Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
"EDIT: GRAAG NIET MEER MAILEN AUB, IK BEN GESTOPT MET SPUITEN VAN MOTOREN"

Ik spuit al jarenlang motoren thuis in een aangepaste garage, ik gebruik alleen professionele materialen en het eindresultaat is gewoon erg netjes vindt ik zelf (en nog veel belangrijker: degene waar ik het voor spuit vinden dat ook!)

Ik denk dat ik het werk van een prof tot op een 95% benader, op dit moment wordt de garage aangepast zodat er ook een goede afzuiging en verwarming in kan, dan is als het goed is die laatste 5% verschil ook verdwenen.

Als ik zeg dat ik het zelf doe in een garage beginnen een hoop mensen hier meestal meteen te gillen dat het dan wel prutswerk MOET zijn en dat je beter meteen naar een professioneel spuiter moet rennen (met een hele dikke portemonnee niet te vergeten), maar helaas heeft niet iedereen vele honderden tot dik duizend euro liggen om hun fiets een mooie nieuwe jas te geven, dus dit is een heel betaalbaar alternatief:

En zo beroerd ziet het er ook niet uit:

Thundercat:
dee0c58f.jpg

15ab7995.jpg

a0c8f78d.jpg

3eef8473.jpg


M'n eigen R1:
ac01b42a.jpg

43a54ab4.jpg


R1 uit een verleden:
paint06.jpg

1b328d6f.jpg


Afijn, als je maar een hobby hebt nietwaar? :)

"EDIT: GRAAG NIET MEER MAILEN AUB, IK BEN GESTOPT MET SPUITEN VAN MOTOREN"
 
Laatst bewerkt:
He maar wat kost het eigenlijk om je motor te laten spuiten.

Hangt van zoveel factoren af dat daar zo geen antwoord op te geven is.


* Wat voor motor is het? (chopper of Goldwing Aspencade scheelt namelijk wel wat in spuitoppervlak :) )
* Deelreparatie of complete spuitklus?
* Hoe ziet het bestaande lakwerk eruit? (Scheuren/deuken/butsen etc.)
* Zitten er stickers op die er eerst af moeten?
* Hoeveel kleuren?
* Wat voor lak? (metallic/mica/kameleon)
* Speciale wensen? (Stripings/flame's/andere gekkigheid)
* Moeten er nieuwe stickers op? (en moeten dat de originele zijn?)
* Onderdelen schoon gedemonteerd aangeleverd of komt er een complete motor?

De antwoorden op bovenstaande vragen bepalen nogal sterk de prijs van elk soort spuitwerk, dus pas als ik weet wat ik krijg en wat je wilt kan ik wat zinnigs zeggen over een prijs.
 
Het is dus een Kawasaki zx6r uit 1997

de lak is aan de achterkant lichter geworden in de loop der jaren, en wil dit dus bijwerken. Maar wat zijn de mogelijkheden, in striping spuiten. en wil hem gewoon dezelfde kleur houden wat hij is.

Hier een foto hoe hij er nu uitziet. Verder heeft bijna geen beschadegingen een paar kleine krassen doordat de vorige eigenaar hem heeft laten vallen.

full


zie je reactie tegemoet.

mzzl psycho
 
Het gaat dus om het plaatselijk bijspuiten van de kont van de motor? Ik zal dat toch moeten uitnevelen in de rest want anders krijg je waarschijnlijk nog steeds een minimale vorm van kleurverschil.

Maar ik zou met een 200 a 225 euro rekening houden.

En wat stripings betreft ben ik alleen maar gelimiteerd door jouw fantasie...


:)
 
@FZRene:

Even uit nieuwsgierigheid, wat kost het om een tank satijn zwart met flames te laten spuiten? En hoe kan de tank het beste aangeleverd worden?

z750_2_3.jpg
 
Maar ik zou met een 200 a 225 euro rekening houden.

En wat stripings betreft ben ik alleen maar gelimiteerd door jouw fantasie...
:)


Sorry maar dat lijkt me wat veel voor een hobby spuiter....Ik heb mijn fighter (voorkuipje, tank, zitje, spatbord, undertray) laten strakmaken en spuiten bij een prof. bedrijf....

Koste zonder bon 250 euro... :W :W

En ja, die adressen zijn er nog wel.. je moet alleen zoeken..

Oja, mettalic blauw.. groot deel van de fighterbouwers heeft em gezien en kan beamen hoe strak het was...

EDIT: maatje van me heeft zijn intruder laten spuiten, ook 250 euries incl. strakmaken... met zwart..
 
Sorry maar dat lijkt me wat veel voor een hobby spuiter....Ik heb mijn fighter (voorkuipje, tank, zitje, spatbord, undertray) laten strakmaken en spuiten bij een prof. bedrijf....

Koste zonder bon 250 euro... :W :W

Haha, dan ga je daar toch lekker heen, denk je dat ik daar wakker van lig?

_O-

Maar als je nou een vent ben gooi je hier het adres van dat bedrijf neer en spreekt met ieder Forum-lid af dat ze allemaal hun complete motor kunnen laten spuiten bij dat bedrijf van je voor 250 euro, inclusief strak maken en in die speciale metallic kleur.

Ik ben heel benieuwd wat dat bedrijf dan zegt als blijkt dat ze tientallen motoren moet gaan strakmaken & spuiten voor dat geld. Er zit bij jou al voor zeker 75 tot 125 euro materiaal in, en het is toch echt wel aardig wat uurtjes werk, dus qua uurloon houdt dat bedrijf (of die persoon die het in de avonduurtjes zwart doet) er niet echt veel meer aan over.

Maar daar ging het de topicstarter tenslotte om, adressen van goedkope bedrijfjes om wat te spuiten. Dus Gixxer Dinges, dat is dan bij deze afgesproken, plaats hier even de naam & adres van dat bedrijf van je, prijzen hoeven er niet meer bij want die weten we al, 250 euro.

:} :} :} :} :}

(maar m'n gevoel zegt me dat je het noemen van de naam van dat bedrijf en die 250 euro garantie nu ineens niet meer gaat doen... :Z )


Maar goed, ik wacht wel af.......
 
Laatst bewerkt:
Fijne vent, begin eens met lezen..

Het ging om een tank, voorspatbord, kont + undertray en voorkapje....

lijkt me idd logisch dat ik hier geen bedrijfsnaam ga noemen, maar ik weet het goed gemaakt met je.
Jij zorgt dat ik de bovenstaande delen hier krijg, ik zorg dat ze worden gespoten... alles wat het meer kost leg ik er zelf bij..
 
Nou ik ben ontroerd!

maar ik wist al dat je die naam niet zou gaan noemen, het is natuurlijk makkelijker om iemand anders af te zeiken dan zelf met een nuttige bijdrage aan een topic te komen (Iets wat je in ongeveer 95% van je reply's op M-F doet)

De vraag van de TS was of men adressen en/of ervaringen van (goedkope) spuitbedrijven wist, of dat men zelf wel 's spoot en of daar plaatjes van geplaatst konden worden. Ik heb daar (voorlopig nog steeds als enige) op gereageerd met de mededeling dat ik inderdaad ervaring heb met het zelf spuiten.

Verdere adressen/spuiterijen/contacten zijn uitgebleven en als iemand dan aan mij vraagt wat een deelreparatie kost van een Kawa weet jij als enige te melden dat mijn prijs te hoog is.

En wat is je bijdrage hiermee? Helemaal niets! Je komt niet met de naam van dit bedrijf over de brug dus niemand in dit topic heeft iets aan die info :? .

Een ieder ander zou ik uitgelegd hebben dat het spuiten van een deelreparatie met een metallic of misschien zelfs mica kleur een hels karwei is en vele malen moeilijker dan het compleet overkwakken van een berg spullen in een nieuwe kleur, maar aangezien jij daar toch geen verstand van hebt blijf je maar lekker appels met peren vergelijken.

Als je een zinvolle bijdrage aan dit topic wilt leveren dan kom je met info waar de TS om gevraagd heeft, en waar de rest van het M-F ook baat bij heeft: namen & adressen van bedrijven die goedkoop onderdelen kunnen spuiten.

Laat dan even weten voor welk bedrag die kont van die Kawa gespoten kan worden, daar heeft de persoon die dit vroeg tenminste wat aan.

Bedankt voor je aanbod om alleen voor mij speciaal wat te kunnen spuiten voor een speciaal prijsje: Nee dank je, ik doe het zelf wel maar ik zou zeggen doe dit aanbod gewoon aan iedereen die dit leest, daar ging het tenslotte om.


:Y
 
Laatst bewerkt:
Ga ik toch even een beroep op je verfkennis doen voordat ik antwoord geef:

Veel motoren zijn zwart met een glitter/spikkel eroverheen, dit wordt vaak verward met "metallic zwart" net zoals bij auto's veel gebruikt wordt. Is dat Ducati deel metallic zwart als een auto of is het veel meer een egaal zwart met daaroverheen een glitter geneveld?

Misschien moeilijk om te zien, maar bij metallic lak zijn de glimmende deeltjes door de verf heen gemengt, en bij dat effect wat ik hierboven beschrijf liggen de glitters meer "op" de zwarte basislak. Moeilijk van een foto te beoordelen, maar ik vermoed het laatste.

Ik mail wel een prijs, ander beginnen er toch weer mensen te zeuren dat het te duur is, terwijl ze geen alternatief weten aan te dragen... :r

Ik ga trouwens nog even denken over die zijdeglans tank met flames :)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben ontroerd!

maar ik wist al dat je die naam niet zou gaan noemen, het is natuurlijk makkelijker om iemand anders af te zeiken dan zelf met een nuttige bijdrage aan een topic te komen (Iets wat je in ongeveer 95% van je reply's op M-F doet)

Oja, vertel....
volgens mij reageer ik nagenoeg nergens behalve in streetfighters en choppers.. en daar worden over het algemeen alleen inhoudelijke discussies gevoerd..

De vraag van de TS was of men adressen en/of ervaringen van (goedkope) spuitbedrijven wist, of dat men zelf wel 's spoot en of daar plaatjes van geplaatst konden worden. Ik heb daar (voorlopig nog steeds als enige) op gereageerd met de mededeling dat ik inderdaad ervaring heb met het zelf spuiten.

Verdere adressen/spuiterijen/contacten zijn uitgebleven en als iemand dan aan mij vraagt wat een deelreparatie kost van een Kawa weet jij als enige te melden dat mijn prijs te hoog is.

En wat is je bijdrage hiermee? Helemaal niets! Je komt niet met de naam van dit bedrijf over de brug dus niemand in dit topic heeft iets aan die info :? .
Volgens mij was de tip erg helder, loop eens bij wat schade bedrijven binnen en vraag naar de prijzen zonder bon... er zijn nog genoeg (vooral relatief kleine) bedrijven die best voor leuk geld wat doen..

Een ieder ander zou ik uitgelegd hebben dat het spuiten van een deelreparatie met een metallic of misschien zelfs mica kleur een hels karwei is en vele malen moeilijker dan het compleet overkwakken van een berg spullen in een nieuwe kleur, maar aangezien jij daar toch geen verstand van hebt blijf je maar lekker appels met peren vergelijken.

:Z :Z

Als je een zinvolle bijdrage aan dit topic wilt leveren dan kom je met info waar de TS om gevraagd heeft, en waar de rest van het M-F ook baat bij heeft: namen & adressen van bedrijven die goedkoop onderdelen kunnen spuiten.

Tja, ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je eigen bedrijf met naam en toenaam genoemd word op I'net.. terwijl daarbij staat dat je dingen zonder bon kunt regelen..... vooral de belastingdienst vind dat interessante info Lijkt me dus logisch dat ik hier niet een bedrijfsnaam ga noemen, woonplaats staat in m'n profiel.. als iemand dus wat wil weten en er wat moeite voor wil doen zal ie even contact op moeten nemen met wat bedrijven hier in de regio..

Laat dan even weten voor welk bedrag die kont van die Kawa gespoten kan worden, daar heeft de persoon die dit vroeg tenminste wat aan.

:Z zoals ik al zei, ga met die kont naar een bedrijf en informeer..

Bedankt voor je aanbod om alleen voor mij speciaal wat te kunnen spuiten voor een speciaal prijsje: Nee dank je, ik doe het zelf wel maar ik zou zeggen doe dit aanbod gewoon aan iedereen die dit leest, daar ging het tenslotte om.

Is niets speciaals aan, die prijs is voor iemand anders echt niet anders....

Je zult alleen zelf moeten regelen dat je bij een bedrijf terecht komt, maar het voorstel was omdat JIJ in twijfel trok of voor 250 euro die spullen gespoten konden worden...

Je laat jezelf aardig kennen door je reactie, maar goed dat gebeurd je wel vaker :)

Voor wat betreft mijn kennis over spuiten van verf, die gaat idd niet heel ver.. dat is dan ook de reden dat ik die uitbesteed aan iemand die het wel kan.

Jij bent zelf één van de mensen die regelmatig commentaar hebben op prijzen in verkooptopics, gebeurd maar zelden dat jij een prijs goed vindt..en dan kom je standaard met de opmerking dat het een forum is en dat men er dus maar tegen moet kunnen dat er reacties worden geplaatst.

Nu doe jij dus een prijsvoorstel wat in mijn ogen hoog is en mag ik daar blijkbaar niets van zeggen _O- _O-

Dag Rene :W :W
 
Maar het voorstel was omdat JIJ in twijfel trok of voor 250 euro die spullen gespoten konden worden...

Dyslectie oftewel woordblindheid is inderdaad een vervelend iets, maar je zal er mee moeten leven vrees ik Gixxer...

Ik zal het nu alleen nog een keertje heeeeeeel langzaam typen voor je zodat je het dan misschien eindelijk snapt: Ik heb er nog nooit aan getwijfeld dat je die motor van je voor dat bedrag keurig netjes hebt laten spuiten, de foto's zeggen wat dat betreft meer dan genoeg. Waar meld ik dat dan volgens jou???

Probleem is dat je totaal niets toevoegd aan dit topic met je opmerking. Je meld alleen maar dat het jouw is gelukt om een fiets voor dat bedrag in een complete kleur te laten spuiten, maar de rest van dit Forum van dienst zijn door te vermelden waar je dat hebt gedaan doe je niet.

Dat het bijspuiten van een deelreparatie veel en veel moeilijker is dan een complete fiets in een nieuwe kleur ontgaat je volkomen, en iedere spuiter zal eerst de complete range materialen voor een klus moeten kopen, hoe klein het deel ook is. Het maakt dus weinig meer uit of er een paar delen compleet gespoten moeten worden of alleen maar een zijpaneeltje zoals die zwarte Duc hierboven, de hoeveelheid materiaal die ik moet kopen is nagenoeg hetzelfde.

Dat je kritisch bent en in een forum inderdaad commentaar mag hebben op prijzen die een ander geeft is volkomen terecht, dat doe ik zelf ook als ik zoiets tegenkom, maar kom dan wel met argumenten waarom! Niet in jouw geval:"Jouw prijs is te hoog want ik laat mijn rommel goedkoper spuiten alleen vertel ik lekker niet waar dus heeft niemand daar verder wat aan".

Maar je standpunt is heel duidelijk: De door jouw genoemde 250 euro voor die 5 delen van je fighter zijn normale prijzen die jouw spuiter aan iedereen hier doorrekent. Dat je zijn naam hier niet neerkwakt is te begrijpen maar iedereen die jou een mailtje stuurt kan z'n spullen komen brengen.

Aangezien de eigenaar van die Kawa maar 1 onderdeel brengt (kont) en geen 5 zoals in jouw geval, ga ik er van uit dat de prijs dan ook 1/5e deel wordt.

Dus hij kan voor 50 euro via jou zijn achterkant perfect laten spuiten, dat is een heel mooi prijsje kan ik je vertellen, ik doe het er niet voor.


En verder ga ik geen tijd meer aan je verspillen, dus doe verder ook maar geen moeite.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan