Wat is een hardtailframe waard en is er verschil i

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Wat is een hardtailframe waard en is er verschil in hardtails?
Een Yamahablok van een XS650 in redelijke staat wat moet dat opbrengen?
Is daar een markt voor?

Groetjes, Luke
 
1- frame, hangt ervan af hoe oud (nieuwe doen andere prijzen) de stijl, met of zonder kenteken

Een oud hardtail frame zonder kroonplaten en vork maar met papieren 1500 euro ongeveer in topstaat
Zonder papieren 500 euro of wat een gek ervoor geeft

Zo'n blokkie, is afhankeijk van hoe het blokkie is, moet ie nog gereviseerd max 200 euro, maar voor 100 euro is zat te koop

En een goed blok met revisie rekeningen ter inzage van zoiets, ik dacht max 600 euro, moet ie wel erg goed gereviseerd zijn.

(Aan reviseren kun je niet verdienen, dat moet je altijd puur voor jezelf doen, mits je hetzelf kunt want anders krijg je de kosten er nooit weer uit bij zoiets, ik heb zo een GS 750 en die kost compleet 650 € voor mij aan totale kosten aan dat ding)
 
Ik ben van plan om het blok op te boren tot 850.
Met die blokken wordt in Belgie veel met side car mee gecrost.
Moet dan de krukas ook aangepast worden?
 
Ik ben van plan om het blok op te boren tot 850.
Met die blokken wordt in Belgie veel met side car mee gecrost.
Moet dan de krukas ook aangepast worden?
Dan bedoel je toch oldtimercross hoop ik want nu rijden ze toch wel met iets anders materiaal dan opgeboorde xs-en.
in de jaren 70-80 werd er inderdaad veel met gecrosst
 
Ik ben van plan om het blok op te boren tot 850.
Met die blokken wordt in Belgie veel met side car mee gecrost.
Moet dan de krukas ook aangepast worden?
Moet je doen, moet je er gelijk nog zo eentje bouwen dan heb je er altijd eentje die het doet...

Zo'n 850 blok is helemaal niet meer geschikt voor op straat, alles gaat aan flarden.

Een maatje van me heeft het ooit geprobeerd, na 3 revisies in een jaar tijd toch maar weer gewoon een 650 erin gestopt..

(en dan hebben we het nog niet eens over hoe erg zo'n 850 trilt, een 650 trilt al erg maar zo'n 850............)
 
Moet je doen, moet je er gelijk nog zo eentje bouwen dan heb je er altijd eentje die het doet...

Zo'n 850 blok is helemaal niet meer geschikt voor op straat, alles gaat aan flarden.

Een maatje van me heeft het ooit geprobeerd, na 3 revisies in een jaar tijd toch maar weer gewoon een 650 erin gestopt..

(en dan hebben we het nog niet eens over hoe erg zo'n 850 trilt, een 650 trilt al erg maar zo'n 850............)

klopt, hoor je vaak dat ze XS-jes opboren, en net zo vaak dat ze in de soep lopen ;) Ik zou 'm ook gewoon 650 cc houden.
 
Ik had dacht ik in 89/90 een hardtail xs 650
Veel lol mee gehad, 3 blokken erbij, de rijdende vibrator
1 x mee naar terschelling geweest, zo gaar als een konijn werdt ik op dat ding
Maar leuk om te zien, heb er nog wel een analoge foto, zal wel eens opzoeken
 
voor opvoeren xsblok moet je eens kontakt opnemen met heyden tuning
was ook monteur voor van heugten
 
voor opvoeren xsblok moet je eens kontakt opnemen met heyden tuning
was ook monteur voor van heugten
die maakten die 850 conversies ook, met uitgebouwde koppeling enzo om het geweld aan te kunnen, vraag hem maar es, wedden dat ie zegt dat het heulegaar niet goed komt in een straatmotor...
 
Waarom geen Kawa Z 750 twin blok? Trilt een stuk minder dan een XS.
 
Ik heb ook nog een triumph 750 trv blok maar dat trilt ook hard.
Maar als ik dat nu in een hardtailframe met papieren hang, welke papieren moet ik dan gebruiken om een kentekenplaat aan te vragen.
De papieren die bij dat frame horen zijn op Yamaha, als ik beslis om dat triumph blok te gebruiken zit ik met die XS 650 zonder papieren.
Of snap ik het niet helemaal goed?

GR. Luke
 
Terug
Bovenaan Onderaan