Motor verbruikt veel olie (Kawasaki VN1500)

Beeuwkes

Rookie
16 okt 2006
3
0
Apeldoorn
Ik heb een Kawasaki Vulcan VN1500 uit 1987. Enige tijd geleden is de gehele motor gereviseerd.
Echter nu moet ik na elke 1000 á 1500 km alweer een liter olie toevoegen. In mijn ogen is dat wat aan de hoge kant.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en wat kan ik hier aan doen ?
 
Heel mischien immitatie klepseals gebruikt bij de revisie, dat is een vrij vaak gehoord probleem als hij na revisie ineens veel olie opmaakt. Maar dan zou je het wel merken aan olie uit je uitlaat... (eruit spetteren dus bij meer dan halfgas)
 
Volgens mij is dit een wel bekend probleem bij die wat oudere olie zuipschuiten.....
Collega van me hád hetzelfde probleem......nu niet meer, de kawa is een naar een betere plek gegaan.......waar ze wel in sprookjes geloven en onbeperkt olie hebben óf was dat nou bier???.......
 
Leuk om iemand zulke antwoorden te geven die hier voor
de eerste keer post, zeg dan direct dat hij niet welkom
is -O-
 
I hate to say it but,

... Bral's stokpaardje gaat weer op. :Y
is geen stokpaardje, is weten waar je wel of geen geld of tijd in moet steken..gewoon logisch nadenken... 8-)

zo'n verrekte kut kawa koop je net zo min als een opel, als je verstand hebt tenminste :W
 
is geen stokpaardje, is weten waar je wel of geen geld of tijd in moet steken..gewoon logisch nadenken... 8-)
zo'n verrekte kut kawa koop je net zo min als een opel, als je verstand hebt tenminste :W
Over opel kan ik niet mee praten kawasaki maakt goede motoren op de Vulcan 1500 na dan. Ik heb er een uit 1988 gehad en uit pure elende aan een steletje polen verpatst. Dus dr. Bral gheel met je eens.
Echt een klote bak is het. :r
Gebruik anders eens de zoek functie eens en lees een hoeveel lovende woorden er over de oudere typen vulcan 1500 wordt geschreven, niet veel dus '(
Slechte topics des te meer met veel problemen grote problemen.

Groet DAve NAda
 
Ik zeg ook niet dat het goede motoren zijn :X ,vind alleen dat als
iemand hier een normale vraag stelt ook een normaal antwoord mag
verwachten.

Verder wens ik een ieder veel succes met zijn/haar ding :W :W
 
Ik zeg ook niet dat het goede motoren zijn :X ,vind alleen dat als
iemand hier een normale vraag stelt ook een normaal antwoord mag
verwachten.

Verder wens ik een ieder veel succes met zijn/haar ding :W :W
ik vind het heel normaal dat, als je vragen stelt over een van de slechtste motoren ooit gebouwd, je dan een eerlijk antwoord krijgt, ook al wil je dat misschien niet horen...
 
als een motor 20 jaar goed loopt
en ze laten hem dan reviseren en hij begind dan olie te zuipen waar ligt dat dan aan
aan de motor of toch aan de monteur die er een zooitje van gemaakt heeft
de mijne verbruikt 4dl op 2500km en dat noem ik geen probleem voor de rest rijden ze hardstikke lekker en goed


mvg 1500vulcano
 
Terug
Bovenaan Onderaan