Polijsten?

vraagje,
Ik heb op mijn virago XV 1000 een paar plekjes zitten waar het chroom eraf is. je kijkt nu tegen de onderlaag aan, die volgens mij van gegoten aluminium is??

kan ik dit kaal krijgen en zo polijsten dat het op chroom lijkt?
iemand een goed tip? alvast bedankt..

Jaap.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/444972/992954942485e29f977944d6989328e3 (motor.JPG)​
 
Ik heb voorzichtig 't één en ander geprobeerd, op jullie aanwijzingen en nog veel meer adviezen en dit is het resultaat:
stepjes.jpg

De bovenste is niet gedaan, de onderste wel. Ik heb eerst het aluminium met een stukje scotch brite (jongetje van de autosloop eens lief aangekeken) met Commandant 4 gedaan, daarna geschuurd met 1000, daarna met 2000 en toen met Belgom Alu en een zachte doek.
Best nog mooi geworden, vond ik, in ieder geval een stuk beter dan wat het was. Het lijkt alleen wel alsof er een soort van wolkig waas over het aluminium zit, heeft iemand dat ook weleens gehad en zo ja, hoe krijg je dat echt helemaal strak?

oja, heel ede afgeweest op zoek naar sisal- en katoenborsteltjes... nergens te vinden :N
 
ik ben nog niet in staat geweest om het te proberen. heb je het allemaal met de hand gedaan?
ziet er al erg goed uit ja..
 
yep, allemaal met de hand gedaan. Ben er ook best wel even mee bezig geweest... en dit was alleen maar dat driehoekje bij 't stepje, ik begin me af te vragen of drie maanden wel genoeg gaat zijn om de hele motor te doen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan