Informatie gevraagd Suzuki Intruder VS 700 1987

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snip

MF veteraan
26 sep 2006
3.285
0
Twente
Hallo mede forummers :W :W :W

Even een vraagje,

Een oom van mijn vriendin wil gaan kijken naar een Suzuki Intruder VS700 uit 1987.

Nu vroeg ik mij alleen af of er hier mensen zijn die weten waar ik op moet letten bij zo'n motor. Weet er bv iemand zwakke punten van een intruder? Graag zou ik dit soort dingen weten.

Standaard controles ken ik wel voor de lagers enz enz alleen heeft vaak elk type motor en merk zijn eigenaardigheden.

Alvast bedankt!!

Mvg Snip

oja voor de duidelijheid het gaat dus om zo'n motor:

Suzuki%20VS%201400%20Intruder%201996%2024149%20miles.jpg
 
Alleen is deze op de foto een 1400.

Ik heb er zelf een. Gewoon testrit maken en als je van chroom houd even kijken of dit niet aan het loslaten is.
Dit gebeurd voornamelijk bij de balhoofdplaten en de carterhelften.
Wat ook belangrijk is: Veel 700 gaan na verloop van tijd in het blok lopen tikken.
Ik heb het dan over "in" het blok. Niet te verwarren met de brandstofpomp die links naast het zekeringskastje zit. Die tikt nl ook.
 
wou ook al zeggen dat dit een 1400 is..

zit olie koeling op aan de voorzijde als het goed is ;)

iig geen grote radiator :)

erop rijden is zowieso de TIP der TIPS :)
 
ja sorry, kon zo even snel niet een goeie grote foto van de 700 krijgen. en deze leek er wel op :9

We wouden zaterdag gaan kijken naar deze :

≥ Motoren - Marktplaats.nl

Dus vooral letten op een tik IN het blok. deze motor heeft 20.000 mls gelopen dus dat is ja ongeveer 32.000 km dus mag die nog wel mooi zuiver lopen toch?

Het chroom verder moest er nog goed op zitten en uitzien hij was nl gepoetst en gepolijst. gaat mij verder om motorisch / technische bijzonderheden. Of heeft een intruder geen extra punten? dat kan natuurlijk ook :)

In ieder geval bedankt voor de eerste informatie!! :} :}

En uiteraard ga ik er een stuk op rijden. maar ja ik ben meest 4 cilinders sport / tour gewend en daar weet ik meestal de zwakkere punten wel van maar ik weet dus niet zoveel over dit soort motoren (die 2cilinders rammelen ja wat meer motorisch)vandaar mijn vraag 8-) Mijn vriendin haar oom weet technisch nul komma nul dus komt t op mij aan |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs ongeveer een zelfde verkocht voor mijn vader, was alleen een VS750. Wel dezelfde kleur die ik erg mooi vind. De prijs lijkt mij ook redelijk, ziet er heel netjes uit op de foto. Technisch eigenlijk geen bijzonderheden. Heb 12 jaar veel van de Intruder genoten zowel achterop als zelf rijdend, weinig onderhoud/reparaties. Geen specifieke aandachtspunten. Gewoon hetzelfde als andere motoren, de slijtage delen checken. Misschien even controleren of de choke automatisch "naar binnen" gaat. En of hij goed op beide cilinders loopt, ook bij koude motor. Suces!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan