accu of startmotor honda shadow vt 750

pyk

Rookie
27 okt 2006
22
0
h'sluis
Hallo,

Sinds kort (2 dagen) heb ik een honda shadow vt 750 uit 84.
Bij de koop werd gemeld dat de accu vervangen moest worden. Ik het de accu 's avonds aan de acculader hangen (net als de vorgie eigenaar).

Wanneer ik start lijkt het erop dat de accu voldoende stroom levert (multimeter geeft 12 V en 4,89 Ampere aan)
de startmoter laat de moter in het begin wel even kort draaien maar maakt vervolgens een ander geluid (lijkt een beetje op een stofzuiger)

Om de motor startend te krijgen moet ik herhaaldelijk kort op de startknop drukken. Als ik de startknop langer ingedrukt hou volgt wederom het vreemde stofzuiger geluid)

ik heb nu de volgende vragen:

1) hoe kan ik meten of de accu nog in orde is (behalve met de multimeter want dat heb ik al gedaan)
2) hoe weet ik of de startmoter nog ok is

groet

pyk
 
Nieuwe accu of een andere accu proberen of hij dan wel goed start.
Start motor zal wel goed zijn als ik je verhaal zo hoor vooral omdat er bij gezegd is dat de accu vervangen diende te worden....accu vervangen is goedkoper dan de startmotor.

Ik heb zelf een goede acculader. Als ik die op de accu laat staan terwijl ik start helpt dat ook bij een lege accu en start een motor met accu problemen gelijk.
 
Ten eerste, het is motOr...

Ten tweede, waarschijnlijk je accu.
Omdat die het even goed doet, daarna niet meer.
Kan dus niet lang vermogen leveren, das altijd zo
bij een rotte accu.
 
Ten eerste, het is motOr...

Ten tweede, waarschijnlijk je accu.
Omdat die het even goed doet, daarna niet meer.
Kan dus niet lang vermogen leveren, das altijd zo
bij een rotte accu.

Ten derde, is je laatste zin taaltechnisch een puinhoop en ten vierde bestaat het woord 'das' niet in de Nederlandse taal.


Tja, als je gaat liggen zeiken over dit soort geneuzel, kun je het krijgen ook.... O-)
 
tis niet je startmotor,dit is je startkoppeling,deze zorgt ervoor,dat je motor draait als je je startknopje indrukt,en als de motor zelft loopt laat ie 'm los.
(zit achter je vliegwiel)Ik hen evt.er nog wel 1 liggen.
Groeten Joost Woesthoff :W
 
Ben het met de heren eens, met een nieuwe accu ben je van alle problemen af.
Hang er anders maar eens een (opgelade) starthulp aan, wedden dat die dan meteen start.
 
Ten derde, is je laatste zin taaltechnisch een puinhoop en ten vierde bestaat het woord 'das' niet in de Nederlandse taal.


Tja, als je gaat liggen zeiken over dit soort geneuzel, kun je het krijgen ook.... O-)

Das bestaat wel hoor.

Een ding om om je nek te toen als het koud is en ook een vrij groot dier dat in het bos woont....

Hoeveel VT accu topics krijgen we nog??


:}
 
Hallo allemaal,

ik heb de accu nu twee dagen niet aan de oplader gehangen en hij geeft nog steeds 12V aan, je zou zeggen dat hij dus ok is.

nog wat aanvullende info aangaande het probleem.
bij de eerste keer starten komt het genoemde probleem voor, maar nadat de motor eemaal heeft gelopen, kan ik starten zoveel ik wil en de motor blijft aanslaan.

Toch misschien de startkoppeling zoals Joost Woesthoff voorstelt?

groet

Peter
 
een volle accu moet toch wel op 13 volt kunnen komen, even naar een bedrijfje kwik fit of zo en een accu test uit laten voeren, wel eerst even opladen
 
Terug
Bovenaan Onderaan