Zandstralen Gritstralen

Opa Aart

MF veteraan
6 aug 2006
1.263
0
Elst (Utrecht)
Misschien wel leuk voor de liefhebbers,

Laat hier zien welke motoronderdelen er zoal worden gezandstraald, zelf doen of laat doen.
Incl. foto's van hoe het was en hoe het is geworden.
 
:Y Vanmorgen nog even aan het stralen geweest, deze keer een cilinderkop van een Kreidler bromfiets zo'n antiek ding uit de jaren 60/70.

Zo zag de cilinderkop eruit toen ik hem kreeg voor het stralen, hij was dus zwart gelakt.

full
 
zaterdag ga ik ook weer eens lekker parelstralen. Het cilinderkopje van mijn Honda ss-50 weer eens mooi maken, En het cilindertje ook, en deze vervolgens mooi spuiten. Tja buiten het motorrijden is die oldtimerbrommer toch nog een leuke hobby van me. Het is ook iets minder duur dan oldtimers motoren te gaan doen. Komt later nog wel :W
 
zaterdag ga ik ook weer eens lekker parelstralen. Het cilinderkopje van mijn Honda ss-50 weer eens mooi maken, En het cilindertje ook, en deze vervolgens mooi spuiten. Tja buiten het motorrijden is die oldtimerbrommer toch nog een leuke hobby van me. Het is ook iets minder duur dan oldtimers motoren te gaan doen. Komt later nog wel :W


Ik ben benieuwd, laat je hier ook foto's zien van hoe het was en hoe het is geworden?
 
jaah goed plan, ik zal het effe laten zien. Van me cilinder is het puur ontroesten, en daarna mooi in de hittebestendige lak zetten. En mijn koppelingscarter moet ik effe kaal maken (alu) en deze ga ik dan mooi polijsten, ik laat wel effe zien hoe het was en hoe het geworden is. Het is dan wel van een brommer, maar dat maakt niks uit. Binnekort ook zelf een zadel maken (zo'n Cafe racer zadel die je ook vaak op van die oude CB'tjes ziet.) dus ik ben lekker aan de gang :W
 
die kun je gewoon stralen ja
zuigers erin laten zitten en de ontluchtings nippel afplakken
en een nippel inplaats van je remslang erin draaien zodat alle gaatjes afgedicht zijn
dan stralen en goed schoonmaken erna
en natuurlijk spuiten
 
ik heb laatste weekend mijn cilinderkopje van me brommer geparelstraald, en dat is goed gelukt.

Eveneens heb ik dit ook gedaan met mijn cilinder, maar deze heb vervolgens zwart gespoten.

Om de lak van mijn carterdeksel af te halen lukte niet met parelstralen, daar is het te zwak voor.

Maar om een mooi zo goed als nieuw lijkend cilinderkopje te krijgen. Daar is het perfect voor

full


Zo was het cilinderkopje voor

Er volgen hieronder nog meer berichten met de foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan