XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
LIJKT ME EEN LEUK PLAN, ALLEEN HEB AL EEN AFSPRAAK, HANGT ERVAN AF, OP Z'N VROEGST KAN IK 1400 UUR HIER VANDAAN VERTREKKEN.

da's te laat denk ik?
 
WAAROM SCHREEUWEN JULLIE ZO, BEN NIET DOOF!





.....kdenknietdatdatwatwordditweekendvoormijdanhe
 
ola, change of plans, sorry, gaat m niet worden morgen voor mij! graag wel een andere keer, ik ben komende week wo/do/vr in Amsterdam, misschien leuk om een Amsterdammertje te rijden?
 
tijd voor wat plaatjes: van het duitse ROHMANN Wirbelstrom-Prüfgeräte und -Systeme

full

full

haha Nom@ad je bent niet de enige met een hanekam!!
 
Laatst bewerkt:
@ dutchdude
(en baffo weet 't waarschijnlijk ook)
Met wat voor 'n extra kosten moet ik rekening houden als ik een super uit het buitenland (belgie?) haal.
 
Ongeveer 200€ aan keuringskosten, kentekenplaat kosten en BPM, afhankelijk vd leeftijd
inschatting te maken hiero:
http://www.vwe.nl/Page/Diensten/BPM calculator.aspx
Meestal is Duitsland goedkoper, want betere staat fiets (elke 2 jaar TüV controle, dus kopen binnen 6mndn na keuring) en geen BPM

Toch staat er in Belgie ook wel interesant spul, ik vond 2 in mijn ogen vergelijkbare supers 1 in NL en 1 in belgie. Met zo'n prijsverschil is het buitenland toch zeker een optie.
Belg uit 95 met 26500 km voor 2500 euro
NLer uit 95 met 23500 km voor 4750 euro
Nou staan deze 2 te koop bij dealers, particulier is het verschil misschien wel heel anders maar toch....

Maar hoe bedoel je geen BPM uit Duitsland?
 
Niet uit maar in D, dus zij kopen de motoren goedkoper nieuw, dus is de 2ehandsprijs ook lager, en zijn t poetsers dus veel betere staat (zei ik al)
 
mijn fiets komt uit België. ik heb naar drie fietsen gekeken en drie keer gereden ook. het zijn leuke daggies uit geweest, maar toch ook kosten. Vervoer kan praktisch gezien niet op eigen wielen over de weg, er is weliswaar een mogelijkheid hoor. maar goed, daar heb je ook kosten. bpm was indertijd (2,5 jaar terug) bij mijn fiets (toen en nu ouder dan 10 jaar) 10% van de in het bouwjaar geldende catalogusprijs in Nederland. ik meen me te herinneren dat het rdw hier een berekeningstool voor heeft. totaalkosten voor invoer waren idd rond de €200. verder duurde het veel te lang voor ik die afspraak voor de invoerkeuring had. Als je al zeker weet dat je een bepaalde fiets wilt kopen en je moet nog vervoer regelen enzo: vraag alvast de gegevens aan de eigenaar en maak een afspraak bij het rdw, vraag bij het rdw ook naar de agenda's van de verschillende keurstations: bij mij scheelde het 10 dagen: of waddinxveen of schiedam!

hee en zeg beste mensen: neem hier eens een kijkje:

http://tenere.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29&postdays=0&postorder=asc&start=15

het is dus toch zover gekomen 8-) volgende week haal ik mijn gereviseerde korf op bij Missot in amsterdam. en ik hoop zeer binnenkort de 3LD-website -ter ere van Dré natuurlijk!- te launchen. Ik ga hier wat foto's op plaatsen die eerder hier op dit forum en ook op de DTA-pagina's zijn geplaatst. Het betreft foto's van Tallguy (die zal ik bellen), Henzepenz, Diesmer, 3LDré en Baffo, voor zover ik het nu goed in zicht heb. Aan Diesmer en Baffo vroeg ik het al, 3Ldré en Henzepenz: hebben jullie bezwaar tegen gebruik van jullie foto's/materiaal op de foto's? Alle trouwe ridders op dit forum krijgen korting natuurlijk ;)
 
mijn fiets komt uit België. ik heb naar drie fietsen gekeken en drie keer gereden ook. het zijn leuke daggies uit geweest, maar toch ook kosten. Vervoer kan praktisch gezien niet op eigen wielen over de weg, er is weliswaar een mogelijkheid hoor. maar goed, daar heb je ook kosten. bpm was indertijd (2,5 jaar terug) bij mijn fiets (toen en nu ouder dan 10 jaar) 10% van de in het bouwjaar geldende catalogusprijs in Nederland. ik meen me te herinneren dat het rdw hier een berekeningstool voor heeft. totaalkosten voor invoer waren idd rond de €200. verder duurde het veel te lang voor ik die afspraak voor de invoerkeuring had. Als je al zeker weet dat je een bepaalde fiets wilt kopen en je moet nog vervoer regelen enzo: vraag alvast de gegevens aan de eigenaar en maak een afspraak bij het rdw, vraag bij het rdw ook naar de agenda's van de verschillende keurstations: bij mij scheelde het 10 dagen: of waddinxveen of schiedam!

hee en zeg beste mensen: neem hier eens een kijkje:

http://tenere.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29&postdays=0&postorder=asc&start=15

het is dus toch zover gekomen 8-) volgende week haal ik mijn gereviseerde korf op bij Missot in amsterdam. en ik hoop zeer binnenkort de 3LD-website -ter ere van Dré natuurlijk!- te launchen. Ik ga hier wat foto's op plaatsen die eerder hier op dit forum en ook op de DTA-pagina's zijn geplaatst. Het betreft foto's van Tallguy (die zal ik bellen), Henzepenz, Diesmer, 3LDré en Baffo, voor zover ik het nu goed in zicht heb. Aan Diesmer en Baffo vroeg ik het al, 3Ldré en Henzepenz: hebben jullie bezwaar tegen gebruik van jullie foto's/materiaal op de foto's? Alle trouwe ridders op dit forum krijgen korting natuurlijk ;)

Thanx voor de info. Als het allemaal gaat zoals ik hoop dan ga ik in maart ofzo op zoek naar een xtz met weinig km's. Ik ben er nu wel achter dat het wel zin kan hebben ook ff in het buitenland te kijken.

Enneh, over die foto's: leef je uit. *O*
Als je mischien hogere res. beelden nodig hebt hoor ik het wel.
 
heb je het toch voor elkaar gekregen he...
Ga je de korf nou ook plaatsen?

Nee ikzelf niet, bij mij zit er een 3VD-korf in met weinig km's en die prima functioneert, if it ain't broke, don't fix it :)


Enneh, over die foto's: leef je uit. *O*
Als je mischien hogere res. beelden nodig hebt hoor ik het wel.

All right, thanks! enne kijk hier eens: [google: belgique xtz vendre]

http://annonces.moto-station.com/pa10005-Yamaha-750-XTZ-Super-.html
http://cgi.ebay.fr/YAMAHA-750-SUPER...ryZ91982QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
occasion - annonce d' occasion
occasion - annonce d' occasion
 
Nee ikzelf niet, bij mij zit er een 3VD-korf in met weinig km's en die prima functioneert, if it ain't broke, don't fix it :)All right, thanks! enne kijk hier eens: [google: belgique xtz vendre]

http://annonces.moto-station.com/pa10005-Yamaha-750-XTZ-Super-.html
http://cgi.ebay.fr/YAMAHA-750-SUPER...ryZ91982QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
occasion - annonce d' occasion
occasion - annonce d' occasion

Die eerste zeg, 89er met maar 25000 km niet normaal man dat is nog geen 1500 per jaar, waarom koop je dan zo'n motor :?
Hij kan natuurlijk ook al klokkie rond geweest zijn
 
Als je al zeker weet dat je een bepaalde fiets wilt kopen en je moet nog vervoer regelen enzo: vraag alvast de gegevens aan de eigenaar en maak een afspraak bij het rdw, vraag bij het rdw ook naar de agenda's van de verschillende keurstations: bij mij scheelde het 10 dagen: of waddinxveen of schiedam!

Drukte kun je gewoon hier zien
404 | RDW
en zijn er speciale motorkeurdagen per station, moet je ff vragen.
Maar... je zult toch wat tijd eroverheen moeten laten gaan om de fiets ff goed na te kijken, want je wilt niet dattie afgekeurd wordt door een verkeerd lampje of glaasje oid...
voertuig inrichtingseisen vastw el ergens op www.wetten.nl
 
Toch staat er in Belgie ook wel interesant spul, ik vond 2 in mijn ogen vergelijkbare supers 1 in NL en 1 in belgie. Met zo'n prijsverschil is het buitenland toch zeker een optie.
Belg uit 95 met 26500 km voor 2500 euro
NLer uit 95 met 23500 km voor 4750 euro
Nou staan deze 2 te koop bij dealers, particulier is het verschil misschien wel heel anders maar toch....


Dit is dus die belg: klik

full
 
Laatst bewerkt:
De 'paars/rode' is de laatste kleurstelling die is gemaakt, als die maar 25 kost hebbie idd een koopje
 
De 'paars/rode' is de laatste kleurstelling die is gemaakt, als die maar 25 kost hebbie idd een koopje

Het is idd een mooi exemplaartje maar incl. de"buitenland" kosten is ie toch 2800 en ff zoeken in NL levert eigenlijk ook best leuke exemplaren op voor zo'n bedrag.
Zoals bv deze voor 2750 - 39.000km bij www.arjan-brouwer.nl:
full



of deze voor 2850 - 25.000km particulier (?) op speurders/2ehands.nl:
full



Ze zijn weliswaar iets ouder maar hé, met mijn gebruik ziet die belg er binnen een jaar echt niet meer zo nieuw uit hoor dus voor het uiterlijk...........
 
Laatst bewerkt:
haha dat zal waar zijn ;) maar die belg heeft zo p het oog wel mooie uitlaatbochten en een nietstandaard demper

oow wat ruikt nieuwe olie lekker trouwens :9
 
Laatst bewerkt:
Voor 50€ meer een fiets met 12.500km minder... en een aantal jaren minder, dus gewoon betere staat, ik zou t wel weten, uiterlijk boeit me nooit, technisch gaat t om
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn korf in nijmegen bij catshoek laten reviseren .kosten waren totaal 180,00 euri
zij sturen de korf ook op ,er zijn voor de beschadigde dikke veren dezelfde voor teruggekomen en de lichtere veren zijn iets dikker geworden maar niet als de andere nieuwe . je kan bellen naar catshoek tel;024-3222415.
hun advies was om niet 4 dikke veren te monteren omdat dat de versnellingsbak zou beschadigen.
de korf is ook weer netjes geponst ,je ziet geen verschil ,alleen de veren dan :Y
 
ik heb mijn korf in nijmegen bij catshoek laten reviseren .kosten waren totaal 180,00 euri
zij sturen de korf ook op ,er zijn voor de beschadigde dikke veren dezelfde voor teruggekomen en de lichtere veren zijn iets dikker geworden maar niet als de andere nieuwe . je kan bellen naar catshoek tel;024-3222415.
hun advies was om niet 4 dikke veren te monteren omdat dat de versnellingsbak zou beschadigen.
de korf is ook weer netjes geponst ,je ziet geen verschil ,alleen de veren dan :Y

Da's goed verdienen! Mijn revisiesetje bestaat uit 3 dikke veren gelijk aan de originele (3.5 mm), 3 veren die 2x zo sterk zijn als de dunne originele (3.2 mm <> 2.1 mm) en 3 verbindingspennen uit hetzelfde materiaal als origineel te gebruiken onder een
(hand)pers. Kosten: € 42,50 inclusief verpakken en verzenden.

En dan heb je een bedrijf nodig dat dit soort revisies met regelmaat verricht. In Amsterdam weet ik een goede: Missot rem- en frictiebedrijf. Ik denk dat je inclusief verzendkosten met mijn set en Missot's arbeid en verzendkosten op een €120-130 uitkomt. En als je een draaibank en een pers weet te bedienen, kun je ook zelf aan de slag!

Maare, wanneer heb je jouw revisie laten verrichten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan