Na lang twijfelen een hardtailframe gekocht!

Ooh ik had de nederlandse maatstafen aangehouden, had niet gezien dat ie een belg is, nu zijn er 18 belgen op het forum
 
Toch wel vermeldenswaard dat de regels in belgie anders zijn want daar is namelijk geen rdw keuring of dergelijke,tot 1 januari kon men wel een eigenbouw laten keuren en dan noemde dat "alleenstaand geval" of iets dergelijks maar bestaad nu dus niet meer.
@ luke: als je papieren van xs zijn dan is het het beste dat je er de xs ook onder hangt,als ze je dan tegenhouden kan het zijn dat ze het nog door de vingers zien maar als ze de papieren nakijken en ze zien een triumph motorblok eronder :X

Begrijp ik uit dit verhaal dat je vanaf 1 januari in Belgie geen nieuwe eigenbouw (alleenstaand geval) meer kan laten keuren :?

Ik heb wel gehoord dat er iets komt in Belgie over dat je een bepaald formulier met emissie verantwoording bij een blok moet hebben, voor een nieuw eigenbouw kenteken vanaf 1 januari. Het probleem zou zijn dat Harley dit formulier niet bij een blok voegt. Dat zou een probleem zijn voor eigenbouw Harley-fans. (en alle custombouw bedrijven). Maar dat zelfbouw helemaal niet meer kan heb ik nog niet gehoord. :X
 
Als XS 650 op kenteken staat niet, dan moet je herkeuren
Als Yamaha op kenteken staat kun je van alles inhangen
Als je frame wel gekeurd is, maar nog geen kenteken bij, moet je het geheel weer laten keuren
En als je frame niet gekeurd is, en je hebt geen bouwtekening & krachtberekening & laslicentie's & aantekeningen ben je fout bezig

Hulzie, totale bullshit dit...

alleen een bouwtekening en stukslijst zijn in nederland voldoende... krachtenberekening/laslicentie e.d. slaat helemaal nergens op...

Bron: RDW
 
Als ik een frame (nieuw) ter keuring breng wordt er wel om gevraagd, een aftands frame laten keuren zal anders zijn, maar ik zag ze zelf bakken, heb dat 3 maal gedaan, het is zeker een pre als je de zoi goed voor elkaar hebt daar
 
Als ik een frame (nieuw) ter keuring breng wordt er wel om gevraagd, een aftands frame laten keuren zal anders zijn, maar ik zag ze zelf bakken, heb dat 3 maal gedaan, het is zeker een pre als je de zoi goed voor elkaar hebt daar

Natuurlijk is het een pre als je de zooi goed voor elkaar hebt. Als je een amateuristisch gebakken frame aanbiedt, inclusief slakken en brandgaten, dan kan je gelijk weer naar huis. Als je een net frame aanbiedt vinden ze het eerder prima. Bij twijfelgevallen kunnen ze geloof ik lasverbindingen met rontgen ofzo(?) doorlichten. toch? :?
 
Normaal doen ze dat middels rontgen, maar als je pech hebt en een blaasje ergens krijg je trekproeven, niet alleen het risico dat het scheurt, maar dan wordt het onzinnig veel belast.
Tevens mag het frame voor de eerste keuring niet gespoten of gecoat zijn
(Routgen test toe[assen is normaal, gebeurd in elke gewone lasserij ook, die op grote schaal producten maakt, bij nieuwe producten, althans dat hangt weer samen met ISO normen, dus verstandiger is het wel, bij ons is het standaard, net als personeel met minder dat niveau 4 kom je niet aan de bak)
 
Dat het frame fatsoenlijk gelast moet zijn lijkt me niet meer dan logisch..

voor de eerste keuring dient een kaal stalen frame te worden aangeboden, dus niet gespoten/gecoat... ook mag het frame niet gestraald zijn!!

Bij een netjes/goed gelast frame met tekening en stukslijst is de keuring dan geen enkel probleem...
 
..heb met veel plezier alle berichies hier gelezen _O-
Heel veel succes met je nwe zlfbouw-project iig !!

Oh enneh..hardtails heeeeerrrssen toch wel hoor vind ik .. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan