benzinetank yamaha viagro 535

jorojoev

Rookie
21 mrt 2007
7
0
papendrecht
Pas een 535 uit ,88 gekocht nu mijn vraag,

Mijn benzinetank zit onder mijn zadel, de tank op het frame is nep.
Nu zag ik dat andere 535ers wel een normale tank hebben?
Is dat zo , en hoe veel miles kan ik op mijn zadeltank rijden?

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Greetz Robbie
 
Laatst bewerkt:
De XV 535's van na 1990 hebben idd een combi tank, die onder het zadel en de 'normale' tank, goed voor een 13,5 liter
De oudere modellen hebben dus alleen de tank onder het zadel met een inhoud van zo'n 7 liter.
Met een goed afgestelde motor moet je dan zo'n 70 a 80 mijl kunnen rijden (1:17 - 18)
er zijn ook mensen die de 1:20 hebben gehaald, maar dat ligt ook aan je rijstijl natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraag kan mijn neptank vervangen worden door een nieuwe type benzinetank?? en aangesloten worden op de brandstoftoevoer?? bouwjaar van mijn xv 535 is ,88er
 
heb nog even e.e.a. opgezocht:

Tankinhoud:
1987-1989 modellen: totaal 8,6 l waarvan 2 l reserve
1990- en verder : 13,5 l waarvan 2,5 l reserve

Het gebruik van een nieuwere tank op een ouder model zal niet zomaar kunnen, het frame is er niet op voorbereid, en je oude tank onder het zadel heeft niet de aansluitingen voor de slangen vanaf de nieuwe tank Benzine toevoer en ontluchting)
Dus verwacht niet dat het simpel de dummy eraf en de tank erop schroeven is.
Maar als voor zoveel, geld ook hier met een hamer past alles, dus als je handig bent en het persé wil is het waarschijnlijk wel pas te maken.
 
Afgelopen maandag heerlijk gereden met de 535xv met collega,s van dordrecht NS Motorclubje,
met zijn 4en ik moest als eerste tanken maar het valt nog wel mee kan er aardig wat miles op rijden, hij is aardig zuinig.
en de andere collega heeft een 1100 virago mooi geluid hoor...
op naar de volgende rit met wat meer mensen... maar het was een eerste lekkere rit..met mooi weer......
nog een minpuntje remblokjes waren nog redelijk dacht ik dikte... maar ze piepte tijdens de rit toch dus maar even vervangen denk ik.......
nog andere mensen op pad geweest met het lekkere weer????????????????????
 
Hallo, gisteren mijn motorolie vervangen, en tevens mijn remblokjes voor(met veel gehannes).
Nu een vraagje: oude blokjes eraf nieuwe erop remschoen iets verder opengedrukt anders paste de nieuwe remblokjes niet(ivm dikte remblokjes) zijn wel de originele voor xv 535 bij dealer gehaald. nu denk ik dat de remblokjes aanlopen omdat mijn schijf heet wordt tijdens het rijden.
Wie heeft hier ook ervaring mee en tips??????????


alvast bedankt Robbie.................................
 
Terug
Bovenaan Onderaan