CBF1000 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo hier NOstrom ,....dat jullie je laten lijden ja je ziet het goed met lange IJ door een V-strom.

Vandaar NOstrom.


Groetjes Maarten :} :} :} :} :}

Je wilde de 18 mei toch ook mee? Moet je vooral zo doorgaan! :+ :+

Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf bijna een V-strom had gekocht. Het was echt een moeilijke keus voor mij tussen de CBF en V-strom. Maar toch nog net op tijd het licht gezien. O-)

Wat overigens de doorslag gaf om ons te laten leiden tussen Rozenburg en Hellevoetsluis was de man achter Bandit_49. Een zeer geschikte kerel met een mooie moter.

En, zoals je inmiddels al weet, staan wij voor de 18de open voor alle soorten en typen. Dus ook voor een V-strom.

Rij jij weleens in de Hoekse Waard? Daar willen we nog een stukkie aan de route vastplakken. Dus als je een stukje wilt leijden? ;)

Tot binnenkort :W
 
He rocketman gelukkig heb je optijd het licht gezien ,ik heb 2 dl 650 strommen gehad en die roesten op de folder. ;( ;( ;)

Ik ben het licht gaan zien en heb altijd Honda gereden en ben dat nu ook weer gaan doen en echt ik verzeker je er is weer een nieuw leven voor me open gegaan ,het is echt een beest die DD. :Y :Y

Maar dat is wat ik vind en dat is eigenlijk helemaal niet van belang wat ik vind op het forum. _O- _O-

Maarten
 
Nostrom, allemaal leuk en aardig dat je de CBF1000 boven de V-Stom (sorry... strom) hebt gekozen, maar je hebt de vraag van Rocketman handig ontweken. _O-

Met z'n drietjes (i.p.v. met z'n tweetjes) de definitieve route vaststellen, na vandaag de grote lijnen te hebben uitgezet, lijkt ons wel leuk :+

(lees de vraag over de Hoekse Waard)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Even snel een vraagje tussendoor.

Ik ben van plan om een cbf 1000 aan te schaffen. Tweedehands zijn ze niet te vinden ben ik bang tenzij iemand van jullie er eentje weten. Wat zijn de zwakke punten van deze motorfiets? Waar moet ik specifiek op letten?
En natuurlijk wat de voordelen van de fiets zijn ten opzichte van andere fietsen.

Mvrgr,
Bauke Dijkstra
 
Goedemiddag,

Even snel een vraagje tussendoor.

Ik ben van plan om een cbf 1000 aan te schaffen. Tweedehands zijn ze niet te vinden ben ik bang tenzij iemand van jullie er eentje weten. Wat zijn de zwakke punten van deze motorfiets? Waar moet ik specifiek op letten?
En natuurlijk wat de voordelen van de fiets zijn ten opzichte van andere fietsen.

Mvrgr,
Bauke Dijkstra

Hoi Bauke welkom hier ;) Je wilt dus weten wat de min-punten van een CBF1000 zijn?

Ok, ik laat je eerst weten dat ik momenteel op mijn 2e nieuwe CBF1000 tuf... (aanrijding gehad vorige zomer) |( Vanaf vorig jaar juni tot nu heb ik bij elkaar opgeteld (zónder woonwerkverkeer) iets meer dan 10.000 km's op een CBF1000 afgelegd. Binnen dit topic ken ik tenminste nog één of twee mensen die meer CBF1000 km's achter de kiezen hebben. AjjSts zit al over de 36.000 km's maar dan wél met intensief woonwerk-verkeer!

NEGATIEF:
1.) Steeds maar weer dat probleemloze rijden _O- :+
2.) In een enkel geval klachten over roestvorming (daarvoor is de 2 jaar garantie goed genoeg)
3.) Voor de sportieve "hard en plat" door de bocht knallers iets te weinig grondspeling.
Die groep kan de "standaard" geleverde NIET instelbare voorvering beter vervangen door "progressieve" (bijvoorbeeld Hyperpro) vering. Of nóg beter: Domweg een supersport kopen :W
4.) Ietwat nerveus op het gas. Goed gecontroleerd het rechterpolsje gebruiken en er is niets aan de hand... Ook hieraan valt wat te doen maar kost centjes B|
5.) Ik weet niet zeker of het volgende positief of negatief is, 't is maar wat je gewend bent... Het benzineverbruik komt bij de meeste CBF1000-rijders uit op "gemiddeld" 1:16
tot 1:18 Vanzelfsprekend hangt dit enorm van je rijstijl af! 8-)

Wat ik een minuscuul minpuntje blijf vinden is dat de tellerpartij qua looks niet echt het summum van techniek is (maar da's een persoonlijke visie)

TIP: Kies voor wat euro's meer de ABS versie! (in geval van nood kan dit je leven redden)

Oh ja, het onderstaande schijnt voor een boel CBF-ers heel belangrijk te zijn: De kleur. :X
Ik adviseer Rood of Silver. Wedden dat hierop een golf van "Zwart" gallige reacties komen? _O-

Bauke, veel succes bij het nemen van je beslissing, hopelijk kunnen we binnenkort weer een nieuwe CBF1000 fan binnen dit topic begroeten. Waarom? Wel, omdat het domweg een ideale machine is, je eet namelijk van alle walletjes meer dan voldoende mee :Y

OEPS... lezen is óók een kunst! |( Je wilde ook de diverse PLUSPUNTEN ...

Welnu, na hetgeen ik er in negatieve zin over schreef wéét je dat al het andere in vergelijking tot andere merken motorfietsen tenminste gelijk of BETER is (binnen die klasse) :+

[me="HonDucteur"]moet toch eens beter leren lezen :o[/me]
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Even snel een vraagje tussendoor.

Ik ben van plan om een cbf 1000 aan te schaffen. Tweedehands zijn ze niet te vinden ben ik bang tenzij iemand van jullie er eentje weten. Wat zijn de zwakke punten van deze motorfiets? Waar moet ik specifiek op letten?
En natuurlijk wat de voordelen van de fiets zijn ten opzichte van andere fietsen.

Mvrgr,
Bauke Dijkstra

Wat ik het grote voordeel vind is dat de CBF van alles wat is: Zowel toeren als sportief knallen in Duitsland, ideaal voor woonwerk verkeer in de stad. Nadelen heb ik nog niet echt kunnen ontdekken, anders dan enigszins anoniem. De CBF is overigens mijn eerste motor (januari 2007), ik heb pas m'n rijbewijs sinds december 2006, dus veel verstand heb ik er niet van :? .

Wel ben ik druk bezig HonDucteur in te halen. Hij zit nu rond de 10000km in bijna een jaar, ik zit sinds vandaag op 8000 km in 3 maanden. Zo goed bevalt ie dus. Zo heb ik afgelopen vrijdag 5 uur non stop op de bike gezeten, allemaal prima uit te houden :] .

Veel succes met kiezen.

:W
 
Met de meeste sportfietsen in de 600cc klasse kun je meer dan goed meekomen met de CBF, niet in de laatste plaats vanwege het behoorlijke koppel en het zeer eenvoudig "plat kunnen leggen" in de bochten van de CBF. De bochten gaan bijna vanzelf met deze fiets terwijl ook de rechtuit stabiliteit voorbeeldig is.

Weggedrag en stuurkarakter: een sterkpunt. En die voorvering: tsja, op slecht wegdek is die wat slappe vering wel weer comfortabel.

Heb je zeker niet harder dan 50 km per uur gereden, want meer dan 250 km op één tank is mij nog nooit gelukt. :N
Dat red ik gemakkelijk....
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Even snel een vraagje tussendoor.

Ik ben van plan om een cbf 1000 aan te schaffen. Tweedehands zijn ze niet te vinden ben ik bang tenzij iemand van jullie er eentje weten. Wat zijn de zwakke punten van deze motorfiets? Waar moet ik specifiek op letten?
En natuurlijk wat de voordelen van de fiets zijn ten opzichte van andere fietsen.

Mvrgr,
Bauke Dijkstra

Ik heb nog wel een in absolute nieuwstaat verkerende CBF 600 ABS voor je in de aanbieding..........
ZeelandNet Prikbord | dé koop- en verkoopsite van Zeeland!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Even snel een vraagje tussendoor.

Ik ben van plan om een cbf 1000 aan te schaffen. Tweedehands zijn ze niet te vinden ben ik bang tenzij iemand van jullie er eentje weten. Wat zijn de zwakke punten van deze motorfiets? Waar moet ik specifiek op letten?
En natuurlijk wat de voordelen van de fiets zijn ten opzichte van andere fietsen.

Mvrgr,
Bauke Dijkstra

Je moet net geluk hebben. Ik kocht mijn CBF1000ABS met 9000km op de teller. Van 2 broers die ieder een CBF wegdeden (wegens een heel trieste medische reden van 1 van de 2). Hadden een groene (nu van mij) en een grijze in de verkoop. Compleet met Lasers, alarm, hugger, top- en zijkoffers etc etc.

Dus goed marktplaats in de gaten houden.
 
Bedankt voor al jullie positieve antwoorden. Er valt maar weinig negatiefs te ontdekken op de voorvering na dan. Ik denk dat een setje progressieve veren van Hyperpro een goed alternatief is.

Voor alle duidelijkheid, mijn interesse ligt bij een 1000. Mijn vrouw heeft een CBF600 maar die is een beetje aan de tamme kant. Voor haar ideaal omdat ze net haar rijbewijs heeft maar ik heb inmiddels een kleine 30 jaar ervaring.
Ik zelf heb momenteel een Yamaha XT600. Eentje van de laatste. Afgelopen weekend naar de Ardennen geweest en al met al een kleine 900 km gereden. Ik ben dus gebroken.
De XT staat te koop. Helaas, want het is een erg fijne fiets voor het kleinere werk.
Net 10000 km met erg veel opties. Iemand interesse??


Ik ga verder dingen afwegen en bekijken. Helaas staan er weinig of geen 2e hands te koop. Dat zegt ook al weer iets over deze fiets.

Nogmaals bedankt.

Grt,
Bauke
 
Je moet net geluk hebben. Ik kocht mijn CBF1000ABS met 9000km op de teller. Van 2 broers die ieder een CBF wegdeden (wegens een heel trieste medische reden van 1 van de 2). Hadden een groene (nu van mij) en een grijze in de verkoop. Compleet met Lasers, alarm, hugger, top- en zijkoffers etc etc.

Dus goed marktplaats in de gaten houden.

Dit verhaal komt me bekend voor. Fam Oost toevallig??
ik heb nl de grijze nu in mijn bezit :)
 
O ja heel geschikt die bandit_49 echt heeeel geschikt ,,dat is namelijk Toon daar rij ik veel toertjes mee fijne man is dat.

Rijd helaas nog op een v-strom ,,maar dat gaat veranderen let maar op,ik met de dd en nu ook al 2 die hem de weg vragen en hem tenslotte een gratis bakkie aanbieden,nou die gaat overstag. _O- _O- _O- _O- _O-

Hijk vond ook de cbf rijders heeeeeel lief _O- *O* *O*

DD driver Maarten
 
Hoezo toeval!!!!!?????? Ja inderdaad, de gebroeders Oost.
Ik heb de motor nl van een particulier in Culemborg gekocht, dus niet van een van de gebroeders zelf. Die persoon heeft de motor maar een paar maanden gehad en deed hem weg wegens aanschaf van een caravan.
Had voor de zekerheid navraag gedaan bij langenberg motoren, dus daarom kwam je verhaal me bekend voor.
 
Laatst bewerkt:
O ja heel geschikt die bandit_49 echt heeeel geschikt ,,dat is namelijk Toon daar rij ik veel toertjes mee fijne man is dat.

Rijd helaas nog op een v-strom ,,maar dat gaat veranderen let maar op,ik met de dd en nu ook al 2 die hem de weg vragen en hem tenslotte een gratis bakkie aanbieden,nou die gaat overstag. _O- _O- _O- _O- _O-

Hijk vond ook de cbf rijders heeeeeel lief _O- *O* *O*

DD driver Maarten

Dan nu maar wachten tot Toon zich hier met een DD komt melden :+

Hoezo toevallig... _O- We hebben gezellig wat af gekletst en waren aangenaam verrast toen ie ons aanbood tot Hellevoetsluis (z'n woonplaats) ff als voorrijder te fungeren ;)
 
Laatst bewerkt:
O ja heel geschikt die bandit_49 echt heeeel geschikt ,,dat is namelijk Toon daar rij ik veel toertjes mee fijne man is dat.

Rijd helaas nog op een v-strom ,,maar dat gaat veranderen let maar op,ik met de dd en nu ook al 2 die hem de weg vragen en hem tenslotte een gratis bakkie aanbieden,nou die gaat overstag. _O- _O- _O- _O- _O-

Hijk vond ook de cbf rijders heeeeeel lief _O- *O* *O*

DD driver Maarten

Wat is de wereld weer klein. Prachtig zeg. _O-
 
Ik heb de motor nl van een particulier in Culemborg gekocht, dus niet van een van de gebroeders zelf. Die persoon heeft de motor maar een paar maanden gehad en deed hem weg wegens aanschaf van een caravan.
Had voor de zekerheid navraag gedaan bij langenberg motoren, dus daarom kwam je verhaal me bekend voor.

Hoe dan ook, in ieder geval heb je een prima motor kunnen kopen. Voor die broers waren hun motoren hun alles. Maar helaas voor hen hebben ze er afscheid van moeten nemen. De onderlinge solidariteit vond ik wel hardverwarmend.
 
Laatst bewerkt:
Rocketman, heb je al één of meerdere dagen beschikbaar waarop we de route nogmaals kunnen verkennen? :?

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Honducteur,

Ik heb nog een paar routes door Zeeland in Garmin-format (GPX). Hebben jullie daar iets aan?

Ligt eraan, wanneer ik ze zonder probleem in m'n TomTomrider kan over zetten heel graag ;)

Ik weet alleen niet of dat zonder ingewikkelde poespas mogelijk is? Misschien weet jij dat? Ik ben geen expert met GPS apparatuur...

Greetz
 
Rocketman, heb je al één of meerdere dagen beschikbaar waarop we de route nogmaals kunnen verkennen? :?

Greetz

Ik zal ff checken met m'n werk. De komende 3 weekenden is het wat lastig, maar ik kan waarschijnlijk wel op 7 of 8 mei. Zeker kan ik op 16 mei, maar dat is erg kort dag. En anders door de week 's avonds.
 
Ik zal ff checken met m'n werk. De komende 3 weekenden is het wat lastig, maar ik kan waarschijnlijk wel op 7 of 8 mei. Zeker kan ik op 16 mei, maar dat is erg kort dag. En anders door de week 's avonds.

's-avonds het liefst op een dinsdag of woensdag!
v.w.b. jouw mogelijkheden overdag hoor ik het nog wel dan. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan