interne kabels

ja die tekening van jou klopt wel. princiepe dan he.

nu moet je opmeten (van je gaskabel bijv.) de lengte die je nodig hebt om het gas voluit te krijgen, dat is ook de lengte van je sleufen dus.

binnen en buitenkant van je stuur. en de lengte van je handvat.

dus dat zalk ff opmeten, en dan eens kijke. ben zelf ook benieuwd
 
Ik ben benieuwd.
Is trouwens wel een goeie opmerking waar ik nog niet aan gedacht had.
De lengte die je nodig hebt bij vol gas.
Ik zal de mijne wel moeten aanpassen in verband met de koppeling en remhandels die op de foto een paar postst terug staan.
Ik heb ze gisteren besteld.
Setje (komt eind maart binnen) kost nieuw nog geen 11 euro. _O-
Dus dat gaat een gaaf stuurtje worden zonder al die kabels.
En daar kan ik ze zelf niet voor maken.
 
Laatst bewerkt:
Zoals bij zoveel dingen (........) is ook hierbij de lengte niet belangrijk. Hij mag namelijk nooit langer zijn dan 1 x de omstrek van je gashendel (je geeft nu immers ook met maximaal (= omtrek) draai gas, en niet in 'etappes'. Het gaat denk ik meer om de hoek of schuinte waarin de sleuf zit. Hoe scherper je die maakt, hoe sneller het gas / carb reageerd. Hiermee kun je dus een soort snelgas (weet je nog wel, uit je brommertijd?) maken.


......................volgens mij, dan..
 
Kijk anders 's naar hendels van oude Oostblokfietsen (MZ RT125 O-) ) die heeft ook zo'n systeem :Y
Bedankt voor de tip Floris :}
Ik ben nu 30 euro armer, maar wel een compleet stuur met internal throttle en handvatten rijker. (MZ 125/2)
Een maat van mij neemt hem vanavond mee uit Friesland.
En daar kan ik hem zelf niet voor maken.
 
Ik ben druk bezig met een proto.

Bovendien heb ik ook een paar leuke rem/koppelinghendels gezien voor op mijn rod.
Moet alleen even kijken hoe ik dat ga combineren met een internal throttle.
Hendels komen van een cineese Ural/Dnepr
[afbeelding]
Foto is van Roel geleend. Forum DNEPR/URAL



S.U.P.E.R.!!!!!!!!! :}
 
Bedankt voor de tip Floris :}
Ik ben nu 30 euro armer, maar wel een compleet stuur met internal throttle en handvatten rijker. (MZ 125/2)
Een maat van mij neemt hem vanavond mee uit Friesland.
En daar kan ik hem zelf niet voor maken.

Kant en klaar is altijd makkelijker! Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien :Y
 
Bedankt.
Ik ben bang dat het goed gaat komen.
En natuurlijk ga ik er een hoop foto's van maken.
Ik wacht nog even met het opstarten van een nieuw topic totdat ik mijn frame kaal heb.
 
full


..............dizzum dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan