bagage tassen waar is de beste koop en wat is je ervaring

ivobeegden

Die hard MF'er
8 jan 2007
891
0
Midden-Limburg
bagage tassen waar is de beste koop en wat is je ervaring.

ben pas tijdje motor rijder a.s. zomer met de motor ( kawa zxr 750 ) op vakantie naar omg. parijs.

alleen moeten nog tassen op de motor en de tent en het spul moet ook mee.

misschien internet site's of waar ik ze kan kopen ?

of wat is jullie ervaring om met de tent op vakantie te gaan ??

Groetjes Ivo uit beegden
 
Ik doe altijd een leger tas achterop dmv spanbanden en een tanktas voorop.

Ik heb zeg maar "trekkersspullen" dus klein ligt en stevig, waardoor het weinig ruimte inneemt, maar je wel alles bij je hebt.

mijn vriendin gebruikt de volgende:

http://www.louis.de/_1097cf95a08e0b...t_total=19&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10025335

welke ook erg goed bevalt

vakantieprep_small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd een bagagerol, is waterdicht en kan veel in.Bevestigen op je bike met spanbanden.
Bagagerol heb ik gekocht bij motoport Echt, 3 jaar geleden.3x mee op vakantie gehad en verschillende weekenden weg.
Werkt perfekt.

Gr Stanlee
 
Mocht je interesse hebben in een set zadeltassen van Bagster (model sport). Past volgens de Bagstersite op een Kawasaki ZXR750 uit 1993. Ze hebben ruim €120 gekost. Ik heb ze volgens mij maar 2x gebruikt voordat ik die groene motor verkocht en op me huidige kunnen ze niet ivm de hoge uitlaten. Doe maar een redelijk bod.

200510190019iy.jpg
 
ik heb eventueel wel intersse in die set van bolski...

past die op een thundercat?

hoor het wel..

Groeten,

Job
 
Ik heb Givi-koffers op mijn XJ, en derhalve maar een kleine tas nodig- ik gebruik daarvoor een roltas zoals ook bij kanoën gebruikelijk is. Werkt goed! Alles kan mee.
 
~
Mocht je interesse hebben in een set zadeltassen van Bagster (model sport). Past volgens de Bagstersite op een Kawasaki ZXR750 uit 1993. Ze hebben ruim €120 gekost. Ik heb ze volgens mij maar 2x gebruikt voordat ik die groene motor verkocht en op me huidige kunnen ze niet ivm de hoge uitlaten. Doe maar een redelijk bod.

Aan welke prijs zat u ongeveer nog te denken om ze te verkopen, wellicht heb ik dan wel interesse.

Mvg Remon
 
eerste stap: tanktas.
makkelijk, weinig invloed op rijgedrag.


tweede stap: zadeltassen
meer werk maar kan veel in (als je een beetje grote hebt, ze zijn er in vele maten). Je merkt er iets van tijdens het rijden, maar het valt mee.


derde stap: bagage rol
Merk je met rijden wel (zo min mogelijk gewicht in stoppen dus) maar kan nog veel extra bagage in. (bagage rollen zijn voor een paar euro te koop bij louis.)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een tanktas voor de dingen waar ik snel bij moet kunnen.
Verder, hang ik achterop bagster paniers en als het nodig is een bagagerol daar bovenop. Vaak gaat dit niet omdat er een tent ligt van 35 kilo.
 
Aan welke prijs zat u je ongeveer nog te denken om ze te verkopen, wellicht heb ik dan wel interesse.

Mvg Remon


90 euro, heb ze zojuist weer eens uit de kast gehaald en kan geen beschadigingen ofzo vinden. Helemaal gaaf, fris en fruitig.
 
Ik doe altijd een leger tas achterop dmv spanbanden en een tanktas voorop.

Ik heb zeg maar "trekkersspullen" dus klein ligt en stevig, waardoor het weinig ruimte inneemt, maar je wel alles bij je hebt.

mijn vriendin gebruikt de volgende:

http://www.louis.de/_1097cf95a08e0b...t_total=19&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10025335

welke ook erg goed bevalt

[afbeelding]
Grappige tas, toevallig in BiH geweest omstreeks '92? Kheb er ook één die ik nog steeds veel gebruik...
 
Heb zelf de Oxford paniers. Kan zat in en zitten niet in de weg voor duopassagier en rijd prettiger als een tanktas.
Alleen zijn de ritsen niet waterdicht (de tassen zelf lijken die wel te zijn). Er zitten plastic hoezen bij voor de regen maar 1 ervan is kapot gewapperd (dus zorg ervoor dat ze strak om de tassen zitten als je deze erop zet).
 
Ff een vraagje, ik ben sinds kort in het bezit gekomen van zijtassen van het merk booster, echt hele mooe dingen, maar omdat ik ze via marktplaats heb gekocht zit er geen handleiding bij hoe ze nu te plaatsen.

Wie heeft hier ervaring mee, moet bijvoorbeeld de 2 grote banden onder of op je zadel ???
 
ik heb zelf zadeltassen van oxford en een tanktas van bmw.
oxford is zeer degelijk van kwaliteit en blijven goed zitten.[afbeelding]

Die van Oxford heb ik ook gekocht voor mijn trip richting Monaco/Nice. Maar nog geen vakantie-ervaring mee.

Lijken mij prima tassen, zit zeer stevig. Die hoezen moeten er wel goed strak om heen, anders gaat het wapperen. Alleen bij regen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan