er komt een nieuwe story in halflive's leven

vind die aandrijving ook wel gaaf. :Y :Y :Y :Y :Y :Y

;(
Zit mijns inziens 1 nadeel aan
Er zit een viscoze koppeling tussen om de toerentallen tussen links en rechts (of anders om) te regelen.
De olie die je hiervoor gebruikt (ben even de naam kwijt) verhard na verloop van tijd
Hierdoor ontstaat er een starre verbinding.

Wil je niet meemaken als je de verplichte figuren in haarspeldbochjes aan het maken ben :N
Gaat het zaakje buiten mede weten van de piloot toch mooi recht uit :X
 
ik zie op de foto's geen koppeling :?
volgens mij is het gewoon een directe overbrenging.
dat is alleen leuk in het zand of in de sneeuw, op de weg heb je er alleen last van.
 
ik zie op de foto's geen koppeling :?
volgens mij is het gewoon een directe overbrenging.
dat is alleen leuk in het zand of in de sneeuw, op de weg heb je er alleen last van.

aan de uitgaande kant zit eerst een verdikking, voordat de flenzen van de aandrijfas komen, mischien zit daar een soort visco koppeling in
 
Kun je die aandrijving niet uitschakelen dan, volgens mij is het de bedoeling dat je de 2 wheel drive alleen gebruikt als door de blubber/sneeuw rijdt.
Hoe zit dat bij de russen?
 
Kun je die aandrijving niet uitschakelen dan, volgens mij is het de bedoeling dat je de 2 wheel drive alleen gebruikt als door de blubber/sneeuw rijdt.
Hoe zit dat bij de russen?


Volgens de foto is het een constante aandrijving met viscoze koppeling
Maar ik kan me voorstellen dat je de viscoze koppeling vervangt voor een schakelbare klauw koppeling (ook minder duur)

De handgeschakelde koppeling kun je dan in de blub inschakelen.

Bij de weg vraag aan de ural jongens hoe doen ze dat bij de urals bij 2 wiel aandrijving
 
Hoe gaat het hier?
nog vorderingen?

ja, hardtstikke veel vorderingen, ik heb de laatste weken een nieuwe keuken geplaatst en die is nu bijna klaar *O*

ik dacht nu eindelijk plannen met de K75 te kunnen maken.
leg ik afgelopen maandag de GS horizontaal op de rotonde.
lekker veel spierpijn en weer een hoop werk om dat ding weer rijdbaar en toonbaar te maken |(
ik heb net mijn nieuwe klepdeksel binnengekregen en gemonteerd.
de snavel is ook gebroken, ik ben aan het bieden op ebay en ga dit weekend op mijn werk kijken of ik een mal van de kapotte kan maken om er zelf een te maken.
origineel kost het ding ongespoten EUR 122,09 en in marrakesh-rood 168,86, dat vind ik wel een hoop geld voor een plastic nepding zonder functie.

ik heb intussen wel twee keer anderhalve meter gegalvaniseerde 30mm pijp geregeld.
daar kan ik in ieder geval de rechter hoofdbuis van maken.
ondertussen probeer ik tussen de bedrijven door de tekening van de naafadapter bij te werken.
ik denk er bijna elke dag aan dat ik de kroonplaat van de nieuwe voorvork moet opmeten |(
 
Ideetje voor je GS, veel goedkoper:

full


En binnenkort is je zijspan verkocht heb ik vernomen :P dus dan heb je weer centen over. 8-)

Je zag er gisteren trouwens niet al te zielig uit maar bij deze nogmaals beterschap! *O*
 
Laatst bewerkt:
ik dacht nu eindelijk plannen met de K75 te kunnen maken.
leg ik afgelopen maandag de GS horizontaal op de rotonde.
lekker veel spierpijn en weer een hoop werk om dat ding weer rijdbaar en toonbaar te maken |(
ik heb net mijn nieuwe klepdeksel binnengekregen en gemonteerd.

Wat nu dan?
Rubber hoort onder en nergens anders
Sterkte met de spieren.

de snavel is ook gebroken, ik ben aan het bieden op ebay en ga dit weekend op mijn werk kijken of ik een mal van de kapotte kan maken om er zelf een te maken.
origineel kost het ding ongespoten EUR 122,09 en in marrakesh-rood 168,86, dat vind ik wel een hoop geld voor een plastic nepding zonder functie.|(

Snavel er gewoon af laten smoelt toch niet
RS spadbord er op en het ziet er beter uit


ik heb intussen wel twee keer anderhalve meter gegalvaniseerde 30mm pijp geregeld.
daar kan ik in ieder geval de rechter hoofdbuis van maken.
ondertussen probeer ik tussen de bedrijven door de tekening van de naafadapter bij te werken.
ik denk er bijna elke dag aan dat ik de kroonplaat van de nieuwe voorvork moet opmeten |(

He hoooo
gegalvaniseerde buis is voor een lasser dodelijk hoor
die zink proef je na 4 dagen en veel mond spoelen nog

Trouwens lees ik dat het weer naafjestijd gaat worden??????
 
als je er zin in hebt :?
ik heb inderdaad al eens lopen denken aan een stalen naafadapter, opgebouwd uit een stukje stalen buis van 100mm ofzo en twee stalen schijven.
ik zal eerst nog eens contact opnemen met gl1500 wat zijn mogelijkheden zijn om er een van aluminium te draaien.

ik heb intussen wel zin om de K75 naar h'wijk te brengen en er eens iets aan te gaan doen, heb jij daar nog tijd voor en zin in? :}
 
ik heb intussen wel zin om de K75 naar h'wijk te brengen en er eens iets aan te gaan doen, heb jij daar nog tijd voor en zin in? :}

tijd? :N

zin? :Y

Mogelijkheden zoeken :Y


Moeten we maar weer eens gaan doen.
Eigenspan raakt ook een beetje in de versukkeling
 
ik heb intussen ook een pak glasvezels gescoord, dat hoeven we niet meer aan te schaffen.
tijd is voor mij ook het grootste probleem, als ik af en toe een dagje niet naar mijn baas hoef moet de rest van nederland werken -O-

de eerste zaterdag die ik nu vrij heb is 10 maart.
 
als je er zin in hebt :?
ik heb inderdaad al eens lopen denken aan een stalen naafadapter, opgebouwd uit een stukje stalen buis van 100mm ofzo en twee stalen schijven.
ik zal eerst nog eens contact opnemen met gl1500 wat zijn mogelijkheden zijn om er een van aluminium te draaien.


als je mij daarmee bedoeld, moet ik je teleurstellen. Het ligt niet binnen mijn mogelijkheden om een adapter te (laten) maken... laat staan van aluminium :N :N
Je zult je eigen bronnen daarvoor aan moeten spreken.

groet
 
de snavel is ook gebroken, ik ben aan het bieden op ebay en ga dit weekend op mijn werk kijken of ik een mal van de kapotte kan maken om er zelf een te maken.
origineel kost het ding ongespoten EUR 122,09 en in marrakesh-rood 168,86, dat vind ik wel een hoop geld voor een plastic nepding zonder functie.

Wat moet die taartschep eigenelijk op zo'n GS?
Bij Elefanten vonden we ze wel handig als bijzettafeltje om een bakkie koffie op te zetten })

Ik zou dat lelijke ding er gewoon af laten :Y
 
Wat moet die taartschep eigenelijk op zo'n GS?
Bij Elefanten vonden we ze wel handig als bijzettafeltje om een bakkie koffie op te zetten })

Ik zou dat lelijke ding er gewoon af laten :Y

Zorgt voor wat meer downforce als je met 200 over de Autobahn raast 8-). Hebben ze mij tenminste wijsgemaakt.

Dus kan er makkelijk af, zo hardt rijdt halflive toch niet naar zijn werk :+.
 
als je mij daarmee bedoeld, moet ik je teleurstellen. Het ligt niet binnen mijn mogelijkheden om een adapter te (laten) maken... laat staan van aluminium :N :N
Je zult je eigen bronnen daarvoor aan moeten spreken.

groet

ok, dan zal ik nog even meten wat ik kan doen op basis van het EML wiel.
Ik denk dat het mogelijk is om er een ander hart voor te maken.
anders zet ik hem op marktplaats en kijk of ie de munten voor een naafadapter op kan brengen.
 
ik heb intussen ook een pak glasvezels gescoord, dat hoeven we niet meer aan te schaffen.
tijd is voor mij ook het grootste probleem, als ik af en toe een dagje niet naar mijn baas hoef moet de rest van nederland werken -O-

de eerste zaterdag die ik nu vrij heb is 10 maart.

En dan ben ik aan het pogen mijn bene heel te houden in de sneeuw :9
 
En dan ben ik aan het pogen mijn bene heel te houden in de sneeuw :9
in maart :?
als er dan nog sneeuw ligt ga ik eerst nog een rondje rijden met de Guzzi, nog even wat fossiele brandstoffen omzetten in CO2 :}
het schiet ook niet op met dat broeikaseffect :Z
 
Waar sneeuw :? :? :?

Heb dit jaar voor het eerst een sneeuwvrij elefantentreffen meegemaakt |(

denk dat we volgend jaar maar naar Alta (noordkaap) gaan 8-)
 
Waar sneeuw :? :? :?

Heb dit jaar voor het eerst een sneeuwvrij elefantentreffen meegemaakt |(

denk dat we volgend jaar maar naar Alta (noordkaap) gaan 8-)

Kun je daar skieen dan? :? Ik dacht alleen maar zeer lang laufen en daar houd hevu niet van :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan