Het honda CBR 600RR topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
})
full
 
Zit er nog aan te denken om volgend jaar misschien een weekje op vakantie te gaan met de motor :Y . Lijkt me toch wel leuk om een keer te doen, maar voor de rest heb ik nog niks concreets gepland. Ben alleen al even aan het rondkijken :Y

Ohja, en ik wil nog Braking waves voor de motor, maar dan wel voor licentieprijs bij TK :Y
Leuk, misschien kunnen we samen of met meerdere mensen wat plannen. Doen we net als ik vorig jaar gedaan heb. Weekje Ardennen eromheen plannen. Ik ken een hoop wegen daar etc.
 
vraagje

ik ging dus net mijn achterlichtunit met knippers monteren. Nou ik mooie weerstanden bij TK gehaald. Ik alles van te voren getest en ja alles knippert mooi en met een mooie snelheid. Nou zet ik alles in elkaar. Sluit de laatste aan en opeens knipperen ze aan beide kanten weer snel. Als ik hem aan zet knippert hij eerst 1 keer normale snelheid en dan opeens op een snellere frequentie.

Ik niet begrijp

Alles zit voorzover ik zie goed aangesloten, maarja als dat niet zo zou zijn zouden de lampies niet aangaan. De weerstanden worden wel erg warm...

what nu?
 
vraagje

ik ging dus net mijn achterlichtunit met knippers monteren. Nou ik mooie weerstanden bij TK gehaald. Ik alles van te voren getest en ja alles knippert mooi en met een mooie snelheid. Nou zet ik alles in elkaar. Sluit de laatste aan en opeens knipperen ze aan beide kanten weer snel. Als ik hem aan zet knippert hij eerst 1 keer normale snelheid en dan opeens op een snellere frequentie.

Ik niet begrijp

Alles zit voorzover ik zie goed aangesloten, maarja als dat niet zo zou zijn zouden de lampies niet aangaan. De weerstanden worden wel erg warm...

what nu?
al met draaiende moter geprobeerd? en je weerstand is dus te laag :)
 
Laatst bewerkt:
al met draaiende moter geprobeerd? en je weerstand is dus te laag :)


Net nog even geprobeerd, nij aanzetten nu zeg 5 keer normaal dan snellere frequentie. Nog niet geprobeerd met draaiende motor... die was namelijk leeg, staat nu in de oplader... maar ga het direct proberen alsie vol is.

Waarom zou hij wel goed knipperen met draaiende motor?
 
Net nog even geprobeerd, nij aanzetten nu zeg 5 keer normaal dan snellere frequentie. Nog niet geprobeerd met draaiende motor... die was namelijk leeg, staat nu in de oplader... maar ga het direct proberen alsie vol is.

Waarom zou hij wel goed knipperen met draaiende motor?
Biedtie ietsie meer weerstand.... de mijne knipperden eerst normaal en soms besluit hij tussen door effe snel te gaan knipperen. En dan doetie weer normaal. Om gek van te worden en geen pijl op te trekken. Ik bedoel, waarom de ene keer wel en de andere keer niet?
 
Net nog even geprobeerd, nij aanzetten nu zeg 5 keer normaal dan snellere frequentie. Nog niet geprobeerd met draaiende motor... die was namelijk leeg, staat nu in de oplader... maar ga het direct proberen alsie vol is.

Waarom zou hij wel goed knipperen met draaiende motor?


denk dat het ook door je zwakke accu komt ;)


laat hem eerst goed op
 
Ik kom echt niet meer bij hiero:

Stel, je rijdt vanochtend op de A50, waar het flink druk is.
Stel, je rijdt daar een tankwagen voorbij.
Stel, deze tankwagen zit tot de nok toe gevuld met vloeibare mest.
Stel, de chauffeur van deze tankwagen heeft niet de moeite genomen om het mangat aan de bovenkant goed af te sluiten.

Nou, dan zitten jij en je motor dus helemaal onder de dunne, stinkende bruine derrie.

KLOOTHOMMEL!
Gatverdamme ranzige zooi over me heen gekregen
 
Laatst bewerkt:
Aangezien er verschillende vragen zijn voor het monteren van Led knipperlichten heb ik wat gemaakt:: Zeg maar een How to!!


Benodigde materialen:

  • Soldeerbout
  • Soldeertin
  • Isolatie tape of krimpkous (1e keus)

    krimpkous.jpg
  • Aansluitdraden
  • Weerstanden van het type Heatsink (6,8 ohm en 21 watt)(je kan ook bij TK kabel met indebouwde weerstanden kopen)
    heatsink.jpg
  • Diverse tangen
  • Dubbelzijdig tape om de weerstanden te bevestigen
  • Natuurlijk de knipperlichten
  • Voorkant heb je zogenaamde Indy Spacers nodig


Hieronder een tekening hoe je de weerstanden moet aansluiten::

signaldiagram1_edited-1.jpg


Het spreekt allemaal voor zich qua aansluiten!! Weerstanden maken niet uit hoe je die aansluit. De knipperlichten draden (zwart is negatief en rood is positief). Het kan ook zijn dat je 2 zwarte draden hebt eerst ff proberen of ze het doen en dan goed solderen. Het vast zetten van je weerstanden kan je d.m.v dubbelzijdig tape bevestigen.


Note:: je dient wel van je oude knippers de orginele stekker inclusief een stukje draad af te knippen zodat je deze weer in de orginele stekker kan steken



Codering kabels::

  • Rechts voor:: lichtblauw (positief)
  • Rechts voor:: lichtblauw/wit (negatief)
  • Links voor:: oranje (positief)
  • Links voor:: oranje/wit (negatief)
  • Rechts achter:: lichtblauw (positief)
  • Rechts achter:: groen (negatief)
  • Links achter:: oranje (positief)
  • Links achter:: groen (negatief)


Ik heb het geprobeerd het zo goed mogelijk een How to te maken. Op of aanmerking zijn van harte welkom ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan