er komt een nieuwe story in halflive's leven

het achterwiel zit er ook bij, daar heb ik nog even geen bestemming voor.
[afbeelding]
misschien dat ik er een andere naaf in kan kopen/maken zodat hij op de BMW past.
anders wordt het gewoon een naafadapter met een smart wiel.
de verkoopprijs op mp zal denk ik net zoiets zijn als een naafadapter kopen.

Heb niet het gehele topic doorgelezen maar.

Dat is dus een aangepast GL1500 achterwiel waar een WEL een autoband op past ?
mijne heeft nu nog het standaard wiel en een motorband welke slijten bij het leven (om maar niet te spreken van het gebrek aan grip bij regen :P)
moet binnenkort toch de halve achterkant slopen om de vering te reviseren. Intresse in verkoop van het wiel ? Weet je toevallig het bouwjaar van de gl1500 waar hij uitkomt want er zit blijkbaar verschil in (heb hier 2 gl's staan en de remschijven zijn anders van formaat en dus ook de schetsplaats waar de remklauw aan vastzit :()
 
Laatst bewerkt:
Heb niet het gehele topic doorgelezen maar.

Dat is dus een aangepast GL1500 achterwiel waar een WEL een autoband op past ?
mijne heeft nu nog het standaard wiel en een motorband welke slijten bij het leven (om maar niet te spreken van het gebrek aan grip bij regen :P)
moet binnenkort toch de halve achterkant slopen om de vering te reviseren. Intresse in verkoop van het wiel ? Weet je toevallig het bouwjaar van de gl1500 waar hij uitkomt want er zit blijkbaar verschil in (heb hier 2 gl's staan en de remschijven zijn anders van formaat en dus ook de schetsplaats waar de remklauw aan vastzit :()


als het wat wordt tussen jullie, kan ik mogelijk wat beteken rond de transactie :Y

In een week of 5 zie ik halflive op een BOT en vervolgens terug thuis zit ik maar enkele km's van waar jouw huis woont.

(wordt wel weer 'creatief met sjorband' maar da's niet de eerste keer) :X
 
nou, gezien het gewicht van het wiel weet ik niet of het aantrekkelijk is om dat achterop jouw combinatie te vervoeren.

het is een origineel EML wiel uit een GL1500 waarvan ik het bouwjaar niet weet.
als ik het zo zie is het de naaf uit een comstarwiel waar EML zijn eigen spaken en velg omgebouwd heeft.
de remschijf zit er ook op, ik wil de maten wel even voor je opnemen, als jij weet waar je op moet letten.
er zit ook een prima autoband op, als je er wat aan hebt is het plug and play.

verkoop is niet mijn eerste voorkeur.
mijn eerste voorkeur is ruilen met een adapter zodat ik een smartwiel in mijn K75 kan hangen.
de prijs die ik voor zo'n adapter gehoord heb ligt op 250 euro, dat wil ik dus ook voor het wiel hebben bij verkoop.
bij een nieuwprijs van zo'n 1000 euro voor zo'n wiel en een prima band is het denk ik niet eens een onredelijke prijs.
mijn voorkeur gaat echter uit naar een ruil met gesloten beurs voor een smart adapter.

als je het wat lijkt moet je even roepen, dan ga ik wel meten en fotograferen.
 
ik heb even een plaatje gemaakt van het wiel.

full


de bevestigingssteek is 6X 205 en de schijfdiameter is 295 mm
 
eindelijk lekker weer, gelijk maar tijd gemaakt.
ik heb de bak van het zijspanframe gehaald.
EML was erg bang dat de bak er onderweg af zou waaien, hij zat maar liefst met 7 M8 bouten vast.
de bak blijkt ook meer te wegen als het onderstelm da's een lekker kluitje polyester.

ik heb ook de K75 maar weer een achterwiel gegeven, die was er nog steeds uit voor het meten van de naafadapter.
voor die naafadapter ben ik ook half duitsland aan het mailen geweest, die dingen vragen ze minimaal 250 euro voor |( ik heb nog geen goedkopere gevonden.
het laatste dat ik geleerd heb is dat de banden die voor een opel speedster ontwikkeld zijn op een brede 17" velg passen.
als de steek van de BMW achterwielen hetzelfde is zou een achterwiel van een R1100 ofzo met brede radiaalbanden ook een oplossing kunnen zijn.
mijn voorkeur gaat voorlopig nog uit naar de kleinere smart wielen.
 
full


zoals je ziet staat de motor nog op 17"en 18"wielen, op 15" smart wielen gaat hij nog een centimeter of 5 zakken.
de voorloop is hier een conservatieve 26cm.
de achterste "kogel" komt iets na de middenbok bevestiging en recht onder de achterste motor ophanging.
daar kan een mooie stevige ophanging komen.
de voorste komt vlak voor het blok, als ik die inkort kan hij op dezelfde lijn komen als de achterste.
dan kan er dus een rechte pijp rechtsonder het blok komen.
 
full


het zijspanwiel zit met gelaste schetsplaten aan het frame.
daar zit geen beweging in.
toespoor zal dus versteld moeten worden met de kogels/schoorstangen.
 
full


de voorste kogel, als de motor nog wat gaat zakken komt die op een mooie hoogte.
een buis kan dus mooi onder de krukas doorlopen.

de motor staat hier ook uit de veren getrokken, de uiteindelijke hoogtebepaling zal met een kilo of honderd in het zadel moeten gebeuren.
 
full


voor het idee heb ik een 30mm buis over de onderkogels gelegd.
de hoogte en lengte lijkt hier mooi uit te komen.
voor de uitvoering lijkt ratmans idee van een vierkante buis mee mooier.
daar kan je wat makkelijker oren oplassen en is het eenvoudiger om haaks en in lijn te werken.
 
full


voor de BMW onbekenden.
het motorblok is dragend, de achterbrug zit scharnierend aan de versnellingsbak.
er zit dus alleen een frame op de motor om het balhoofd aan te kunnen hangen en een plekje voor de bestuurder.
daarvoor heeft Herr BMW vier ophangpunten op het frame gemaakt, de rechter twee heb ik rozerood omcirkeld.
onderop de versnellingsbak zitten 4 M8 (geel) bouten waar de middenbok aan hangt, hier maken alle zijspanbouwers een plaat op om aan te kunnen bouwen.
 
de kogel is door de kerk.
ik heb zojuist de guzzi op marktplaats gezet.

http://bigthumbs.marktplaats.nl/kopen/thumbnail/9/18/147288457.jpg
ik ga er wel van uit dat ik de aquilarun er nog wel mee rijd.
hang er dan ook wel een bord te koop op *O*
anders zal de nieuwe eigenaar dat maar voor mij moeten rijden.
het geeft wel druk om voor de kadijker run de nieuwe combinatie op de wielen te hebben.
het zit inmiddels wel in mijn hoofd hoe ik het wil hebben, nu nog tijd vinden om het te doen.
en de guzzi moet het geld van de ombouw voor een deel bekostigen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je waarschijnlijk wel al in het BOT-topique gelezen hebt zit er voorlopig geen eigen zijspan in voor me B|

Hoe graag ik ook een spannetje van mezelf wil hebben en je aanbod erg verleidelijk is, heeft vrouwlief wel een beetje gelijk dat de garage een beetje erg vol wordt met al die fietsen, Fazer, hoop troep en twee ceebeetjes in onderdelen.
Zoals gezegd voorlopig op het leenspan en proberen snel de ceebeetjes op orde te krijgen.


Heel veel succes met de verkoop ;)


P.S. toch nog even gewassen zie ik :}
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer dat ie weg gaat -O-

wel weer goed om een deadline te hebben om het nieuwe span op te bouwen. :Y

ik vind het ook jammer, aan de fiets ligt het ook niet, het is het velorexje dat wat krap bemeten is.
er heeft zich ook al een enthousiast guzzi rijder gemeld via marktplaats, ik ben benieuwd.
 
ik heb dat wiel inderdaad gezien, hij wordt voor me vastgehouden.

@ harley, ik heb je gemailt op je Gmail, je kan nu ook wel raden wat ik voor mijn goldwingwiel vraag O-)
dat beringerwiel staat in brabant, ik kan het goldwingwiel dan gelijk langsbrengen
 
ik vind het ook jammer, aan de fiets ligt het ook niet, het is het velorexje dat wat krap bemeten is.
er heeft zich ook al een enthousiast guzzi rijder gemeld via marktplaats, ik ben benieuwd.

Doe je nog wel even een stukkie voor Motorblaadje.nl voordat je em weg doet B|
 
hij is nog niet weg.
de eerste kijker had wilde plannen met poedercoaten, verchromen en andere bling bling.
aangezien hij het afgelopen jaar in de schuur had gezeten om hetzelfde met zijn le mans te doen begon zijn vrouw te dreigen met echtscheiding.
hij wou wel maar mocht niet.

ik zal eens kijken voor een motorblaadje verhaal, even een paar vrije uurtjes vinden :z
 
dan toch scheiden ?

heb het hier anders geregeld. Bij aankoop huis hele simpele regel. huis is van vriendin garage van mij en alles wat erbij hoort en in komt :P

Halflive ik zie je morgen (kom op de gl1500 met zijspan dus :P)
 
Terug
Bovenaan Onderaan