Je eerste Knee-Down

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Vanmiddag hele middag wezen oefenen bij knooppunt beekbergen.
A50 op A1 op enzo door je kent het wel.

Heb ff wat tips nodig, als ik normaal op mijn motor zit heb ik mijn voeten zegmaar 30graden naar buitenstaan gewoon natuurlijke stand.

Maar als ik dan die bocht in ga verzet ik me voet zodat die niet uitsteekt.
Nouw eerst 80/90/100/ en toen met 110 maar komt dus nog me voet op de grond waarbij nu dus een stuk van me net vannochtend gekocht kisten deraf :(

Maar me knie is der nog niet enja veel verder kan ik dus niet want gaan me schoenen naar de kloten beetje vaag.

Het gaat om een yamaha diversion misschien licht het aan me grote 1,98?
Of moet ik gewoon me voet op het stuur leggen :P

Edit: Ik blijf trouwens wel gewoon normaal op de motor zitten is dat misschien verkeerd?
Als hierboven, maar ik denk uberhaupt dat het lastig wordt met een diversion. Je hebt simpelweg onvoldoende grondspeling.
Ik begrijp dat je met knooppunt klaverblad bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat een diversion daar met 110 overheen kan...óf de diameter van de klaverbladen verschilt, óf ik ben een mietje met mijn mito, maar 110 is eng hard imo. (Ok, laatste keer dat ik er reed had ik 2 maanden mijn rijbewijs, 1000 km erop zitten :+ ) Zou ik dan mijn knie uitsteken, raakte hij de grond.
 
Als hierboven, maar ik denk uberhaupt dat het lastig wordt met een diversion. Je hebt simpelweg onvoldoende grondspeling.
Ik begrijp dat je met knooppunt klaverblad bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat een diversion daar met 110 overheen kan...óf de diameter van de klaverbladen verschilt, óf ik ben een mietje met mijn mito, maar 110 is eng hard imo. (Ok, laatste keer dat ik er reed had ik 2 maanden mijn rijbewijs, 1000 km erop zitten :+ ) Zou ik dan mijn knie uitsteken, raakte hij de grond.
Dat zal het zijn
O-) _O-
 
Iiihhhaaaa.....
Gisteren 12/09/06 om 17.00 was het zover. Weliswaar even op een rond punt en dan nog een 2de keer ter bevestiging. Maar de bewijzen zijn er. M'n broek heeft er een kijkgaatje aan de knie bij, maar trek het me niks aan. Wel zorgen dat ik ze terug waterdicht kan krijgen.
 
Iiihhhaaaa.....
Gisteren 12/09/06 om 17.00 was het zover. Weliswaar even op een rond punt en dan nog een 2de keer ter bevestiging. Maar de bewijzen zijn er. M'n broek heeft er een kijkgaatje aan de knie bij, maar trek het me niks aan. Wel zorgen dat ik ze terug waterdicht kan krijgen.

:X Als je geen broek met kneesliders wilt kopen=>
beschermers.jpg

:W
 
Als hierboven, maar ik denk uberhaupt dat het lastig wordt met een diversion. Je hebt simpelweg onvoldoende grondspeling.
Ik begrijp dat je met knooppunt klaverblad bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat een diversion daar met 110 overheen kan...óf de diameter van de klaverbladen verschilt, óf ik ben een mietje met mijn mito, maar 110 is eng hard imo. (Ok, laatste keer dat ik er reed had ik 2 maanden mijn rijbewijs, 1000 km erop zitten :+ ) Zou ik dan mijn knie uitsteken, raakte hij de grond.

Misschien ligt het er aan dat je 1000km hebt gereden en 2 maanden je rijbewijs hebt. 110 is niet extreem super belachelijk hard op een klaverblad, maar genoeg om je knie aan de grond te leggen. Ik weet alleen niet of een diversion daar genoeg grip voor heeft? Als je je laarzen op de grond krijgt zet je dan wel je tenen op de steppies? Ik denk ook wel dat de grondspeling van de diversion (en de bandenkeuze) een redelijk probleem gaat vormen op een gegeven moment.
 
Als hierboven, maar ik denk uberhaupt dat het lastig wordt met een diversion. Je hebt simpelweg onvoldoende grondspeling.
Ik begrijp dat je met knooppunt klaverblad bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat een diversion daar met 110 overheen kan...óf de diameter van de klaverbladen verschilt, óf ik ben een mietje met mijn mito, maar 110 is eng hard imo. (Ok, laatste keer dat ik er reed had ik 2 maanden mijn rijbewijs, 1000 km erop zitten :+ ) Zou ik dan mijn knie uitsteken, raakte hij de grond.

Ehhh ... waarom zou je met een diversion met goede banden niet met 110 in de zomer over een schoon klaverblad kunnen? Ongeveer 100 lukt in ieder geval prima met zijn voorganger en op BT45's (ik hoef niet zo nodig de limiet op te zoeken, maar het moet nog wel sneller kunnen).

Edit: overigens heeft een XJ600 een stuk meer grondspeling dan een CX :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het er aan dat je 1000km hebt gereden en 2 maanden je rijbewijs hebt. 110 is niet extreem super belachelijk hard op een klaverblad, maar genoeg om je knie aan de grond te leggen. Ik weet alleen niet of een diversion daar genoeg grip voor heeft? Als je je laarzen op de grond krijgt zet je dan wel je tenen op de steppies? Ik denk ook wel dat de grondspeling van de diversion (en de bandenkeuze) een redelijk probleem gaat vormen op een gegeven moment.

3500
O-)
 
Ik heb me destijds als beginnend motorrijder te veel gefocussed op het "knie aan de grond" rijden. Het heeft alleen maar nadelen. Je gaat ongemerkt veel meer naast de motor hangen dan nodig is, stuurt anders waarmee je je bochtensnelheid naar beneden haalt. Doordat je er als een maloot langs hangt raak je al snel de grond en denk je een grens te hebben bereikt. Oftewel meer focus op de knie dan op de bochtensnelheid.
Nu probeer ik zo weinig mogelijk mijn knie uit te steken met als gevolg dat de bochtensnelheid hoger ligt en de sliders langer meegaan. Ik kan je vertellen dat het verrekte lastig is om in een bocht strak op de motor te blijven zitten als je er jarenlang "als een mongool" naast hebt gehangen.
Oftewel: vergeet die knie en oefen op snelheid.
 
Uhmz vraagje zoon afrit is altijd met een bocht naar rechts krijg je als je vaak zoon afrtitje pakt geen verkeerde slijtage aan je band? |( O-) :X
 
Oftewel: vergeet die knie en oefen op snelheid.

De brikkers-strategie :P

Zorg dat je snelheid houdt, hoe dan ook :+

Edit: wat serieus werkt om een goede bochtentechniek aan te leren is zo gelijkmatig proberen te rijden. Dan gaat je bochtensnelheid vanzelf omhoog, en leer je jezelf ook een natuurlijke rijstijl aan.
 
Uhmz vraagje zoon afrit is altijd met een bocht naar rechts krijg je als je vaak zoon afrtitje pakt geen verkeerde slijtage aan je band? |( O-) :X

Duh ... je rijdt toch niet alleen maar snelweg? Zoek een dijkweggetje op of een andere mooie kronkelweg en vermaak je :Y

(met een beetje geluk vind je er zelfs eentje op je woonwerk-route ... twee vliegen in een klap *O* )


3500?

Serieus advies, zou je dan niet eerst eens leren rijden? Is niet als afzeiken bedoeld, maar er zijn toch veel belangrijker dingen te leren dan of je al dan niet een knie aan de grond krijgt?
 
Duh ... je rijdt toch niet alleen maar snelweg? Zoek een dijkweggetje op of een andere mooie kronkelweg en vermaak je :Y

(met een beetje geluk vind je er zelfs eentje op je woonwerk-route ... twee vliegen in een klap *O* )3500?

Serieus advies, zou je dan niet eerst eens leren rijden? Is niet als afzeiken bedoeld, maar er zijn toch veel belangrijker dingen te leren dan of je al dan niet een knie aan de grond krijgt?

Ja das waar maar is wel leuk als het lukt :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is idd. leuk als het lukt!

Tip doe het alleen als je weet dat de weg schoon is. M.a.w. controleer op kiezelsteentjes of olie door eerst rustig te kijken.

Neem je tijd.. het komt vanzelf. Practice makes perfect....

Doe het niet bij elke bocht. De ene bocht is anders dan de andere, zorg dat je het wegdek goed kent en goed vlak is.

Veel succes en veel plezier. Ik heb hier trouwens ook ergens een 'how-to' knee down geplaatst.
 
en vriend die geen kneesliders heeft en maar besloot om zijn steppies aan gort te rijden...

full



ZReX72
 
Ik heb gisteravond mijn eerste kneedown gemaakt 8-)

Ik rij nu +/- 2 jaar motor waarvan ik al 1,5 jaar mijn stepjes aan de grond krijg gereden, maar knie lukte nooit. Probeerde het ook niet heel vaak ofzo. Gisteravond dacht ik van laat het nog eens proberen.

Ineens *PATS* knie tegen de grond :) is een raar maar wel vet gevoel 8-) :9~

Ik quote mezelf even :P
Maar eergisteren had ik weer eentje te pakken, en nu vanavond had ik 7 kneedowns gemaakt! :) Yeah, ben helemaal trots 8-) :+

Kneeslider heeft ook al aardige beschadigingen opgelopen ervan, ik vind het helemaal geweldig :P

Met langzame bochtjes (60KM/h) gaat het echt veel makkelijker dan met iets snellere bochtjes (120KM/h), maar bij beide is het me gelukt *D

Wat een gevoel :9~

Maar ligt het nu aan mij of slijt m'n band harder als je kneedowns maakt? Eerst als ik een lekker rondje had gereden, flink sportief natuurlijk, dan zag de band er nog vrij normaal uit (wel schaamrand vrij natuurlijk). Maar nu is de band helemaal ruw (het gum-idee, allemaal van die kleine stukjes rubber die aan de band 'plakken') aan de linkerkant waar ik kneedown maak. En op het traject wat ik rij zijn even veel linker als rechter bochten, en rij door ze allemaal even hard, maar links slijt de band zichtbaar meer dan rechts.
 
jaja ik kan me er eindelijk ook bijvoegen

Vandaag na dat ik een ritje had gemaakt met een maat van me nog ff het klaverblad op bij heerenveen. Paar rondjes gemaakt toen ik zag dat er een snellere motorrijder achter me reed dus die er maar ff langs gelaten en goed kijken. Maar het wou nog niet echt lukken hij reed ook behoorlijk bij me weg. Even later weer 2 motorrijders achter me dus maar weer ff aan de kant en weer goed kijken. Ja hoor daar was die mijn eerste knee-down. Nog een paar gemaakt en toen tevreden naar huis gecruist :] .
 
Misschien ligt het er aan dat je 1000km hebt gereden en 2 maanden je rijbewijs hebt. 110 is niet extreem super belachelijk hard op een klaverblad, maar genoeg om je knie aan de grond te leggen. Ik weet alleen niet of een diversion daar genoeg grip voor heeft? Als je je laarzen op de grond krijgt zet je dan wel je tenen op de steppies? Ik denk ook wel dat de grondspeling van de diversion (en de bandenkeuze) een redelijk probleem gaat vormen op een gegeven moment.
Hehe, zit wat in... maar toch.. bij 110 voel ik me niet heel zeker meer ivm wegtoestand enzo, je weet maar nooit. Kan dus ook nooit probleemloos de bocht door kijken, maar kijk nog wel eens voor me of er niet wat ligt. Niet bevorderlijk, dus ga maar eens op het circuit, dan maak ik me nergens druk over. (Wat betreft vuil op de weg althans)
 
Verschillende lichaamshouding tussen bochie links en bochie rechts?

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, ik wat links kneedowns aan het maken, en rechts niet (want dat lukt me nog niet en geen zin om te proberen, wou links ff schrapen :P ). Maar links sleet de band echt veel harder af dan rechts. Merkte het zelfs met rijden daarna dat ie links sneller de bocht in wou dan rechts :? Omdat ie daar wat meer schuin is gesleten zeg maar.
Komt er op een of andere manier meer druk op je band ofzo?
 
*O* Vandaag me eerste kneedown gemaakt *O*

Heb maar eens besloten om eens een setje knee-sliders aan te schaffen, gewoon voor de looks. Verder rustig gereden en geen aandacht aan het knietje besteed. Maar toen in een bekende bocht toch in 1x krrgg.

*O* Knietje aan de grond *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan