ik weet het niet meer, hulp nodig in Rdam

Ik vermoed, weet het bijna zeker, dat je accu kortgesloten staat.
Ik heb nl een aantal maanden hetzelfde probleem gehad met de mijne.
Ik weet niet waar je woont in Rotterdam, maar ander kan ik er wel een blik op werpen.
Heb de mijne al zo vaak uit elkaar gehaald.
Eventueel een mailtje naar: gasoline.aftershave@gmail.com
 
Even een korte nadere uitleg over wat ik hierboven schreef.

Wanneer in de accu twee of meerdere platen kortgesloten staan dan leverd de accu wel de nodige 12 volt (spanning), maar is de CCA waarde veels te laag.
CCA (Cold Cranking Amps) of wel koude startstroom kan in dit geval niet meer geleverd worden.
Aangezien een startmotor een grootverbruiker is, zal deze dus nooit en te nimmer rond draaien.
Kleinverbruikers zoals verlichting zullen het waarschijnlijk gewoon doen.
Je kan de accu opladen, maar vermogen leverd de accu niet meer.
Op zijn hoogst zal de startmotor of startrelais een tikkend geluid produceren.

Hoe controleer ik of de accuplaten kortgesloten staan?
Heel simpel: Haal de accupolen los, verwijder de accu en start de motorfiets met behulp van startkabels vanaf een andere accu.
Let er wel bij op dat je geen sluiting maakt en laat vooral de accuklemmen zitten om te voorkomen dat de spanningsregelaar naar zijn grootje gaat!!!
Wanneer de motor start en normaal blijft lopen staan er in de oude accu twee of meerdere platen kortgesloten.
Accu's met kortgesloten platen zijn in principe niet meer te repareren.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed, weet het bijna zeker, dat je accu kortgesloten staat.
Ik heb nl een aantal maanden hetzelfde probleem gehad met de mijne.
Ik weet niet waar je woont in Rotterdam, maar ander kan ik er wel een blik op werpen.
Heb de mijne al zo vaak uit elkaar gehaald.
Eventueel een mailtje naar: gasoline.aftershave@gmail.com

Cooperboy, bedankt voor je aanbod. Ik wil morgen een nieuwe accu halen (was er toch aan toe) maar als het probleem blijft dan neem ik je aanbod heel graag aan. *O* *O*
Trudy is sowieso aan een beurt toe, afstellen en alles dus een nieuwe accu kan geen kwaad
 
Als een accu kosrt is gesloten, houdt ie de stroom niet vast
Je bent 12.8 volt nodig tijdens het starten
Klik, geeft aan van onvoldoende stroom

Wanneer een accu 1 keer leeg heeft gestaan, is nog weer bij te laden
Maar twee keer, dan zijn ze in 90% van de gevallen dood

En ik heb in een intruder 1 x varta accu's gehad, die nooit weer, er zit verschil in, ik heb een voorraadje saito's, de gpedkoopste, van louis.de , die gaan bij mij minimaal 4 jaar mee
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan