Motor avontuur

In nov. 2006 ben ik met motortrails naar Cambodja mee gaan, slechts voor 5 dagen. Ik heb nadrukkelijk gezegd dat ik een kleine motor nodig heb. Er zijn 2 volle dagen, voor mij 3 dagen omdat ik eerder ben gekomen, om motor te passen en evt. aan te passen. Joyce doet toch niets zonder instructie van Marco. Na mijn val wordt die aanpassing aangeboden, mosterd na de maaltijd.
Wij worden niet gesponsord door Rukka en voor onze hard verdiende geld, rijden wij vrij zelden vergeleken Joyce. Betere info is wel gewenst, zoals moelijkheisgraad heup-, been breuk, voor mij middenvoetbeenbreuk. Ook dat Joyce door de rebellen werd vast gehouden en uit het raam klom om te vluchten. Twee deelnemers waren vermist gedurende 2 dagen.
12 steden, 13 ongelukken....naast mijn val, auto in het ravijn, slechte communicatie (mijn ziekte doorreis naar Thailand is niet gegund), enz.
Wees niet boos Joyce met mijn weddenschap om ons hoofd kaal te scheren.....je wordt nog eens een non/monnik in Cambodja. Ik ben al een non in mijn eigen klooster, vertaal niet dat ik mannen haat.
Een beetje genant, als je ging lunchen dat de Cambodjaanse kinderen als eet wolven naar je restjes maaltijd ging wachten. Vele deelnemers schransen en dronken heel veel bier.
Ik zal nog foto´s op de site plaatsen.
 
In nov. 2006 ben ik met motortrails naar Cambodja mee gaan, slechts voor 5 dagen. Ik heb nadrukkelijk gezegd dat ik een kleine motor nodig heb. Er zijn 2 volle dagen, voor mij 3 dagen omdat ik eerder ben gekomen, om motor te passen en evt. aan te passen. Joyce doet toch niets zonder instructie van Marco. Na mijn val wordt die aanpassing aangeboden, mosterd na de maaltijd.
Wij worden niet gesponsord door Rukka en voor onze hard verdiende geld, rijden wij vrij zelden vergeleken Joyce. Betere info is wel gewenst, zoals moelijkheisgraad heup-, been breuk, voor mij middenvoetbeenbreuk. Ook dat Joyce door de rebellen werd vast gehouden en uit het raam klom om te vluchten. Twee deelnemers waren vermist gedurende 2 dagen.
12 steden, 13 ongelukken....naast mijn val, auto in het ravijn, slechte communicatie (mijn ziekte doorreis naar Thailand is niet gegund), enz.
Wees niet boos Joyce met mijn weddenschap om ons hoofd kaal te scheren.....je wordt nog eens een non/monnik in Cambodja. Ik ben al een non in mijn eigen klooster, vertaal niet dat ik mannen haat.
Een beetje genant, als je ging lunchen dat de Cambodjaanse kinderen als eet wolven naar je restjes maaltijd ging wachten. Vele deelnemers schransen en dronken heel veel bier.
Ik zal nog foto´s op de site plaatsen.


Als je ultiem wilt motorrijden moet je gewoon naar Frankrijk gaan en niet naar landen die we in de zeevaart "apenlanden" noemen.
Daar kun je vrijwel niet rijden en problemen horen bij de "cultuur".
Toeristen luisteren veel te veel naar tourguides die van toeten noch blazen weten en zich opwerpen als experts.
Groeten van een professionele wereldrijziger.
 
Als je on the road rijdt, dan is Europa OK. 2jr geleden in Noord Spanje de Pyreneen geweest, hele mooi wegen en bergen.
Als je naar verre landen gaat dan kan je veel off the road rijden. Andere organisatie geeft bij elke reis een verhouding on/off the road en de zwaarte van de reis.

Op zich weet Joyce veel en kan veel, maar ze is de leidster en medicijn vrouw. Maar ze neemt veel risico en onverantwoord bezig. Je wordt als Cambodjaanse oorlog slachtoffer behandeld. Je krijgt spray die eigenlijk direkt gespoten worden na je val. Ook vreemde pillen. Hele dag hobbelen in de volg auto met je voet op de dashboard. Helaas was ik zo van de kaart dat ik niet kon volgen of kritisch zijn. Eigenlijk had ik te veel vertrouwen in haar en de organisatie, het beste is zelf handelen. Meteen terug naar bewoonde wereld en goed medisch hulp zoeken.

Wat heet cultuur. Zoals bij WIMA Ned. ben ik gediscrimineerd omdat ik niet lesbisch ben. Ik ben een kuiken, geen kip en/of haan. Tja, misschien omdat ik uit een apenland kom. Op de markt werd ik ook uitgescholden: aap. Klein, donker, springerig, alleen mijn staart ontbreekt en klautert niet in de bomen.

Mijn collega is een wereld reiziger. Elke keer neemt hij zeker een half jaar verlof en gaat de wereld rond met zijn motor. Bovengenoemde film heb ik niet gekocht, lukte niet. Maar de foto´s van mijn collega zijn adembenemend. Ik heb hem verteld over mijn slechte ervaring met motortrails. Hij zei : Een goede voorbereiding is half werk. Locale mensen helpen je heel goed. Hij zal mij verder helpen om mijn dromen te verwerklijken.
 
Lang leve motortrails. O ja, die shirt wordt ook in strot gedoud. Half naar je toe gegooid en misschien kan je als slaapshirt gebruiken.
Ze hebben kennelijk geen small zoals bij de motoren.


full
 
Wat een verhaal..... avontuurlijk is het wel in elk geval.
Zelf heb ik net het plan om via motortrails volgend jaar door Kazachstan te reizen, kun je met Ural zijspan twee weken lang rondcrossen (helemaal mijn ding).
vind wel dat je beter van te voren moet proberen of de motor geschikt is, dan kun je bij de aanmelding al regelen wat betreft aanpassingen enzo.

Ongelukken zijn vervelend en in het buitenland helemaal, de ervaring leert dat (ook als je met een gerenomeerde luxe reis tourincarorganisatie gaat) je behoorlijk in de problemen kan komen.
In de meeste gevallen blijkt het dat reisleiders erg onhandig zijn als niet alles volgens plan verloopt...... wel eens een Egyptisch ziekenhuis gezien van binnen?

In elk geval is het wel aan te bevelen om met dit soort reizen (eigenlijk altijd) een goede EHBO set mee te hebben, daarin mogen dan de steriele onderdelen niet ontbreken. Betadine mag ook nooit ontbreken, dat hebben we in Egypte wel gemerkt.

wellicht heeft RR nog tips


Verder nog een mooie DVD
The long way round
10 afleveringen zorgen voor uren pret
gewoon te bestellen bij BOL of zo.
 
@ratman1 :
Informeer bij hun, lijkt mij leuk en betrouwbaar stel.
www.Ride-onMotorTours.com
www.MotorKaravaan.nl
www.OverhetIJS.nl
www.IceRide.com
 
@ratman1 :
Informeer bij hun, lijkt mij leuk en betrouwbaar stel.
www.Ride-onMotorTours.com
www.MotorKaravaan.nl
www.OverhetIJS.nl
www.IceRide.com


Goed advies! ga ik zeker nog wat mee doen.

De reden dat ik voor motortrails heb is gekozen is het volgende:

  1. beperkte reisduur (15dagen)
  2. met vliegtuig direct naar de bestemming
  3. zijspanmotor beschikbaar

Ik ga volgend jaar al drie weken naar noorwegen in de winter dus het aantal vakantiedagen is beperkt
Ik denk dat ik in 2009 met Ride on tours richting Rusland ga en dan met mijn eigen span.
 
Goed advies! ga ik zeker nog wat mee doen.

De reden dat ik voor motortrails heb is gekozen is het volgende:

  1. beperkte reisduur (15dagen)
  2. met vliegtuig direct naar de bestemming
  3. zijspanmotor beschikbaar

Ik ga volgend jaar al drie weken naar noorwegen in de winter dus het aantal vakantiedagen is beperkt
Ik denk dat ik in 2009 met Ride on tours richting Rusland ga en dan met mijn eigen span.

Hopelijk dat die motor van motortrails rijden, veel gesleuteld. Een reis daar in hoge noorden is opgeheven wegens slechte motoren.
 
Laatst bewerkt:
Noorwegen ga ik op eigen gelegenheid doen met een aantal vrienden, ga dan met mijn Guzzi span. Deze tocht vereist een hele goede voorbereiding omdat het nogal koud kan worden, voorig jaar zijn er ook een aantal geweest en toen was het op sommige plaatsen -38.
 
Mijn negatieve ervaring bij motortrails gastenboek is geheel verwijderd, vandaar lees je niets erover.
O ja de werking van de zenuwen, Jose kon niet aan een begon maar te praten, ik na de valpartij en met de volwagen het ravijn in begon ik maar te lachen en grapjes te maken....HET WAS STRENG VERBODEN DOOR JOYCE....kon niets af zoals een vraagje, hoe gaat het met jou....ze zocht alleen die volg auto.
 
Marco van Motortrails dacht dat het probleem met een kleine vergoeding is opgelost, voor de rest zwijgen.
Het is duidelijk dat Joyce de mienkut van motortrails is. Ik ben het dubbele. Mijn voet past nog niet normaal in mijn schoenen en regelmatig speelt de pijn weer op.
Er was een andere vrouw die met motortraining de voet is verstuikt. Toen na 3 maanden had ze nog steeds last van.
 
Mijn negatieve ervaring bij motortrails gastenboek is geheel verwijderd, vandaar lees je niets erover.

Daarom is het maar goed dat er iets als motorforum bestaat, de informatie is goud waard voor mensen die van plan zijn met motortrails te gaan reizen (of een andere organisatie).
Ik vind in elk geval dat motortrails geen goede informatie geeft over de zwaarte en risicos van de reis, juist de cambodja reis is erg zwaar en in mijn beleveing alleen geschikt voor de ervaren avonturier die een uitdaging zoekt. Ook info over de geschiktheid van de motor is belangerijk, dat dat mis gaat is ernstig verwijtbaar. Dit vind ik ook een bezwaar van reizen waarbij je op een vreemde motor moet rijden, waarom niet voor de reis een proefrit maken?
dat zou gewoon standaard bij de reis moeten horen.

Zoals je zelf hebt ervaren zou ik in elk geval zorgen voor een kennismaking met de motor ruim voordat je op reis gaat, dan kun je nog overleggen met de organisatie over mogelijke aanpassingen (een beetje lastig als het een turkse motor is). Houden ze bij ride on tours daar wel rekening mee? lijkt me lastig als je maar een type motor gebruikt.

Dit geeft stof tot nadenken in elk geval

ik hoop dat je met de volgende avontuurlijke reis meer geluk hebt.
 
Laatst bewerkt:
Lees de posten astublieft eens na, we zijn niet allemaal taal virtuozen die aan halve zinnen genoeg hebben. Ik lees graag klachten, ben als echt mens dol op leed vermaak, maar kan niet wijs worden uit je posten.

Ik begrijp dat de vakantie klote was maar het weer erg lekker en de dvd top :?
 
Lees de posten astublieft eens na, we zijn niet allemaal taal virtuozen die aan halve zinnen genoeg hebben. Ik lees graag klachten, ben als echt mens dol op leed vermaak, maar kan niet wijs worden uit je posten.

Ik begrijp dat de vakantie klote was maar het weer erg lekker en de dvd top :?
Geef niet, je beide in je filmpje winnaar Erzberg 2008
 
Eigenlijk wordt er nu positieve reclame gemaakt door een negatieve ervaring, ga op reis met motortrails dan maak je nog eens wat mee. Ontvoering, personen vermist, auto in ravijn en jungle medicatie, alom spanning en avontuur dus.
Er moest veel gesleuteld worden...... tja dat hoort er ook bij, die monteur is niet voor niets mee. 8-)
Ik krijg best wel zin in die Cambodjareis.. 8-)
Nee toch maar niet... ga eest Ural rijden in kazachstan.

Begrijp me niet verkeerd, ik wens echt niet dat die dingen gebeuren zoals TS dat heeft meegemaakt maar het zegt wel iets over het avontuur gehalte van de reis.
 
Meest beschaamd moment met je motor.

Naast die dure reis van motortrails zou je nog aardig zakcentjes mee moeten nemen, want voor de reisleidster moet je haar eten betalen. Alleen in Pnom Pneh was voor haar gratis. Er zijn aardige "vuilnisbakken" ras er tussen.
Met koffie bestellen ging 2 x fout. Eerste moest ik cappucino hebben, kreeg ik espresso. Het werd niet gecorrigeerd, ik was bereid om extra te betalen, maar werd ik voor schut gezet. Het woordje bier was gemakkelijker.
Tweede keer was voor de helft van de groep verkeerd.
Kasopmaak was niet zoals het hoort.
Het lijkt dat je zelf niet instaat bent om je bestelling te doen. ;(

Het blijft een zware job reisleidster voor zo'n jong griet en schammel loontje.
Dit keer was een groep grootte van 11p, vorig jaar 24p.
 
Meest beschaamd moment met je motor.

Naast die dure reis van motortrails zou je nog aardig zakcentjes mee moeten nemen, want voor de reisleidster moet je haar eten betalen. Alleen in Pnom Pneh was voor haar gratis. Er zijn aardige "vuilnisbakken" ras er tussen.
Met koffie bestellen ging 2 x fout. Eerste moest ik cappucino hebben, kreeg ik espresso. Het werd niet gecorrigeerd, ik was bereid om extra te betalen, maar werd ik voor schut gezet. Het woordje bier was gemakkelijker.
Tweede keer was voor de helft van de groep verkeerd.
Kasopmaak was niet zoals het hoort.
Het lijkt dat je zelf niet instaat bent om je bestelling te doen. ;(

Het blijft een zware job reisleidster voor zo'n jong griet en schammel loontje.
Dit keer was een groep grootte van 11p, vorig jaar 24p.
Mijn god, om dit soort dingen maak jij je druk :?

Get a life! |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan