hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk??? deeltje 2

waarop rijden we eigenlijk????

  • Honda

    Stemmen: 21 27,6%
  • Yamaha

    Stemmen: 12 15,8%
  • Suzuki

    Stemmen: 26 34,2%
  • Kawasaki

    Stemmen: 8 10,5%
  • Ktm

    Stemmen: 0 0,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 4 5,3%
  • Bmw

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ducati

    Stemmen: 1 1,3%
  • Harley Davidson

    Stemmen: 1 1,3%
  • Triumph

    Stemmen: 2 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    76
Status
Niet open voor verdere reacties.
hier staat het in,


en op de site nog met poll of ze ons niet strenger aan moeten pakken :(
full
 
hier staat het in,


en op de site nog met poll of ze ons niet strenger aan moeten pakken :( [afbeelding]


is dan ook "het nieuwsblad" ... lol ma dus, ja, als er zo als kop staat: helft motorrijders rijdt onveilig (das al direct wel een loze statement)
kunnen ze der ook ineens bijzetten: 3/4 van de automobilisten kan niet rijden....
 
full

Voila, dat ben ik, een suzuki gs 500 f, met mijn trotse eigenaar op me :+ , de foto was helemaal in het begin getrokken, dus nu is het wit iets minder wit, en ondertussen sinds november (2006), heb ik er 5800 kms opstaan, en het blijft natuurlijk steeds leuker :] worden, en ook het weer wordt ook leuker ;)

yuuuw, maxim
 
Veel aanbiedingen maar wie woont er bij mij in de buurt?

ik woon in ekeren donk, dat valt op zicht nog mee kwa afstand maar het is echter nog niet zeker of mijn motor tegen dan gemaakt is, khoop natuurlijk van wel want 3 weken zonder moto is wel genoeg
 
JOW de mannen en girls ben terug van weg geweest uit londres en 0-1 gewonnen ,kheb daarjuist den dienen gezien van de mag op tv ,ik denk eerder dat hij tegen motards is,ik weet heeeeel goed waarom ik 2 jaar geleden mijn lidkaart heb opgezegd,hij is een ongeloofelijke mutn........
 
nou lees ik dit weer #@#&é#

hoe komen we nu weer als motorrijder over als ze dit in de gazet zetten:


Helft van motorrijders kan niet rijden''

Motorbond bezorgd over stijgend aantal dodelijke slachtoffers

ANTWERPEN - De helft van de 200.000 motorrijders in ons land is niet bekwaam genoeg om op de baan op te komen. Dat zegt de Belgische motorbond Motorcycle Action Group (MAG). Het stijgende aantal dodelijke slachtoffers bij de motards baart hen zorgen.

'Zeker de helft van onze motorrijders - zo'n 100.000 - is niet volleerd genoeg om veilig op de baan te komen'', zegt MAG-voorzitter Erwin Steegmans, die zich baseert op zeven jaar motorscreening. ,,Het is jammer dat wij als motorbond zoiets naar buiten moeten brengen, maar we moeten nu eenmaal in eigen boezem durven kijken. Wij willen de motorrijders een duidelijk signaal geven. Want hoezeer de wegeninfrastructuur ook wordt aangepast, als de bestuurder niet veilig kan rijden, helpt het allemaal weinig of niets.''

Opnieuw meer doden

Met niet bekwaam genoeg, heeft de motorbond het vooral over kijktechniek, remmen, zithouding, vooruitdenken en anticiperen. ,,Bij drie op de vier ongevallen is de motorrijder niet de oorzaak, maar wel betrokken partij. Net daarom is het zo belangrijk dat hij veilig leert rijden'', stelt Steegmans. ,,Motorrijders zijn nog altijd het meest kwetsbaar. In ons land vertegenwoordigen ze slechts 1 procent van het aantal afgelegde kilometers, maar wél 12 procent van het aantal verkeersdoden. Verontrustend, zeker als je weet dat ze twintig keer meer risico lopen op een dodelijk ongeval dan de gemiddelde automobilist.''

Het opnieuw lichtjes stijgende aantal dodelijke slachtoffers bij de motards baart de motorbond zorgen. Na een eerdere piek van 140 slachtoffers in 2002, viel dat aantal terug naar 117 in 2003 en 115 in 2004. In 2005 waren het er opnieuw 121. ,,Grote probleem is de dure rijopleiding. Voor 16 uren betaal je al vlug 1.000 euro. Daarom volgen de meeste motorrijders enkel het strikt noodzakelijke. De 21 procent btw op de rijopleidingen afschaffen, zou al een goed begin zijn.''

Oudsten zijn gevaarlijkst

Uit een enquête van MAG blijkt dat de gemiddelde motard nochtans overtuigd is van zijn rijkunst. ,,40 procent noemt zich bekwaam. Amper drie procent vindt dat helemaal niet zo. Bijna 33 procent vermoedt dat ze niet zo snel een ongeval zullen krijgen, omdat ze hun motor naar eigen zeggen onder controle hebben.''

Wie de gevaarlijke motards dan wel zijn, kan de bond moeilijk definiëren. ,,Het aantal motorrijders steeg de jongste vijf jaar met een goede 10 procent. Maar de gevaarlijkste motorrijders zijn zij die hun rijbewijs voor 1989 behaalden. Die hebben hun rijbewijs dikwijls nog gratis gekregen. En wat zien we nu: in volle midlifecrisis stappen ze een motorwinkel binnen, schaffen zich zo'n exemplaar aan en rijden zonder al te veel voorkennis naar buiten. Om er af en toe een tripje mee te maken, maar ook voor woonwerkverkeer.''


wie o wie heeft zijn rijbewijs van voor 1989??????
die mag niet meer mee met een toertocht, het zijn deze die niet kunnen rijden



Ok dan ga ik dus niet mee :N Gvd welken paljas geeft dat geschreven :(
Rij gvd al 26jaar met de moto en die komt hier een beetje
broebellen :( nu ben ik kwaad :Y







Is al over :+
 
[afbeelding]
Voila, dat ben ik, een suzuki gs 500 f, met mijn trotse eigenaar op me :+ , de foto was helemaal in het begin getrokken, dus nu is het wit iets minder wit, en ondertussen sinds november (2006), heb ik er 5800 kms opstaan, en het blijft natuurlijk steeds leuker :] worden, en ook het weer wordt ook leuker ;)

yuuuw, maxim


Mooie foto :} :} :}
 
Ik heb toch ook al gezegd dat daar een probleem zit. Natuurlijk niet bij allemaal, maar toch bij veel van die mannen die ooit een motorrijbewijs gewoon kregen en die dan na jaren een motor kopen om op zondagen eens 20 km mee te gaan rijden.
Mijn pa heeft zijn rijbewijs voor de motor ook gewoon gekregen en als ik die zie rijden... Denk niet dat hij enig benul heeft van wat kijktechnieken eigenlijk zijn, gewoon rijden en zien waar hij uitkomt. Moet wel hilarisch zijn om hem eens een praktisch rijexamen te zien afleggen, op alle proeven gebuisd volgens mij!


Ik heb ook mijn rijbewijs(moto) gekregen zonder rijexamen :Y
ik ben ondertussen al 9motorfietsen verder, een maal gevallen,
twee maal een boete, wie kan dat zeggen na 26jaar :?
En ja ik rij nog steeds redelijk sportief *O* *O*





:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook mijn rijbewijs(moto) gekregen zonder rijexamen :Y
ik ben ondertussen al 9motorfietsen verder, een maal gevallen,
twee maal een boete, wie kan dat zeggen na 26jaar :?
En ja ik rij nog steeds redelijk sportief *O* *O*

ik heb mijn rijbewijs gekregen bij een pakje chips en twas dan nog vervallen (da pakske chips) :W



:W
 
Ik heb toch ook al gezegd dat daar een probleem zit. Natuurlijk niet bij allemaal, maar toch bij veel van die mannen die ooit een motorrijbewijs gewoon kregen en die dan na jaren een motor kopen om op zondagen eens 20 km mee te gaan rijden.
Mijn pa heeft zijn rijbewijs voor de motor ook gewoon gekregen en als ik die zie rijden... Denk niet dat hij enig benul heeft van wat kijktechnieken eigenlijk zijn, gewoon rijden en zien waar hij uitkomt. Moet wel hilarisch zijn om hem eens een praktisch rijexamen te zien afleggen, op alle proeven gebuisd volgens mij!
hebt ge mij nog ni zien rijde })
 
zou nog iets nuttig willen zeggen, maar na bij de gebroeders joe pilaar gezeten te hebben, de zusters karme(n)liet en de neefjes vanille en jenever zie k er mij nietmeer toe instaat, dus zal t voor morgen moeten zijn.


Jongens & meisjes hou t veilig vannacht (en nie alleen op de moto _O- )
 
zou nog iets nuttig willen zeggen, maar na bij de gebroeders joe pilaar gezeten te hebben, de zusters karme(n)liet en de neefjes vanille en jenever zie k er mij nietmeer toe instaat, dus zal t voor morgen moeten zijn.


Jongens & meisjes hou t veilig vannacht (en nie alleen op de moto _O- )

kan nou niemand meer iets nuttigs vertellen,
ik wacht af voor de reacties voor morgen dan :P
 
Jawel zunne , ik heb u al zien rijden , door de bocht en naast de bocht :Y :Y :]
haha forreeee!!!! da wel zu! verstand op nul, blik op oneindig.. t zweet dat uitbreekt, vogeltjes fluiten en dan maar hopen dat de auto's aan de kant gaan voor mij in de bocht als ik er weer eens uit wijk van me lijn ^^ fun fun fun haha btw allemaal uw fout met die terrasjes en trapisten met portie kaasjes....
 
Ik heb ook mijn rijbewijs(moto) gekregen zonder rijexamen :Y
ik ben ondertussen al 9motorfietsen verder, een maal gevallen,
twee maal een boete, wie kan dat zeggen na 26jaar :?
En ja ik rij nog steeds redelijk sportief *O* *O*





:W

Ik herhaal:

El Baelos schreef op 11 april 2007 @ 11:51:Ik heb toch ook al gezegd dat daar een probleem zit. Natuurlijk niet bij allemaal, maar toch bij veel van die mannen die ooit een motorrijbewijs gewoon kregen en die dan na jaren een motor kopen om op zondagen eens 20 km mee te gaan rijden.
Mijn pa heeft zijn rijbewijs voor de motor ook gewoon gekregen en als ik die zie rijden... Denk niet dat hij enig benul heeft van wat kijktechnieken eigenlijk zijn, gewoon rijden en zien waar hij uitkomt. Moet wel hilarisch zijn om hem eens een praktisch rijexamen te zien afleggen, op alle proeven gebuisd volgens mij

De bejaarden zijn weer snel op hun tenen getrapt precies }) O-)
 
Laatst bewerkt:
De bejaarden zijn weer snel op hun tenen getrapt precies }) O-)

Dat is gewoon eigen aan die leeftijd. Ze zijn op een punt gekomen dat ze beseffen dat het van nu af aan alleen maar slechter zal gaan. Sommigen van hen zouden beter hun motor verkopen en zich gaan toeleggen op een hobby die meer voor hun leeftijd geschikt is, petanquen of kaarten of zoiets in die aard.

;) :o

Monsterman gaat zich nu verstoppen voor ze hem bekogelen met kunstgebitten en looprekjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan