Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 25

Wat gaan we doen voor het jubileum

  • karten

    Stemmen: 13 76,5%
  • lasergamen

    Stemmen: 0 0,0%
  • kleiduivenschieten

    Stemmen: 4 23,5%
  • snowworld

    Stemmen: 0 0,0%
  • waterworld zoetermeer

    Stemmen: 0 0,0%
  • elk ander goed idee

    Stemmen: 0 0,0%
  • minibiken (ben zoekende)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze zullen wij maar beginnen.

liZard en Crazy Girly wensen iedereen
!!!!!!!!! Gezellig Kerstmis en een spetterend Nieuwjaar!!!!!!!!!

En voor het volgend seizoen ...
... vele veilige kilometers,
... weinig boetes,
... veel ge-ouwehoer bij de meetings
... en vooral veel plezier op de Zzzzetjes.

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
 
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.

Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.

Mazzel,

:W
full
 
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.

Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.

Mazzel,

:W [afbeelding]


mooi Sutra... :Y :Y :Y :Y :Y
 
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.

Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.

Mazzel,

:W [afbeelding]

Zonde, vond die bochten juist wel het daglicht waard..........

:X

;)
 
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.

Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.

Mazzel,

:W [afbeelding]

Inderdaad mooi puntbakkie Sutra, maar.....................
Als ie maar niet zwart wordt :N
 
Bij deze zullen wij maar beginnen.

liZard en Crazy Girly wensen iedereen
!!!!!!!!! Gezellig Kerstmis en een spetterend Nieuwjaar!!!!!!!!!

En voor het volgend seizoen ...
... vele veilige kilometers,
... weinig boetes,
... veel ge-ouwehoer bij de meetings
... en vooral veel plezier op de Zzzzetjes.

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

Morgeh :W

The same for you *O*


Sutra: veel plezier :Y
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi puntbakkie Sutra, maar.....................
Als ie maar niet zwart wordt :N
Zeg Adjuh; je hebt toch niet gezopen of gespoten he? :? Je praat zo raar.....







Tuurlijk wordt ie niet zwart! :N (of rood, of blauw, of grijs, of zilver)

Gewoon simpel en dus fantastisch Kawagroen!

By the way; mogguh......en nou ga ik er vandoor;

kindertjes; veel plezier, tot morgen hoop ik, anders een dagje later.

Mazzel,

:W
 
PEKEL ALERT


vanmorgen vroeg op om n stukkie te trimmen......volop zout wagens.


zowel binnen de bebouwde kom als op de A1


dus...U zijt gewaarschuwd
 
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.

Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.

Mazzel,

:W [afbeelding]
strak bakkie.. :Y *D :Y *D :Y :P
 
Bij deze zullen wij maar beginnen.

liZard en Crazy Girly wensen iedereen
!!!!!!!!! Gezellig Kerstmis en een spetterend Nieuwjaar!!!!!!!!!

En voor het volgend seizoen ...
... vele veilige kilometers,
... weinig boetes,
... veel ge-ouwehoer bij de meetings
... en vooral veel plezier op de Zzzzetjes.

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

Jullie ook :W :W
 
@ Bohica. Welke hendels heb je gekozen, want voor de Z staan er alleen maar zilveren en bij de zwarte staat geen model bij. BVD :}


@koekenbakker,

Vorm van de hendels is hetzelfde als origineel.

Artikelnummers voor de zwarte uitvoering zijn:

remhendel: 12019864
koppelingshendel: 12019796

(pakbon was van "louis", miss. ook op hun site te bekijken)


:)
 
ik heb je toch niet op deze gedachten gebracht. O-)


gewoon er voor gaan op een 750 van 2006 proefrijden is al scherp genoeg om je waarschijnlijk te overtuigen. :Y

maar ja het wordt jouw fiets dus wij kunnen hierover niet beslissen. :+

Zou wel willen maar bijna niemand heeft hier nog modellen staan ivm de geringe hoeveelheid proefritten die er altijd in de winter worden gemaakt. Veel dealers zetten dan ook geen voertuigen op nummerbord om zo kosten te besparen :( Enige wat ik kan pakken is een Z1000 @ 2006
 
[IMGATT]

Voor rechtuitstabiliteit is een grote naloop nodig voor bochtenwerk is een kleinere naloop nodig
De naloop bepaalt in feite de arm van het krachtmoment dat de motor in zijn rechte baan houdt. Twee dingen zijn in eerste instantie bepalend voor de grote de naloop. Dit zijn,

De balhoofdshoek
De wieldiameter

Tijdens het rechtdoor rijden op een redelijk vlakke weg is de hoek van het balhoofd van belang . Een balhoofdshoek van 68 graden vind je in de praktijk alleen op race motoren.
dus hoe hoger de balhoofdhoek hoe beter deze de bocht om is te krijgen
hoe lager de balhoofdhoek des te stabieler op rechtdoor wegen
Remmen en gas geven heeft een duidelijk gevolg voor de stabiliteit. Als de motorfiets in de voorvork vering duikt door het remmen wordt de balhoofdhoek groter, de naloop dus kleiner en de rechtuitstabiliteit dus ook.
Tijdens hard remmen ligt vrijwel het hele gewicht van de motor en de rijder op het voorwiel. Naast de invering van de voorvork wordt ook de band plat gedrukt. Dit heeft nog een extra verkleining van de naloop tot gevolg.
Vlak voor de bocht rem je en neem je gas terug. De motor duikt dan verhoudingsgewijs ver in de voorvork, waardoor de stabiliteit van de motorfiets kleiner wordt maar… de handling verbetert. Als je hier goed gebruik van maakt dan kan de motor op het rechte stuk goed stabiel zijn en vlak voor de bocht juist een goede handling krijgen.
Door dit te optimaliseren kun je als het ware het eind van het remmen uitstellen tot precies het moment dat je de bocht inzet. Rem los en gasgeven en de motor zoekt automatisch de ideale lijn. De correcties kun je met je lichaam maken. Meer naar voren is scherper sturen, meer naar achter levert dan meer onderstuurd weggedrag en de motor zoekt de buitenbocht.

[afbeelding]

Ik d8 ergens toen gelezen te hebben wat er precies gewijzigd werd aan de nieuwe Z750 tegenover de oude maar kan het nergens terug vinden behalve dat er een nieuwe 41 mm upside downvork aanzit.

Bedankt voor de uitleg trouwens :}
 
@koekenbakker,

Vorm van de hendels is hetzelfde als origineel.

Artikelnummers voor de zwarte uitvoering zijn:

remhendel: 12019864
koppelingshendel: 12019796

(pakbon was van "louis", miss. ook op hun site te bekijken)


:)

Trillingen weg?
enne montage piece of cake...... Ik voel een modje aan komen

edit
Ik vind de zwarte qua profiel mooier, alleen zou ik qua kleur zilver willen. ff kijken of plaatje zilver identiek aan realiteit is
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan