Ombouw sportster

Cavalcade

MF'er
4 dec 2006
63
0
Berlaar
Ik zou graag bij een sportster alle bekabeling vooraan (want dat is een zootje) door het stuur laten lopen. Ik heb het hier en daar al wel eens gezien maar zelf nog nooit niet gedaan. Heeft er iemand een gedacht hoe je daar aan moet beginnen. Zijn daar kant en klare kits voor. Graag wat info (en in mijn natste dromen hoop ik dan ook op wat foto's :9~ )
Laat ma komen zou ik zeggen.
 
Heel simpel. Heb dat bij mijn fatboy en Road King ook zelf gedaan. Het vraagt wel een beetje tijd.

Zoals hierboven al gezegd is moet je gaten boren in je stuur. Normaal heb je in je stuur, ter hoogte van je handvaten, een soort sleuf om de kabels uit je controls te laten komen. Daar boor je gewoon een gat in en je steekt de kabels daarin.

Dan maak je tussen je risers ook een gat in het stuur (of een sleuf zodat de 2 kabels netjes naast elkaar uitkomen) en laat je daar de kabels naar buiten komen. Het kan zijn dat je daar wel wat nieuwe krimpkous ofzo moet overdoen voor een mooi uiterlijk te krijgen.

Je zal waarschijnlijk de draadjes ook allemaal uit de 2 stekkers moeten halen. Let er dan op dat je de draadjes op de juiste plaats terug zet in de stekkers. Kan je misschien best even een fofo van nemen op voorhand.

Als je echt een nette sleuf wil tussen de risers, dan ken je die best laten frezen. Daar kan je dan weer voor terecht bij een technische school bij je in de buurt. Op voorhand dan wel duidelijk aanduiden op je stuur waar de sleuf moet komen.

Succes ermee !!!
 
Laatst bewerkt:
aangezien ik gelijkv an die lelijke grote connectoren op men koplampen afwilde (dat vind ik lelijker dan die kabels langs je stuur), ben ik gewoon creatief gaan knippen,

mn zelfbouwstuur met vaste risers had ik de gaten al ingemaakt, dus kwestie van kabels er door, en weer solderen.
 
Het geen dat ik bedoel is dat ook de gaskabel en heel de handel door het stuur moet. Is daar de diameter van het origineel stuur groot genoeg voor?
 
Hou er even rekening mee met de wanddikte van het stuur.
Zomaar een gat boren kan nl er toe leiden dat je straks pijk gaat lijden.
Of te wel, stuur breekt/scheurt af bij het gat.
De goedkopere sturen zijn nl dunwandig en niet geschikt om een draad door te trekken.
 
Ahhh, de Super Clean Look!

Als je je rem, koppeling, gaskabel(s) én je electriek door het stuur wil laten gaan, zul je nog wel even je borst nat moeten maken (en je portomonee vullen...).

Voor je gas-meuk zijn er interne gasschuiven (zoek maar eens op 'internal throttle' op e-bay ofzo), voor je koppeling is dit een stuk lastiger, maar zou eventueel op dezelfde manier opgelost kunnen worden (moet je wel ook iets aan de overbrenging naar je huis gaan doen; deze is (bij een BigTwin iig) veel te zwaar voor een internal throttle assembly, én hij draait dan 'andersom' dan bij het gas.
En ja, je rem kan er ook nog wel in; da's gewoon een gleufje frezen in je stuur, nét na de handle en een ander 'knietje' monteren en er doorheen proppen (dit laatste zou je natuurlijk ook met je koppelingkabel kunnen doen, zolang de 'knik' niet te scherp gaat).

Moet (theoretisch) allemaal passen in/door een inch-stuur, en anders koop je er gewoon een chubby op, heb je nét ff wat meer ruimte (........ op sommige plekken tenminste).

........schnappie?
 
Er begint een licht op te gaan.Ga het allemaal nog eens wat uitzoeken en wat berekenen wat dat moet kosten.Zal wel lukken. Thanks :}
 
Laatst bewerkt:
Bedenk overigens wel dat het goed mogelijk is dat je je draden moet gaan verlengen omdat de weg door het stuur langer kan zijn als buitenom.

Als je slechts een gaatje boort voor je electra, ontbraam dat gat dan erg goed en/of tape je bekabeling even in voordat je ze door het gat trekt.
Een klein braampje kan je bedrading al open trekken met alle gevolgen van dien.
 
en niet zomaar gaten gaan boren in het stuur...
nadat ik de draden door mijn stuur had geleid, zag ik ook na een tijdje dat de boel begon door te scheuren..
daarna meteen een voorgeboord stuur gekocht.. heeft alles te maken met wanddikte van het stuur...

een gewaarschuwd mens.....
Matoe
 
mensen het is heel simpel: te midden van de switchhousing een gat boren, een staaldraad invoeren en de bedrading hieraan vast knopen, vervolgens de staaldraad weer terug trekkenn. en de bedrading is gedaan
 
mensen het is heel simpel: te midden van de switchhousing een gat boren, een staaldraad invoeren en de bedrading hieraan vast knopen, vervolgens de staaldraad weer terug trekkenn. en de bedrading is gedaan


ohw is het zo gemakkelijk een interne koppeling te maken?????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan