Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben een absolute

Zo, nu zit ik op 49 jarige leeftijd met een nat kruis!

Peufffff, en dat moet bij mij in de buurt rondrijden. SLIK, Slik, slik :9~ :9~ :9~

Woon in Grote Spouwen (Bilzen) zie dat Danny in Genk woont, dat is op een steenworp afstand.

Prachtige moto's :} :} :} :} :} :}
 
Zo, nu zit ik op 49 jarige leeftijd met een nat kruis!

Peufffff, en dat moet bij mij in de buurt rondrijden. SLIK, Slik, slik :9~ :9~ :9~

Woon in Grote Spouwen (Bilzen) zie dat Danny in Genk woont, dat is op een steenworp afstand.

Prachtige moto's :} :} :} :} :} :}

Nog korter dan een steenworp voor jouw Swagman...ze rijden in Hoeselt...(alle 3 van de fotos)
 
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben een absolute leek als het gaat om technische zaken. Ik ben bezig met de aanschaf van een harley (liefst een heritage classic). Ik heb me laten vertellen dat Harley's vanaf 1995 beter zouden zijn omdat er kwalitatief beter onderdelen etc. zouden zijn gebruikt. Kunnen jullie harley-kenners dat bevestigen?

Alvast bedankt!

Ook al hebben sommige rijders van de oudere types HD's een andere mening. Hoe jonger de HD hoe probleemlozer hij is. Een HD van na 1995, voorzien van een Evo motorblok of nog beter Twin-Cam blok staat garant voor jaren rijplezier. Ondanks dat blijft het, in vergelijking met de Jappen, toch een motor die b.v iets meer aandacht nodig heeft wat betreft onderhoud. Aangezien het luchtkoeling is en het thermisch bij Harley niet allemaal 100% is, is er ook iets meer aandacht nodig bij het rijden met koude motor of bij tropische temperaturen. Het blijft nu eenmaal Amerikaanse rommel _O-
Zelf rij ik al jaren een Twin-Cam Electra Glide zonder ook maar het geringste probleem. Gewoon regelmatig de noodzakelijke onderhoudsbeurtjes doen en rijden maar. :]

gr. HD4ever. 8-)
 
Zoals mijn voorganger al meldt, een beetje technische kennis bij het rijden (dat je begrijpt wat er tussen je benen gebeurt). Kan je een hoop geld besparen. Of je moet het leuk vinden om stamgast te zijn bij de zaak die je motor in onderhoud heeft (met je eigen koffie mok :) ) daarom adviseerde ik je ook een jap. Nu kun je ook in een technische cursus (at your local H-D shop)investeren. Maar het is zo jammer als je de motor na een paar jaar weer verkoopt omdat het onderhoud en de techniek je tegenvalt. met een beetje technische kennis en wat handigheid houdt je het langer leuk en betaalbaar. Of je moet geld genoeg hebben, dat kan natuurlijk ook nog.
 
Ook al hebben sommige rijders van de oudere types HD's een andere mening. Hoe jonger de HD hoe probleemlozer hij is. Een HD van na 1995, voorzien van een Evo motorblok of nog beter Twin-Cam blok staat garant voor jaren rijplezier. Ondanks dat blijft het,

Ik ben van mening dat een goed gereviseerde shovel minstens zo goed en betrouwbaar is als een evo of twincam, en meer karakter voor hetzelfde of zelfs minder geld.
 
Ook al hebben sommige rijders van de oudere types HD's een andere mening. Hoe jonger de HD hoe probleemlozer hij is. Een HD van na 1995, voorzien van een Evo motorblok of nog beter Twin-Cam blok staat garant voor jaren rijplezier. Ondanks dat blijft het, in vergelijking met de Jappen, toch een motor die b.v iets meer aandacht nodig heeft wat betreft onderhoud. Aangezien het luchtkoeling is en het thermisch bij Harley niet allemaal 100% is, is er ook iets meer aandacht nodig bij het rijden met koude motor of bij tropische temperaturen. Het blijft nu eenmaal Amerikaanse rommel _O-
Zelf rij ik al jaren een Twin-Cam Electra Glide zonder ook maar het geringste probleem. Gewoon regelmatig de noodzakelijke onderhoudsbeurtjes doen en rijden maar. :]

Bedankt, en wat voor adviezen geef jij bij het rijden op een Harley?

gr. HD4ever. 8-)

Bedankt, en wat voor adviezen geef jij bij het rijden op een Harley?
 
Terug
Bovenaan Onderaan