tank dichtlassen

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Een vraagje aan de eigenbouwers hier: wij hebben ene mooie stalen HD tankgebruikt voor onze fiets in opbouw. Daar zaten 3 gaten in an de onderkant: 1 voor de benzinekraan en 2 om beide tankelhelften met elkaar t6e verbinden. Nu hebben we die laatste 2 dichtgelast omdat we een slangetje onder de frambuis door lelijk vonden en er sowieso geen dopjes voor te vinden waren. Hoe voorkomen we nou dat die las gaat roesten?
 
Nou, er is een goedje in de handel dat je in je tank moet doen, dan je tank een paar keer draaien zodat er een filmlaagje in je tank komt te zitten. Even een tijdje laten intrekken/drogen. Dan goed spoelen en hij roest dan niet meer.

groeten,
Bart
 
Je kunt er idd Kreem ingooien, is bij de meeste motorzaken wel te krijgen.
Maar hoe ga je die beide helften nu met elkaar verbinden?
 
Waarmee heb je hem gelast?

De binnekant gewoo met zo'n tank-dichtmiddels spoelen, wel 24 uur laten trekken
Buitenkant indien TIG gelast, gaat niet snel roesten, maar als je er iets tegen de komende roest op wil doen, doe dan zinkspray, dat is er speciaal voor en
werkt ook nog
 
Waarmee heb je hem gelast?

De binnekant gewoo met zo'n tank-dichtmiddels spoelen, wel 24 uur laten trekken
Buitenkant indien TIG gelast, gaat niet snel roesten, maar als je er iets tegen de komende roest op wil doen, doe dan zinkspray, dat is er speciaal voor en
werkt ook nog



We hebben getigt, met zo'n roppiekloppie-made-in-Kroto apparaat van de gamma ;)

Bedankt voor de tips! Ik rij zo even alngs de locale motorboer.

De 'rug' in de tank is niet zo hoog, dus af en toe een beetje schudden en de bezine is weer mooi verdeeld over de hele tank.

oude foto:

Foto=6L784DKX
:}
 
We hebben getigt, met zo'n roppiekloppie-made-in-Kroto apparaat van de gamma ;)

Bedankt voor de tips! Ik rij zo even alngs de locale motorboer.

De 'rug' in de tank is niet zo hoog, dus af en toe een beetje schudden en de bezine is weer mooi verdeeld over de hele tank.

oude foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6L784DKX ((Afbeelding)) :}

wordt heel erg gaaf, dat ding! :}
 
Gaatje(s) in die rug boren geen optie?
Zodat het vrij door kan stromen?

Maar eh, beetje lak helpt niet tegen roest?
 
We hebben getigt, met zo'n roppiekloppie-made-in-Kroto apparaat van de gamma ;)

Bedankt voor de tips! Ik rij zo even alngs de locale motorboer.

De 'rug' in de tank is niet zo hoog, dus af en toe een beetje schudden en de bezine is weer mooi verdeeld over de hele tank.

oude foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6L784DKX ((Afbeelding)) :}
Hey nu zie ik pas dat wij oude bekenden zijn van het YZF750 forum. :W
Ook die Honda heb ik al eerder gezien. Dus je bent er nog steeds mee bezig. Het lukt al aardig zo te zien.
 
Id dat een CX? Mooi ding!

Goed gelegde TIG las roest niet snel, maar je gaat toch spuiten denk ik, een zinklaag eronder zit nooit in de weg
 
Het gat om de binnenkant van de tannk, daar kan je natuurlijk nooit lak in doen, je krijgt het niet op de goede plek en zodra je er benzine inkiepert lost het op. Maar met deze tips gaat het wel lukken.

We zijn inmiddels al een stuk verdre met het detaillewerk. We moeten nog remblokjes scoren en de verlcihting maken en dan kunnen we gaan testrijden. Het is inderdaad een CX500.

@ Bartholomeus: yep, dat ben ik, hoe is het ermee?

Nog 1 vraagje: we hebben ene pracht van een Kreidler koplamp gekocht omdat we daar een teller in kunnen verwerken, weet iemand toevallig nog een KMteller te liggen met een diamter van 6cm?
 
Een goede oplossing is het coaten van de tank; hierbij maak je als het ware een nieuwe kunststof tank in je bestaande tank. Het meest gebruikte middel hiervoor is Kreem. De set bestaat uit drie flesjes, het blauwe flesje dat je op de site (http://www.instantop.com) ziet zit er niet bij.

Boonstra heeft dat spul

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan