pekelfietsje

cooperboy

MF veteraan
6 feb 2006
1.146
2
Zuid-Holland
Sinds dit weekend eigenaar geworden van een pekelfietsje.
Is een Kawasaki KL250 offroad uit 1980.
Ja ja, zo'n groene. :(
Ik kreeg hem gratis van een goeie vriend van mij die hem nu drie jaar in de schuur had staan.
Dus dat wordt stoffen.
Ik ga hem gebruiken voor woonwerk zodat ik mijn andere motor lekker binnen kan staan en deze winter helemaal uit elkaar gaat.
 
Laatst bewerkt:
De foto hier onder is niet degene die ik nu heb, maar een voorbeeld foto die ik van marktplaats heb.
Is exact hetzelfde model en kleur.
Alleen ziet de mijne er een stuk beter uit.
Dit weekend maar eerst eens alle vloeistoffen vervangen, de boel doorsmeren en aan de praat zien te krijgen.

kawa2kq6.jpg
 
Goed bezig.
Heb je er veel werk aan?

De laatste paar jaar hoor je toch steeds meer dat mensen er een pekelfiets bij nemen.
Ik rij zomer en winter (tenzij het ijzelt) en zag dat het vorig jaar geen goed heeft gedaan met mijn andere fiets.
Deze gooi je onder de pomp en knorren maar weer.
Ik heb er twee setjes banden bij gekregen zodat ik ook nog het terrein in kan. :?
(Volgens mij moet je dat gewoon niet doen met zo'n oud geval)
 
Goed bezig.
Heb je er veel werk aan?

De laatste paar jaar hoor je toch steeds meer dat mensen er een pekelfiets bij nemen.
Ik rij zomer en winter (tenzij het ijzelt) en zag dat het vorig jaar geen goed heeft gedaan met mijn andere fiets.
Deze gooi je onder de pomp en knorren maar weer.
Ik heb er twee setjes banden bij gekregen zodat ik ook nog het terrein in kan. :?
(Volgens mij moet je dat gewoon niet doen met zo'n oud geval)

Ik hoop het niet, als ik de koppeling heb vervangen hoop ik dat ie het gewoon gaat doen..
Hier kun je er meer over lezen: Wat te doen met CB900F

Ik rij ook (bijna) altijd door, maar nu mn chopper uit elkaar ligt begon het toch wel weer erg te kriebelen.. In mn chopper zit hetzelfde type blok als in deze fiets, lekker makkelijk met reserveonderdelen enzo, dus ik kon em niet laten staan
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig.
Heb je er veel werk aan?

De laatste paar jaar hoor je toch steeds meer dat mensen er een pekelfiets bij nemen.
Ik rij zomer en winter (tenzij het ijzelt) en zag dat het vorig jaar geen goed heeft gedaan met mijn andere fiets.
Deze gooi je onder de pomp en knorren maar weer.
Ik heb er twee setjes banden bij gekregen zodat ik ook nog het terrein in kan. :?
(Volgens mij moet je dat gewoon niet doen met zo'n oud geval)

Nu we toch eerlijk bezig zijn, ga ik hier ook bekennen dat ik een ''pekel-fietssie'' erbij heb gekocht. Zo hou ik m'n triumph knap, en kan toch 's winters lekker door tuffen.
Tis een suzuki GS 550 uit 1982. Naast het simpele opknappen/poetsen lag het meeste werk in het vervangen van de kleppendekselpakking en de accu, en het weer dichtlassen van de uitlaat. Heb gelijk maar effies de voorvorkpoten gepolijst, was toch lekker bezig..... :Z En dat voor 150 eurries! Dat kon ik niet laten staan... Hier wat foto's
Suuz%20kln.jpg

Suuz%20opknappen%20kln.jpg


Geinige topic dit.... 8-) Groet, Jozzie
 
150 euries?
Ziet ie er nog knap uit.
En het scheelt je een hoop geouwehoer als je straks met je chopper door dat bagger weer zou moeten.
 
INderdaad, mooie ratten van bouwen...heb ik ook gedaan. Omdat de VT de verbouwing ingaat heb ik m'n hart verslingerd aan de Ratten. Een suzuki gsx 400 F..( jaja, een F.. :P ), moet een soort van MadMax bike worden...

Moet eerlijk bekennen..als ik 2 dagen niet rij wordt ik errrruuugg chagrijnig.. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan