TL-1000 rijders deel-8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net mijn achterrem schoongemaakt, wat blijkt nu dat mijn rechter remblok meer is
versleten dan de linker ( bijna niets).

Zou je ze kunnen omdraaien? Links naar rechts en de rechter naar links!
 
Nee je moet het als een soort van TL-balk / neon zien.
Ze moeten opgestart worden en dit gaat met een hele hoge spanning.
Die spanning kan je alleen maar bereiken door deze om te vormen wat dus in dit kastje gebeurd.

Als je neon of in dit geval xenon aanzet, zal hij niet gelijk fel branden.
Hij zal langzaam aan steeds feller worden.
Bestaat er dan een handleiding of blijf ik er beter af?
Of heeft iemand dit al toegepast op z'n tl en er foto's van?
 
Bestaat er dan een handleiding of blijf ik er beter af?
Of heeft iemand dit al toegepast op z'n tl en er foto's van?
Het lijkt me niet zoveel werk. Je vervangt de oude lampen voor de xeon lampen en zet tussen de kabels de omvormers.

Een andere optie voor meer licht zijn de Philips bluevision lampen :)
 
Net mijn achterrem schoongemaakt, wat blijkt nu dat mijn rechter remblok meer is
versleten dan de linker ( bijna niets).

Zou je ze kunnen omdraaien? Links naar rechts en de rechter naar links!

Remblokken slijten schuin af.. als je ze wisselt verander je het van oplopend naar aflopend. En de blokken slijten ook in op de schijf.. en links en rechts is vast niet identiek ingesleten..

Persoonlijk zou ik het lekker laten doen, opmaken en wisselen of gelijk wisselen.
 
@loebassie,

ik weet nog niet of ik die kant op ga. Enne bekende post trouwens, gister geflitst bbk rond de 75 met het koekblik -O-

blijft schrikken, zo'n evoloppie met bordeaux rode balk en vrouwe justitia..
wel even foto opgevraagd, blijkt nu dat het je geen € 4.50 meer kost.. staat een telefoonnr. op beschikking dus ik bel op; krijg een vrouwtje aan de lijn,die vraagt me het shirt van me lijf, nummer hier & nummer daar moet ze weten...na 1 minuut 30 heeft ze de foto voor d'r op het scherm.. 156 waar je 120 mag... dus ik zeg, " al die tellers van motorfietsen wijken af, dus volgens jullie meting, zou ik 170 km op mijn teller hebben gehad... Zegt dat wijffie... ach meneer met zo'n motor merk je dat niet hé _O- ". blijkt ze zelf ook motor te rijden... dussuhe even koetjes & kalfjes gebabbeld..blijkt dus dat het onder 40 km 't uur nog een zaak mulder is.. :? vreemd dacht namelijk dat alles boven de 30 werd geregistreerd..
Ik krijg uiteindelijk een faxnummer van haar, fax hier je beschikking naar toe zegt ze, krijg je je foto netjes op je thuisadres opgestuurd.

@ RML.. wil je 'm opsturen ? maak ik wel geld over.. stuur maar een personal mail.
 
Laatst bewerkt:
blijft schrikken, zo'n evoloppie met bordeaux rode balk en vrouwe justitia..
wel even foto opgevraagd, blijkt nu dat het je geen € 4.50 meer kost.. staat een telefoonnr. op beschikking dus ik bel op; krijg een vrouwtje aan de lijn,die vraagt me het shirt van me lijf, nummer hier & nummer daar moet ze weten...na 1 minuut 30 heeft ze de foto voor d'r op het scherm.. 156 waar je 120 mag... dus ik zeg, " al die tellers van motorfietsen wijken af, dus volgens jullie meting, zou ik 170 km op mijn teller hebben gehad... Zegt dat wijffie... ach meneer met zo'n motor merk je dat niet hé _O- ". blijkt ze zelf ook motor te rijden... dussuhe even koetjes & kalfjes gebabbeld..blijkt dus dat het onder 40 km 't uur nog een zaak mulder is.. :? vreemd dacht namelijk dat alles boven de 30 werd geregistreerd..
Ik krijg uiteindelijk een faxnummer van haar, fax hier je beschikking naar toe zegt ze, krijg je je foto netjes op je thuisadres opgestuurd.

@ RML.. wil je 'm opsturen ? maak ik wel geld over.. stuur maar een personal mail.
Stuur em wel op, mail je wel. En die foto wil ik ook van mijn blik hebben.
 
nooit van gehoord dat die marge op de snelweg 40 is.....bronbron?????


@wie gaat er zo mee stukkie midden nederland doen???? Freddy?
 
nooit van gehoord dat die marge op de snelweg 40 is.....bronbron?????


@wie gaat er zo mee stukkie midden nederland doen???? Freddy?

Ik zou willen dak kon... a.s. vrijdag al vrij, me werkgever krijgt een rolberoerte als ie weer een donker & afgesloten kamer tegenkomt...
 
Ik kan niet zo gauw een goede site vinden waar het duidelijk op staat, was gewoon parate kennis. Wel link naar een een foldertje gevonden waarin de 40km regel voor de autosnelweg steeds weer wordt aangehaald.
Is volgens mij een foldertje dat je niet graag uitgereikt krijgt van de blauwe jongens :X


www.verkeershandhaving.nl/info/download.php?id=92 -
 
nooit van gehoord dat die marge op de snelweg 40 is.....bronbron?????


@wie gaat er zo mee stukkie midden nederland doen???? Freddy?



Ik had graag meegegaan, maar m'n achterwiel ligt eruit.

K'ga vanmiddag ff naar SNEL Motoren om er een nieuwe achterband erop te laten
leggen....

Graag een andere keer!!!!!

Zie je....
 
het was toch 50 op de snelweg = rbw weg? en alles daaronder schikking?

stukje van internet gepikt (verkeersrecht.nl):

Excessieve snelheidsovertredingen

Kleine snelheidsovertredingen worden administratief afgedaan in de vorm van een boete waarvoor men van het CJIB een acceptgiro ontvangt. Echter, bij snelheidsovertredingen van 30 km/u of hoger, is de recidiveregeling snelheidsovertredingen van toepassing. In dat geval wordt de overtreding geregistreerd en wordt er bij een volgende keer rekening mee gehouden. Ook wordt de overtreding dan strafrechtelijk afgedaan. Afhankelijk van de ernst van de overtreding en eventueel geregistreerde eerdere snelheidsovertredingen, zal een straf worden opgelegd variërend van een geldboete tot een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. www.verkeershandhaving.nl bevat een boetebase waar de hoogte van de te verwachten boete kan worden berekend.
Van belang is verder dat bij snelheidsovertredingen vanaf 50 km/u de politie het rijbewijs kan invorderen. De politie moet het rijbewijs dan binnen 3 dagen aan de officier van justitie sturen, die op zijn beurt binnen 10 dagen moet beslissen of hij tot inhouding van het rijbewijs zal overgaan. Dat kan hij doen bij een snelheidsovertreding vanaf 70 km/u , of als is voldaan aan het zogenaamde recidivecriterium reeds bij snelheidsovertredingen vanaf 50 km/u. Aan het recidivecriterium wordt geacht te zijn voldaan indien de bestuurder binnen een periode van één jaar na onherroepelijke afdoening van een vorige overtreding, de overtreding begaat waarvoor het rijbewijs is ingevorderd. Snelheidsoverschrijdingen tot 30 km/u wegen niet mee bij de recidivebeoordeling.
Tegen de inhouding van het rijbewijs kan een klaagschrift worden ingediend bij de rechtbank, met het verzoek de teruggave van het rijbewijs te gelasten. Zie hierover verder bij Invordering rijbewijs.
Tot slot is van belang dat de auto of motor waarmee de snelheidsovertreding is gepleegd, door de politie in beslag kan worden genomen, indien een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100% is geconstateerd en sprake is van concrete gevaarzetting. Ook hiertegen kan een klaagschrift worden ingediend bij de rechtbank, met het verzoek de auto of motor terug te geven.

en op verkeershandhaving.nl staat vervolgens (dus toch 40 op de snelweg?):

Sancties
Relatief kleine overtredingen worden afgedaan met een boete. Overschrijdingen van meer dan 30 km/uur ( en op de snelweg met 40 km/uur) worden geregistreerd. Afhankelijk van de voorgeschiedenis levert zo’n overtreding een forse boete of een dagvaarding op. Bij overschrijding van de maximumsnelheid van 50 kilometer of meer wordt bij staandehouding het rijbewijs ingevorderd. Bij zeer grove overtredingen kan de zogenaamde artikel 130-procedure gestart worden, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.

hier kun je je boete uitrekenen: Verkeer - Openbaar Ministerie

dussss, hav fun.......... :z
 
Laatst bewerkt:
Ja, vanaf 50 km te snel rijbewijs inleveren en daaronder schikking. Echter boven de 30 km/u te snel gaat het via de officier van justitie, die bepaalt het bedrag en de overtreding wordt geregistreerd. Op de autosnelweg is dat bij 40km/u te snel.
Die registratie heeft dan weer gevolg als je weer eens gepakt wordt, het recidive principe. In geval van recidive wordt de strafmaat aangepast.

Nog een linkie gevonden op de bvom site over de 30 en 40 km regel.
Het stukje onder sancties.

Verkeer - Openbaar Ministerie

Zie net dat nog iemand dat gevonden heeft *D
 
Laatst bewerkt:
Ow ik ben dus alweer vogelvrij... laatste grote klapper 47 te hard, op 80 km weg stamt van juli 2005.. en dees telt niet mee :W..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan