond)en "nobodies" die race, , Nogaro toch ?
 
En volgens mij werd die race die hij in Frankrijk won werd door de toppers geboycot wegens wantoestanden op en naast de baan?
Volgens mij reden alleen de meeste Fransen (druk van sponsors en bond)en "nobodies" die race, , Nogaro toch ?
Klopt! Ik herinner me uit de bladen uit die tijd dat het een heel gedoe was, met een paar rijders die wel startten (wegens sponsorverplichtingen waarschijnlijk) en tijdens het rijden naar elkaar keken van stoppen we wel of stoppen we niet? En een huilende Didier de Radigues na afloop.

De Tournadre-story staat hier (wel in het Frans). De site van Yamaha France is sowieso een aanrader: klik!.

Bovenaan kun je een periode kiezen en als je dan op een plaatje bij een jaartal klikt kom je op een fraai verhaal met veel nostalgische foto's uit dat jaar. Onderaan staan steeds die foto's in het groot. *O*
 
En volgens mij werd die race die hij in Frankrijk won werd door de toppers geboycot wegens wantoestanden op en naast de baan?
Volgens mij reden alleen de meeste Fransen (druk van sponsors en bond)en "nobodies" die race, , Nogaro toch ?
:Y Klopt.

1982gpnogaro00ww5.jpg


1982gpnogaro01nf0.jpg
 
Ik neem aan dat je al gegoogled hebt, heb je er al aan gedacht mensen als Wout Meppelink, Toon Kannekens Hans van Loozenoord of Henk Keulemans te benaderen?
 
Klopt! Ik herinner me uit de bladen uit die tijd dat het een heel gedoe was, met een paar rijders die wel startten (wegens sponsorverplichtingen waarschijnlijk) en tijdens het rijden naar elkaar keken van stoppen we wel of stoppen we niet? En een huilende Didier de Radigues na afloop.

De Tournadre-story staat hier (wel in het Frans). De site van Yamaha France is sowieso een aanrader: klik!.

Bovenaan kun je een periode kiezen en als je dan op een plaatje bij een jaartal klikt kom je op een fraai verhaal met veel nostalgische foto's uit dat jaar. Onderaan staan steeds die foto's in het groot. *O*

Mooie site!

Volgens mij was die huilende DeRadigues in Italie, een paar jaar later. De enige GP die PF Chili in de 500cc heeft gewonnen.
 
Ha, bij de oude Bruins heb ik m'n eerste motor gekocht, hij zat toen aan de Gashavenstraat in Deventer

Heb vandaag een doos oude foto's van zolder gehaald van o.a. Raalte in 1980 of '81 en één van de eerste Barclay Racedays op Zandvoort.
Veel oude koppen: Middelburg, Van Dulmen, Roche en Sheene op Raalte, Punt, Jonnie Boerman, Cees Doorakkers, Herwie Peters en nog een heleboel anderen op Zandvoort. Mooi om weer eens terug te denken aan die tijd. Groot startveld in de 500 cc, standaard 750 klasse, RD350LC klasse...

Moet toch maar eens een scanner kopen... ;)
 
Ik lees al een tijdje mee en ik vind dit zo'n geweldig topic :Y
Lees dit echt met plezier door. Het is allemaal van rond mijn bouwjaar, maar ik vind het prachtig, al die verhalen. Mooie foto's ook. Prachtige motoren en vooral van de sidecars ben ik onder de indruk.

Keep'em comin' *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan