afstellen nep indiaan(kwalikzakievn1500 2006)

hacksaw-chopperhead

MF veteraan
27 jul 2004
1.377
0
groningen
heu moi
daar ik over het algemeen allen werk aan oud engels/amerkaans/japans ijzer
kan ik wel het een en ander met een carburateur.

nou wil het dat een kroegbekende van me vorig jaar nadat ie z'n veurige vn platgereden had een nieuwe gekocht........is een kwas vn 1500 driffter...u weet wel zon ding met trailerspatborden iets wat ergens op een indian moet lijken
ik kan het ook niet helpen maar goed hij is er happy mee.

het enige wat er anders moet is het geluid van het hok....klinkt nu nog als een nilfisk
komen straks eigenbouw rvs 2 duims dragpipes onder......maar:

dan moet de gasfabriek/luchtfilter ook aangepast

(dit gesprek had plaats op het terras van de bekenste ierse pub in groningen)

ik ben er inmiddels achter dat het ding is voorzien van een injectie systeem(ken ik aleen van de dokter en ik ben bang voor naalden dus eh )
HELP:
hoe stel ik vredesnaam zo'n klereinjectie af?
 
iets positiever over de drifter mag wel hoor :D
ieder zijn smaak.
heb er ook op gereden :D

voor de rest geen id..

hoest met je sjoppert? of hangt ie nog steeds met ducktape aan elkaar?
 
Hoi hacksaw-chopperhead,

Kan je ergens de brandstofdruk afstellen? Ietsje meer druk geeft een iets rijker mengsel, terwijl de injectie nog steeds denkt dat het systeem de juiste hoeveelheid inspuit......
 
niet !

of je moet ergens een powercommander tussen zien te prusten ofzo....

suc6
bral...vriend!wtf is een powerwates voor iets ?
ik weet het ik kom weer eens onder een steen vandaan..

enne die chopper hngt niet tape aanelkaar maar staat op de zolder....heeft geen haast eerst de bijde suzuki's klaar!
 
Hoi hacksaw-chopperhead,

Kan je ergens de brandstofdruk afstellen? Ietsje meer druk geeft een iets rijker mengsel, terwijl de injectie nog steeds denkt dat het systeem de juiste hoeveelheid inspuit......
euh geen idee zal eens op onderzoek uit...ding heeft een brandstofpomp als ik me niet vergis........dikkere pomp?
 
Dikkere pomp maakt geen drol verschil.
Je moet eerst de throttlebody vervangen van zo'n ding.
Daarna de ecu aanpassen.
Voor dit laatste geldt dat er bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, maar echt goedkoop is dit niet.
 
Dikkere pomp maakt geen drol verschil.
Je moet eerst de throttlebody vervangen van zo'n ding.
Daarna de ecu aanpassen.
Voor dit laatste geldt dat er bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, maar echt goedkoop is dit niet.


lijkt mij ook,

of een powercommander zoals Bral ook al zegt
 
euh geen idee zal eens op onderzoek uit...ding heeft een brandstofpomp als ik me niet vergis........dikkere pomp?
Bij auto's is de brandstofdruk vaak instelbaar. Door deze brandstofdruk iets hoger in te stellen, maak je het mengsel in principe iets rijker. In principe omdat bij een auto het motormanagement het mengsel weer armer zal zetten omdat de lamdasonde aan zal geven dat het mengsel te rijk staat.

Ik weet niet of de brandstofdruk bij een kwalijkzakie ook instelbaar is. Zo niet, dan wordt het inderdaad een powerbox toepassen.
 
Je merkte het zelf al op.
De ecu zal de brandstofdruk terugzetten.
Maar door de ecu te misleiden (herprogrammeren) en de combinatie met een grotere throttlebody kan je het vermogen van zo'n ding wel mega maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan