Storm; waar staat de motor?

Mijn schatje staat thuis in de (speciaal ervoor aangebouwde) schuur. Als het waait let ik goed op waar de wind vandaan komt en probeer ik hem schuin met de kop en de niet-standaard-kant in de wind te zetten. Ik hoor hier weinig mensen over de windrichting praten, verbaast me.
 
Mijn grote liefde staat voor de deur aan de straatkant, heb namelijk geen tuin of garage. Op de zijstandaard, afgedekt met een motorhoes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen winderige weken beroerd heb geslapen en met elke windstoot weer wakker schrok. In de storm van een aantal weken geleden ben ik 's nachts nog een paar keer naar beneden gelopen omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat de motor omgewaaid was. Dat was gelukkig niet het geval maar de motorhoes is wel een aantal keren weggewaaid...

Ik heb verder ook geen andere mogelijkheden dus het moet zo maar, het kost me wel mn nachtrust :)
 
Mijn grote liefde staat voor de deur aan de straatkant, heb namelijk geen tuin of garage. Op de zijstandaard, afgedekt met een motorhoes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen winderige weken beroerd heb geslapen en met elke windstoot weer wakker schrok. In de storm van een aantal weken geleden ben ik 's nachts nog een paar keer naar beneden gelopen omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat de motor omgewaaid was. Dat was gelukkig niet het geval maar de motorhoes is wel een aantal keren weggewaaid...

Ik heb verder ook geen andere mogelijkheden dus het moet zo maar, het kost me wel mn nachtrust :)

Jeps, ik herken het helemaal! :Z Gelukkig krijg ik wel centjes van de verzekering (HOERA!!! *O* ), maar hou de moto toch liever rechtop...
 
Bedankt allemaal voor de reacties :} , maar nog even voor de duidelijkheid: Ik woon dus in Amsterdam op 4 hoog. Dus geen tuin, schuur , garaga o.i.d. :N


Maar dat had je er nog niet bij gezet,
en je vroeg waar onze motoren gestald staan.

Dus...


Mijn schatje staat thuis in de (speciaal ervoor aangebouwde) schuur. Als het waait let ik goed op waar de wind vandaan komt en probeer ik hem schuin met de kop en de niet-standaard-kant in de wind te zetten. Ik hoor hier weinig mensen over de windrichting praten, verbaast me.

Boeit ook niet bij dat motorhok van mij :)

Mijn grote liefde staat voor de deur aan de straatkant, heb namelijk geen tuin of garage. Op de zijstandaard, afgedekt met een motorhoes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen winderige weken beroerd heb geslapen en met elke windstoot weer wakker schrok. In de storm van een aantal weken geleden ben ik 's nachts nog een paar keer naar beneden gelopen omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat de motor omgewaaid was. Dat was gelukkig niet het geval maar de motorhoes is wel een aantal keren weggewaaid...

Ik heb verder ook geen andere mogelijkheden dus het moet zo maar, het kost me wel mn nachtrust :)


In zulke gevallen kun je dus beter de hoes eraf laten!
Als de hoes bij het wegwaaien ergens aan blijft haken,
neemt hij vrijwel zeker de motor mee.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat had je er nog niet bij gezet,
en je vroeg waar onze motoren gestald staan.

Dus...


Een aantal weken terug is tijdens een stormachtige nacht mijn motor opgevallen en daarbij op een hekje gespietst. Nu vroeg ik me af hoe jullie de motor hebben staan BUITEN; met of zonder doek, op middenbok of zijstandaard? Heeft iemand nog omblaas-veilige suggesties (BEHALVE STALLING)?

:X
 
Hoi, die van mij staat ook buiten. Ik heb een berging maar die k*t-gangetjes zijn zo smal dat ik die draai never kan maken.
Ik zet 'm met harde wind op de jiffy, ZONDER motorhoes, want dat fungeert als een zeil!
Met echte storm kan ik 'm in de algemene fietsenstalling kwijt, als er niet teveel fietsen zijn. Als dit niet zou kunnen dan zou ik 'm naast een lantaren of verkeerspaal zetten, met de val-kant tegen de paal of als dat niet kan, met een touw aan de paal.
Tis behelpen, maar het scheelt wel :W
Oh ja, als dat allemaal niet gaat, kan je ook nog een plek zoeken waar hij zoveel mogelijk uit de wind staat. Naast een muurtje/huis enz...
 
Laatst bewerkt:
Een aantal weken terug is tijdens een stormachtige nacht mijn motor opgevallen en daarbij op een hekje gespietst. Nu vroeg ik me af hoe jullie de motor hebben staan BUITEN; met of zonder doek, op middenbok of zijstandaard? Heeft iemand nog omblaas-veilige suggesties (BEHALVE STALLING)?

:X


B| Sorry hoor -O-

Mqar: mijn motor staat dus buiten, zonder doek, op middenbok.
En of dat motorhok van mij nou echt in de categorie stalling valt...

Hoe dan ook, je stelt twee vragen, waarop afzonderlijk antwoord gegeven kan worden :+
 
Gebruik de zijstandaard, dan staat de motor namelijk op drie punten, dus steviger dan op de middenbok.

Een hoes is inderdaad een behoorlijke windvanger......
 
In garage op zen matteke !! Veilig , droog , veel plaats want de auto staat in andere garage ...
 
De mijne staat in de tuin met hoes maar genoeg touwdjes erom heen dat de hoes niet kan wapperen en staat daar ook wel een beetje uit de wind
 
De mijne staat ook in Amsterdam op de middenbok onder een zeiltje in een oost/west straat. Dus de wind waait er aardig doorheen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar wat je zou kunnen doen is volgens mij het volgende. Zet hem bij een storm op de middenbok met de kop in de wind of zet hem dwars op de wind op de jiffy, waarbij de jiffy van de wind af staat. Ga ik bij de volgende storm misschien ook maar doen....
 
Ja vorige week, net een hoes gekocht, motor voor gezet (normaal altijd achter= afgeschermd), op de middenbok (normaal altijd standaard).
Zit ik lekker tv te kijken hoor ik ineens BAM, zal toch niet...ja hoor omgevallen! Gelukkig stond hij naast bankje, waar hij dus tegenaan lag. Niks gebroken dus.
Had wel een spanband om de hoes en naar een paaltje naast de motor gespannen (enigzins aan zien komen dus) maar die stond dus niet strak genoeg.
Maar die spanband is wel een uitkomst. Snel en makkelijk de hoes strak om de motor te trekken, en zo vangt hij minder wind!
Nu heb ik de spanband strak om het paaltje en de motor op de standaard dus omwaaien kan niet meer:-)
Klinkt lang maar met minuutje heb ik hem rijklaar hoor :-)

....maar...ik wil ook wel een garage...
 
De Schuur in gaat ook hier niet; ten eerste omdat ie te breed is om er normaal door te komen en tweede omdat de schuur zo vol rotzooi staat dat net alle fietsen erin passen..

Met een goed zeil(verkregen bij aankoop) buiten dus. En dat gaat heel redelijk al zat ik het met die storm ook wel een beetje te knijpen hoor. over de lengte richting van ze hoes zit er aan beiden zijden een oogje om hem vast te zetten. Dus had ik heel slim bedacht om daar aan beide zijden een goed zware steen aan vast te maken om te zorgen dat hij ook met een goede windvlaag op zijn plaats blijft zitten. En dat werkt... tot op zekere hoogte. Maar toen het die 2 of 3 dagen zo heel erg hard waaide was de wind toch echt sterker :X logisch ook natuurlijk, de wind kan zich goed ophopen onder zo een bol zeil. Resultaat: 2 kleine plekjes van de steen op de beschermkap onderaan die bedoeld is om steen(!)slag tegen te gaan..

Beetje balen wel want ik ben er erg zuinig op. (wees gerust er word genoeg op gereden, ook nu) Tjsa wat bedenk je dan als brilliant idee; laat ik gewoon is een touwtje tussen de 2 ogen onder de motor door vastmaken. En dat werkt perfect! Omdat het touw de beiden zijden van het zeil ietwat onder de motor trekt (hoge grondspeling) waait de wind er grotendeels onderdoor en verlies je het "zeil"effect. Al doende leert men zeg maar 8-)

Hij staat overigens altijd op de zijstandaard want een bok heeft een Transalp standaard niet.



Leon
 
Ik zou zeggen: op zijstandaard, en dan standaard aan de zijde waar de muur staat. Vanaf de muur komt geen wind, dus hij zal niet om kunnen waaien. Als wind vanaf de andere kant komt, duwt de wind de motor op z'n standaard. Geen probleem! Daarnaast idd zonder hoes... (Windvanger)

Succes!
 
Ik heb die van mij maar ff in het schuurtje gezet met het ook op vuurwerk wat nog wel eens neer wil komen waar je het niet wilt hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan