Magna 25kw?

Jeebz

MF'er
21 feb 2007
59
0
Lelystad
Even snel een vraagje: na de ontdekking dat ik op mijn gratis verkregen cb550f niet 25kw kan rijden (legaal) komt er nu dit: Ik heb een gratis Honda Magna 750. Kan deze 25kw? (legaal)
 
Gratis? Zo'n flesje jenever kost kost tegenwoordig ook een godsvermogen.......

;)



eh, en nee, je stelde een technische vraag............... en da's niet mijn afdeling. Maar heb je nu een Magna óf een CB?




...........en zoja, allebei gratis :?
 
Ze zijn allebei meer dan 25 kw
Die magna is zelfs een PK orgel als je het mij vraagt

Als het een ouder type is kan het 25 kw op kenteken zetten zelfs nog erg prijzig zijn (vraag je locale motordealert naar de mogelijkheden) want de fiets moet in principe opnieuw worden gekeurd. Met een nieuwere fiets (vraag me geen jaartallen, maar nadat die 25 kw regeling er kwam) is het allemaal wat makkelijker, die hebben geloof ik bijpassende aftune setjes die gewoon gekeurd zijn voor de betreffende fiets. Wederom, vraag aan de motor dealert.

Je kan natuurlijk ook gewoon een oud tweetact eencilindertje uit het oostblok gaan rijden, dan ben je van alle ellende af (nou ja...)
 
Een xs400 op de kop tikken.
Heb je een leuke moto, onderdelen zat, goedkoop in gebruik en als je hem zat bent zet je er een slijptol in en maak je er iets moois van.

Ander mogelijkheden is Honda CB350/400, Suzuki Intruder 600.
Of wat Floris opmerkte: tweetaktje uit Oostblok.
Die dingen doen het altijd goed. (En gaat ie stuk, kan je hem zelf maken.)
Zowel in rijden als in looks.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste heb ik ze nu dus allebei, moet de Magna alleen nog ophalen, en jaaaa allebei gratis, hoewel ik voor de CB een fles jenever heb gegeven :9
Ten tweede vrees ik na het raadplegen van google dat er niet echt een 25kw magna is. En ten derde: ik ga geen tweetakt kopen :9 Mn Puch en mn Kreidler zijn tweetakt, dat is genoeg gejank :+
 
Voor de mensen die denken dat ik een verwend kreng ben: Het zijn wel flinke brikken, natuurlijk. De Magna is altijd gebruikt maar stond altijd buiten, en de CB, jaaaa die kennen sommigen misschien wel :9
 
Een xs400 op de kop tikken.
Heb je een leuke moto, onderdelen zat, goedkoop in gebruik en als je hem zat bent zet je er een slijptol in en maak je er iets moois van.

Ander mogelijkheden is Honda CB350/400, Suzuki Intruder 600.
Of wat Floris opmerkte: tweetaktje uit Oostblok.
Die dingen doen het altijd goed. (En gaat ie stuk, kan je hem zelf maken.)
Zowel in rijden als in looks.

Is een XS400 wel 25 kw?

Zelfs mijn CB400 T twinnetje was nog meer destijds '(

25 kw is echt bijna niks, je zit dan eerder te denken aan van die 250 cc fietsen, meer cc's betekend al snel dat je niet met licht rijbewijs rond mag sturen.

Kijk ook 's naar lichte Italiaantjes, van die aprillia's enzo :Y
 
kort antwoord (ja, alweer Max): nee, een magna kan niet legaal op 25 Kw (en dat WIL je ook helemaal niet, als je zoeen afknijpt naat 25Kw loopt dat pas ECHT beroerd, en dat nog met 250Kg+ eigen gewicht?
Maar als je 'm dan weer kwijt wil heb ik wel interesse (tja, ik moet m'n naam eer aan doen, en aangezien ik momenteel geen rijdende magna bezit?)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan