Centraal motorjassen-topic

Anonymous

MF'er
15 jun 2006
216
0
In deze topic kan je vragen stellen over een specifieke (soort) motorjas. Je kan ook plaatjes plaatsen van een motorjas die jij mooi vindt. Een plaatje zegt vaak genoeg, maar een toelichting is altijd welkom.

Voel je je geroepen om een (mini) review te schrijven over een specifieke motorjas, doe dat dan vooral! Deel je wijsheid en ervaringen met mensen die mogelijk op zoek zijn naar jouw wijsheid en ervaringen, zolang het maar te maken heeft met motorjassen.

Ik heb zelf interesse in o.a. de onderstaande jassen, de Dainese Izalco en de Alpinestars Magnum Jersey Jacket. Ik vind ze sowieso mooi, het betreft merken die over het algemeen garant staan voor kwaliteit, ze zijn van leer (al kijk ik er tegenop om met leer te rijden in de zomer...). Natuurlijk zijn er genoeg jassen waar ik geen weet van heb. Aan de hand van dit topic probeer ik daar achter te komen. Misschien zijn er wel (veel) mooiere jassen, zijn er jassen die betere protectie bieden, jassen die beter zitten etc. Allemaal subjectieve elementen, maar een toelichting verklaart een hoop.

Natuurlijk zijn er veel topics over specifieke jassen. Vaak raken deze topics op de achtergrond na verloop van tijd. Daarnaast is het handig als je gewoon veel info kan vinden over motorjassen op 1 centrale plek, te weten deze topic. Misschien dat je op zoek bent naar een specifieke jas, en terwijl je door dit topic scrollt, denk je: 'Daar had ik nog niet aan gedacht'!

Mocht er een dergelijk topic bestaan... :X Een link naar die topic, plus slotje?

Ts trapt af met plaatjes van 2 mooie jassen:

310706_large.jpg

310706_back.jpg


G.Prima-pelle-153355-F(1).jpg

G.Prima-pelle-153355-B.jpg
 
Da's ook een Ixon-jas volgens mij ! Ixon heeft wel mooie damesmodellen....

Ik heb zelf een Ixon jas (Vega). Kostte 169,-- afgelopen november. Het is geen dure textile jas, maar ook niet echt goedkoop. Het zit zo'n beetje in het middengedeelte volgens mij.

Mijn eerste rijles ging ik op mijn plaatje. Volgens mijn instrukteur viel ik niet eens. De motor schoof weg (remmen met natte bladeren op stenen......) en ik lag. Tsja hoe hard rij je nou helemaal op zo'n eerste les he.... niet dus.....
Alles was nog heel, behalve het schouderstuk van mijn jas. Waar de protectie-pad zat was de naad gescheurd '(
Omdat iedereen die ik erover sprak zei dat zo'n jas bij zo'n "valletje" niet stuk kon en mocht gaan ben ik teruggegaan naar Safe (waar ik de jas vandaan had). Bij Safe kreeg ik te horen dat het nou eenmaal een textile jas was en dat die stuk gaan als je valt en dat ik van een jas van die klasse nou eenmaal niet al te veel kon verwachten ! (vreemd als je die jas een paar weken eerder nog aangeprezen hebt gekregen.... ze hadden me bij de verkoop dan moeten wijzen op de matige kwaliteit van de jas)
Nu ben ik van mening dat ook een textile motorjas tegen een stootje moet kunnen ! De jas is teruggegaan naar de importeur. Na weken (in de tussentijd een jas moeten lenen voor de lessen) kreeg ik te horen dat ik mijn jas weer kon halen. Nog steeds stuk ;(

De importeur was van mening dat ik waarschijnlijk op iets scherps gevallen was of dat ik misschien wel harder reed dan dat ik aangaf...... Met andere woorden: Typisch gevalletje van jammer. Ik kon wel tegen bijbetaling van 100 euro eenzelfde nieuwe jas kopen en dat vonden ze al heel coulant. Uiteindelijk heeft Safe die 100 euro voor zijn rekening genomen en mij gratis een nieuwe jas gestuurd.

Op zich best wel netjes, maar aan de andere kant vind ik wel dat bij de verkoop van een jas dan ook gezegd moet worden dat het een leuke jas is (modellen zijn super voor vrouwen !!) maar dat je van de kwaliteit niet teveel moet verwachten. Daarin zijn ze in feite in gebreken gebleven. Ik hoop dat ze van af nu wel wijzen op de iets mindere kwaliteit van Ixon-jassen, zodat je als koper kan afwegen of je voor de looks of de safety gaat....., want als ik dit geweten had, had ik misschien wel wat meer geld neergelegd voor een kwalitatief betere jas.

Verder wil ik wel nog even kwijt dat hij qua wind- en waterdichtheid een toppertje is. Ik heb een aantal keren goed wat wind en regen gehad tijdens mijn lessen en ik heb het nog nooit koud gehad of met natte onderkleding van de motor gestapt !


full
 
Klopt hij is van Ixon. Ook een mooi jasje trouwens!

Wel minder dat de kwaliteit dan stukken minder is.. Heb op internet ff in de gauwigheid gezocht en nog niet echt veel damesjassen gevonden :(

Hier in ieder geval nog 2 mooie, die met het wit is €399,- en die zwarte is €359,-

238200515.jpg


238200516.jpg
 
@Dutchess69:

In feite heeft de jas gedaan wat hij moest doen, namelijk jou beschermd. Als je dan verteld onder welke omstandigheden de jas is gescheurd, dan kan ik mij goed voorstellen dat je dat niet verwacht van de jas. Wat als je een aardige snelheid had en dan een schuiver had gemaakt? Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Jammer alleen dat het zoveel moeite kost om je gelijk te krijgen...

169 Euro is een hoop geld. Motorrijden is een dure hobby. Maar een dealer hoeft dan niet te gaan bagatelliseren dat je weinig kan verwachten van zo'n jas (voor zo'n prijs wellicht).

Dit zet mij wel aan het denken, want ik wil zo'n soort jas, als ik heb gepost. Aangezien ik het dan ontzettend warm ga hebben, dacht ik ook aan een doorwaai-jas. Nu is textiel natuurlijk geen leer, maar ik verwacht wel enig protectie...

Iemand enig ervaring met de protectie van zo'n doorwaai-jas? Bv. Alpinestars Air-Flo, Evolution, Bering etc? Ik heb voornamelijk info gevonden over de doorwaaifunctie van de jas, maar niet zozeer over de protectie.

@Special Editon:

De zwarte Segura vind ik mooier dan de zwart/witte. Jammer dat het merk vaak zo nadrukkelijk aanwezig is op het kledingstuk (geldt ook voor de jassen die ik heb gepost).

@iedereen:

Ik ben best benieuwd wat jullie nou een mooi jasje vinden (hint hint). Ik ben benieuwd naar plaatjes van jassen van jullie smaak.
 
Ik moet zeggen dat die dainese wel erg retro is......... :X

Ja kicke, dat retro-gebeuren :+ issie er ook in t geel??

Ik vind de Dainese pakken die ik zie meestal wel erg vet.
Ik zie het spul alleen nooit op internet te koop staan in webshops, jammergenoeg '(
 
Laatst bewerkt:
Rutgert, die Dainese Izalco is er ook in het geel, tenminste het gedeelte dat nu rood is, is dan geel.

Ik vind dat Spyke ook wel mooie jassen heeft. Bijvoorbeeld de Hood GP, maar vooral de Winner GP. Deze jas vind ik zelfs in alle kleurcombinaties mooi.

Winner GP in het zwart/rood:

1213012130.jpg


Winner GP in zwart/antraciet:

1213012101.jpg


Wat ik vooral zoek, is een leren motorjas, die er niet per se uit ziet als een motorjas. Ik wil er niet bijlopen als een Power Ranger, gewoon een casual ogend leer jasje, wat toevallig een motorjas is... Getailleerd is mooi meegenomen.

Iemand suggesties?

Overigens, welke zaken in ZH/NH/Flevoland (tja hier kom ik regelmatig) hebben een uitgebreide collectie van sowieso Alpinestars en Spyke hangen? Andere merken in de collectie is mooi meegenomen. Termaat is sowieso een goed adres lees ik, nadeel is dat het 3 uur rijden is (heen en terug)...

Trouwens, ik ben nog nooit bij een Hein Gericke shop geweest. Ze schijnen er 1 te hebben in Almere en binnenkort wordt een flagship store geopend in de buurt van A'dam Sloterdijk. Op de sites zie ik enkele jassen van Alpinestars en Arlen Ness. Hebben zij een uitgebreide collectie of zijn het puur de jassen die op de site zijn (te weten enkele jassen uit de collectie).
 
Laatst bewerkt:
Ze lijken allemaal zo op elkaar....

Er zijn maar een paar soort streepthema's heb ik het idee. Ik heb eigenlijk nog nooit een echte aparte jas gezien.

Zelf draag ik in de zomer een leren (tweedehandswinkels) halflange jas. Beetje een Oost-Duitsland model. Staat lekker bij de motor en bied toch nog wat bescherming tegen schrapend astfalt en regen en wind.
 
Rutgert, die Dainese Izalco is er ook in het geel, tenminste het gedeelte dat nu rood is, is dan geel.

Ik vind dat Spyke ook wel mooie jassen heeft. Bijvoorbeeld de Hood GP, maar vooral de Winner GP. Deze jas vind ik zelfs in alle kleurcombinaties mooi.

Winner GP in het zwart/rood:

[afbeelding]

Winner GP in zwart/antraciet:

[afbeelding]

Wat ik vooral zoek, is een leren motorjas, die er niet per se uit ziet als een motorjas. Ik wil er niet bijlopen als een Power Ranger, gewoon een casual ogend leer jasje, wat toevallig een motorjas is... Getailleerd is mooi meegenomen.

Iemand suggesties?

Overigens, welke zaken in ZH/NH/Flevoland (tja hier kom ik regelmatig) hebben een uitgebreide collectie van sowieso Alpinestars en Spyke hangen? Andere merken in de collectie is mooi meegenomen. Termaat is sowieso een goed adres lees ik, nadeel is dat het 3 uur rijden is (heen en terug)...

Trouwens, ik ben nog nooit bij een Hein Gericke shop geweest. Ze schijnen er 1 te hebben in Almere en binnenkort wordt een flagship store geopend in de buurt van A'dam Sloterdijk. Op de sites zie ik enkele jassen van Alpinestars en Arlen Ness. Hebben zij een uitgebreide collectie of zijn het puur de jassen die op de site zijn (te weten enkele jassen uit de collectie).


Hein gericke in almere heeft alleen 2 of 3 alpinestarts pakken, de rest is eigen merk. Tenminste, ik was er 2 weken geleden.
 
Iemand ervaring met het merk Ixon? is het goed materiaal? kosten zijn niet hoog vind ik zelf. vind dit jasje wel mooi namelijk.

ixon_progress_rosso.jpg
 
Heb zelf een magnum jersey naast m'n overall. Zal de plusjes en minnetjes even op een rijtje zetten.

Pro's:
- Lekker lang en kruipt dus niet op tot halverwege je rug tijdens het rijden.
- Uitneembare binnenvoering (zonder de voering waait hij lekker door).
- Ziet er goed uit 8-).
- Goede zittende, harde protectoren.
- Stevige ritsen

Con's:
- Redelijk aan de prijs.
- Niet aan te ritsen aan een broek.

Plaatje:
MAGNUM%20JERSEY%20WHITE_pt.jpg


Edit:
Maten zijn wel wat "raar" heb van overall een 50 en dit jack in S. Valt naar mijn idee dus redelijk groot.
 
Laatst bewerkt:
MQP heeft al 2x mijn huidje van ernstig asfalt exzeem/exceem/oid afgehouden alleen de "hangertjes" die aan de ritsen zitten zijn prut daar zijn er op mijn 2 combi's al 3 gesneuveld. Oke, in een paar jaar maar toch, hoort niet.

Heb een Spidi overall voor het circuit zit verder prima, alleen erg losse binnenvoering wat het bezweet uittrekken niet makkelijker maakt, echt dusdanig weinig aan dat een goed oordeel niet echt te vellen is.

En ik heb nog een textiel pak, maar weet bij god niet waar die nu ook alweer van is :P
 
macna-mica-881.jpg

Dit is mijn motorjas. Macna Mica. Verkrijgbaar in diverse kleurstellingen.
Dit is mijn eerste jas en tot op dit moment ben ik uiterst te vreden.
Er zit een "winter"-voering is welke je er d.m.v. ritsjes super makkelijk en snel uit kan halen. Diverse vetilatieritsten en protectoren. Tevens te ritsen aan de Macna broek.
Diverse opbergvakjes en stelmogelijkheden. Tevens door de lichte kleur ben je goed zichtbaar.
Zeker een aanrader. Gekocht bij GH te Bodegraven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de leren jas van Spool (sepang)

Zit als gegoten. Broek is eventueel aan de jas te ritsen. Ventilatie mogelijkheden volop. Losse binnenvoering. Elleboog en schouderprotectoren. En mogelijkheid voor een backprotector.

Meerdere kleurstellingen leverbaar. Ik heb een helemaal zwarte aangezien ik op meerdere motoren rij.
full
 
Ik heb de Ixon jas die Special Edition in zijn post laat zien in de zwart/wit/grijze kleurstelling. Is idd lekker wind/waterdicht. Door de witte vlakken ook nog redelijk zichtbaar in het donker en Ixon heeft tenminste leuke jassen met een vrouwelijk tintje. Ben niet van het rose en de vlinders, maar dit vind ik erg leuk.

Mijn wens is nog een leren jack:
full

Dit Dainese jasje vind ik top!
Ben al aan het sparen........

Heb em ook al gepast en zit prima.
Nu heb ik brede heupen, en bij een heleboel jacks kom ik dan in de knoei met de pasvorm. Vaak passen jacks die net over de taille vallen over de heupen niet dicht terwijl ik qua bovenlijf niet groter moet hebben. Ik heb dus een jack nodig waar op de heupen van die ritsjes zitten die je open kan ritsen. Ixon heeft dat, en Dainese dus ook. Maar heb al veel merken aan gehad die dat dus niet hebben. Iemand nog tips voor leuke korte leren damesjassen met ritsjes op de heup?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of die Mesh jacks nu eigenlijk nog enige bescherming bieden. Als je dan al leest dat de Ixon-jas het bij een lichte schuiver niet houdt.... dan kan zo'n mesh jack toch niet veel beter zijn???

Iemand ervaring toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het merk Ixon? is het goed materiaal? kosten zijn niet hoog vind ik zelf. vind dit jasje wel mooi namelijk.

[afbeelding]

kijk uit met Ixon, kwaliteit is niet echt je van het, heb 2 lekkende jassen gehad die waterdicht zouden zijn. Uiteindelijk ingeruild voor een bekender merk waarvan ik wist dat eht echt waterdicht was.
 
ik heb zelf een Evolution TJ2-14. Tis een 3 in 1 jas met uitneembare voeringen enzo
tj_214_ant.jpg


Ben driftig op zoek naar een leren jas en deze zag er erg mooi uit vond ik. Deze is ook met uitneembare voering. Maar ja tegen de 400 euro's blijft een smak geld, dus nog maar even doorsparen.
t-7159-2708.jpeg
 
Ik heb zelf de Kitty Icon jas.

uit America komt het merk vandaan, en begint nu p[as hier in NL met verkoop.

Ik vind het zelf perfecte kwaliteit, en stevig leer.
waterbestendig, wind dicht, prettig pasform. ik ben zeer tevreden over het merk.

full
 
Weet er toevallig ook iemand waar je jassen kunt krijgen van de motormerken? Heb al wat rondgekeken maar kan niet echt wat vinden, alleen repsol racejassen. Ben op zoek naar een zwart leren Honda jasje met alleen Honda en eventueel het Hondateken dus verder geen fratsen en typenummer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan