Het MF Motorweekend editie voorjaar 2007 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh ik dacht laat ik eens op http://www.bowling-marathon.nl kijken wat Solex en Gears gepresteerd hebben, ze zijn 7e en 10e geworden :) *O*

Hoe lang hebben jullie het volgehouden? (die liggen nu vast op èèn oor... zoals de rest van NL waarschijnlijk....misschien moet ik ook maar eens gaan afbreken...)

Ik lees op de site wel dit: Netto opbrengst tot 21-04-07 om 19:00 uur = € 6100.-- <-- erg netjes *O*

*O*
Goed gedaan dames *O*
 
Maar toen zat ie in een koekblik.... toch??, Zo'n taxi-geval-omhulsel-ding

Ja gelukkig wel ja.

Stel je een verlaten 80 km/h weg in agrarisch gebied voor. Bomen ernaast enzo. Ik had haast dus gaf ik flink gas, we hebben het over 5 uur snachts dus niet veel verkeer. Laatste klantje oppikken ofzo. Met 140 ging ik een flauwe bocht naar links in om in de loop van de bocht iemand vanaf de andere kant tegen te komen die (ook) met (te) hoge snelheid de bocht ingegaan was en daaroor op de andere weghelft gekomen was: MIJN weghelft. Op het laatste moment probeerde ik door de berm te gaan maar schampte een boom met de rechterkant van de auto en schoot door een maisveld in. Heeeel veel mazzel gehad! Ik had ook de tegenligger kunnen raken, of vól tegen die boom of stel dat er een bosperceel was ipv het maisveld (was een stukje terug wel zo).

Enniewee geluk moet je soms hebben. toch?
 
Goed bezig Scammie *O* *O*

Misschien heb je die gezelligheid gemist maar jij hebt ongetwijfeld heerlijk genoten van de wegen daar, enja... zonder jouw voorbereiding zie ik het al gebeuren dat een sliert van 20 motors regelrecht een vogeltjesmarkt op rijd :+ (kan gezellig zijn maarja.... :P)

Edit: of in King's geval een maisveld _O-

20? Wie gaan we thuislaten Joris? (huidige count staat op 22)
 
Laatst bewerkt:
Ja gelukkig wel ja.

Stel je een verlaten 80 km/h weg in agrarisch gebied voor. Bomen ernaast enzo. Ik had haast dus gaf ik flink gas, we hebben het over 5 uur snachts dus niet veel verkeer. Laatste klantje oppikken ofzo. Met 140 ging ik een flauwe bocht naar links in om in de loop van de bocht iemand vanaf de andere kant tegen te komen die (ook) met (te) hoge snelheid de bocht ingegaan was en daaroor op de andere weghelft gekomen was: MIJN weghelft. Op het laatste moment probeerde ik door de berm te gaan maar schampte een boom met de rechterkant van de auto en schoot door een maisveld in. Heeeel veel mazzel gehad! Ik had ook de tegenligger kunnen raken, of vól tegen die boom of stel dat er een bosperceel was ipv het maisveld (was een stukje terug wel zo).

Enniewee geluk moet je soms hebben. toch?

das kun je idd wel mazzel noemen ja 8-) .. dan had vast ook wel een flinke graancirkel gemaakt lijkt me zo.. zul je wel vrienden mee gemaakt hebben :N _O-
 
Ja gelukkig wel ja.

Stel je een verlaten 80 km/h weg in agrarisch gebied voor. Bomen ernaast enzo. Ik had haast dus gaf ik flink gas, we hebben het over 5 uur snachts dus niet veel verkeer. Laatste klantje oppikken ofzo. Met 140 ging ik een flauwe bocht naar links in om in de loop van de bocht iemand vanaf de andere kant tegen te komen die (ook) met (te) hoge snelheid de bocht ingegaan was en daaroor op de andere weghelft gekomen was: MIJN weghelft. Op het laatste moment probeerde ik door de berm te gaan maar schampte een boom met de rechterkant van de auto en schoot door een maisveld in. Heeeel veel mazzel gehad! Ik had ook de tegenligger kunnen raken, of vól tegen die boom of stel dat er een bosperceel was ipv het maisveld (was een stukje terug wel zo).

Enniewee geluk moet je soms hebben. toch?
Zo King,dat was wel even zweten maar gelukkig goed afgelopen *O*
:W
 
Tadaaaa net via de mail bevestigd: Dropkick gaat ook mee! Dat zijn er alweer 23 :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
@ maïsdoder, eh kingcoder :+ zie net een foutje in de lijst: piepkont staat er niet bij, maar wel ene "low profile"... :?


(of was het nu piepshow :9 )
 
Laatst bewerkt:
@ maïsdoder, eh kingcoder :+ zie net een foutje in de lijst: piepkont staat er niet bij, maar wel ene "low profile"... :?


(of was het nu piepshow :9 )


Hahaha ik had 'm te laat door....zit ik die lijst te checken.... :)
 
Wel kud dat Ted er niet bij is hoor, maarja.... shit happens, die zit nu ergens veel zuidelijker dan ons :)
achgutteguttegut :+

[me="Ted"]heeft zich prima vermaakt bij het pre-voorrijden (en vooreten :P ) in oa Vianden :P[/me]
full


Ook nog over scammies GP circuit geweest, zijn wel aardige bochtjes O-)

... en heb de groeten gedaan aan "Frasier" , nog groeten terug overigens Tazz... :W

PS we gaan toch wel steeds tanken in luxemburg ??? lekker goedkoop daar :P

[me="Ted"]moet nu met spoed op zoek naar een goede motordealer voor een 24.000 km beurt (zit al immers tegen de 25.000 aan), een heel soms lekkende radiateur (lekt alleen bij erg warm weer/ warme motor en dan p[as na motor uitzetten|: lijkt het iig op) en een langzaam leeglopende voorband (1 dag 450 km intensief rijden van 2.5 naar 2.2 bar), en bij schaklen komt er rook uit mijn uitlaat, vermoedelijk schakel ik verkeerd ofzo ...:-#[/me]
(en mijn pro-oiler geeft veul te veul olie, ook in laagste stand, eens uitvogelen hoe ik dan ding opnieuw instel)

[me="Ted"]zijn hornetje kreeg ook veel harder op zijn donder dit weekend dan wat deze ooit gewend was O-) [/me]

Gelijk een nieuw motor kopen zou weleens voordeliger zijn :P
 
Laatst bewerkt:
achgutteguttegut :+

[me="Ted"]heeft zich prima vermaakt bij het pre-voorrijden (en vooreten :P ) in oa Vianden :P[/me]
[afbeelding]

Ook nog over scammies GP circuit geweest, zijn wel aardige bochtjes O-)

... en heb de groeten gedaan aan "Frasier" , nog groeten terug overigens Tazz... :W

PS we gaan toch wel steeds tanken in luxemburg ??? lekker goedkoop daar :P

[me="Ted"]moet nu met spoed op zoek naar een goede motordealer voor een 24.000 km beurt (zit al immers tegen de 25.000 aan), een heel soms lekkende radiateur (lekt alleen bij erg warm weer/ warme motor en dan p[as na motor uitzetten|: lijkt het iig op) en een langzaam leeglopende voorband (1 dag 450 km intensief rijden van 2.5 naar 2.2 bar), en bij schaklen komt er rook uit mijn uitlaat, vermoedelijk schakel ik verkeerd ofzo ...:-#[/me]
(en mijn pro-oiler geeft veul te veul olie, ook in laagste stand, eens uitvogelen hoe ik dan ding opnieuw instel)

[me="Ted"]zijn hornetje kreeg ook veel harder op zijn donder dit weekend dan wat deze ooit gewend was O-) [/me]

Gelijk een nieuw motor kopen zou weleens voordeliger zijn :P

lol _O- als je motor heet is en hij wordt extra heet (zeker als je net stopt na een flinke rit), dan wil het overdrukventiel ook nog wel eens opengaan...

maar verders.... ik kan niet wachten... :] :+

[me=pilatus] moet eerst z'n elektriek weer op orde hebben voor dat er een meter gereden kan worden B| [/me]
 
Tadaaaa net via de mail bevestigd: Dropkick gaat ook mee! Dat zijn er alweer 23 :} :} :}
Heeft ie eindelijk gereageerd?
Tegen mij zei hij regelmatig dat ie mee zou gaan en dat ie het topic weer zou gaan volgen.

GEZELLIG: dat wordt nog véél meer lachen om/met die vriendelijke MF clown!!!
 
achgutteguttegut :+

[me="Ted"]heeft zich prima vermaakt bij het pre-voorrijden (en vooreten :P ) in oa Vianden :P[/me]
[afbeelding]

Ook nog over scammies GP circuit geweest, zijn wel aardige bochtjes O-)

... en heb de groeten gedaan aan "Frasier" , nog groeten terug overigens Tazz... :W

PS we gaan toch wel steeds tanken in luxemburg ??? lekker goedkoop daar :P

[me="Ted"]moet nu met spoed op zoek naar een goede motordealer voor een 24.000 km beurt (zit al immers tegen de 25.000 aan), een heel soms lekkende radiateur (lekt alleen bij erg warm weer/ warme motor en dan p[as na motor uitzetten|: lijkt het iig op) en een langzaam leeglopende voorband (1 dag 450 km intensief rijden van 2.5 naar 2.2 bar), en bij schaklen komt er rook uit mijn uitlaat, vermoedelijk schakel ik verkeerd ofzo ...:-#[/me]
(en mijn pro-oiler geeft veul te veul olie, ook in laagste stand, eens uitvogelen hoe ik dan ding opnieuw instel)

[me="Ted"]zijn hornetje kreeg ook veel harder op zijn donder dit weekend dan wat deze ooit gewend was O-) [/me]

Gelijk een nieuw motor kopen zou weleens voordeliger zijn :P
Ik weet nog wel een goede motor te koop: . . .

met super degelijk blok: . . .

Hahahah

ff serieus: sterkte en beterschap (voor je motor), met jou zelf zit het wel goed, geloof ik.
 
_document/501724/6499677740f34158c2fecf5158ef5be7"]afbeelding~[/url]]

@Zzeep, 48th, solex & gears: de caravan die jullie geboekt hebben heeft een voortent :)) daarin kunnen gemakkelijk 2 personen liggen (wel matrasje/luchtbedje + slaapzakkie meenemen)

ok dan *O* Solex en ik kunnen wel slaapzak en matjes meenemen no problemo!!

@48th: Leuk dat je ff langsgekomen bent zondag echt top :}

@Jorizzz: leuke foto's :P

@All: was leuk ff een groot deel te ontmoeten !! Was erg gezellig zaterdag.

Bowling-marathon was erg zwaar in totaal 19 games in 18u :P :9 maar wel ontzettend leuk. Sfeer was echt te gek. Heb nog ff de hoogste game dames gegooid en dat was de laatste 247 *O* helemaal kapot maar wel onzettend voldaan we hebben in totaal 8226,84 euries bij elkaar gegooid voor het KWF!!!!
 
lol _O- als je motor heet is en hij wordt extra heet (zeker als je net stopt na een flinke rit), dan wil het overdrukventiel ook nog wel eens opengaan...
... en zit zo'n overdruk ventiel dan in de radiateur zelf ? (in mijn geval rechtsvoor aan de onderkant)

[me="Ted"]dacht dat dat er met een slangetje ergens onderaan voor het achterwiel eruit kwam, ddaar zit immers wel zo'n rubberen slangetje ....[/me]
 
nou koppeling is weer gefixt er zat een kogeltje klem/los, ik vind t allemaal best: het werkt nu weer *O*
vavakonijnenoor is weer blij :Y

trusten everieboddie (na 13 uur werk, hou ik het voor gezien vandaag :Z ) :W
 
... en zit zo'n overdruk ventiel dan in de radiateur zelf ? (in mijn geval rechtsvoor aan de onderkant)

[me="Ted"]dacht dat dat er met een slangetje ergens onderaan voor het achterwiel eruit kwam, ddaar zit immers wel zo'n rubberen slangetje ....[/me]

bij mij zit het (net zoals bij de meeste auto's) in de radiateurdop (plaatje met veer), aan de bovenkant. Er loopt een slangetje aangesloten aan het overdrukpijpje langs het blok tot idd net voor het achterwiel om eventuele overdruk af te voeren. Als je koelvloeistofniveau op peil blijft zou ik me geen zorgen maken, imho 8-)

edit: het slangetje van de dop loopt naar het reservoir, en dat heeft een dop met een slangetje dat naar net voor het achterwiel loopt... pffff wel ff opletten, pilatus O-)
 
Laatst bewerkt:
nou koppeling is weer gefixt er zat een kogeltje klem/los, ik vind t allemaal best: het werkt nu weer *O*
vavakonijnenoor is weer blij :Y

trusten everieboddie (na 13 uur werk, hou ik het voor gezien vandaag :Z ) :W

Gelukkig,kan je weer lekker gaan genieten met je donderpoes 8-)

Trusten VaVaVonne :W
 
nou koppeling is weer gefixt er zat een kogeltje klem/los, ik vind t allemaal best: het werkt nu weer *O*
vavakonijnenoor is weer blij :Y

trusten everieboddie (na 13 uur werk, hou ik het voor gezien vandaag :Z ) :W

Jeuj!!!

Ik zou als ik jou was wel effe 50 testkilometers maken, gewoon effe die fiets op zijn fl*** geven zodat je zeker weet dat je met Vianden niet met ellende komt te zitten.

Maar goed nieuws :Y :)
 
nou koppeling is weer gefixt er zat een kogeltje klem/los, ik vind t allemaal best: het werkt nu weer *O*
vavakonijnenoor is weer blij :Y

trusten everieboddie (na 13 uur werk, hou ik het voor gezien vandaag :Z ) :W
*O*
Heb je ze nog op hun donder(poes) gegeven.

Enne truste allemaal :W
Ik ga eens een keertje op tijd naar bed :X
 
Als we met een grotere groep gaan rijden bestaat de kans dat we elkaar kwijtreken.

Om dat te voorkomen heb ik een tijdje geleden een verhaal geschreven over "rijtips, met tegensturen, voor berg, boot en het vlakke Nederland". Een onderdeel hieruit is het rijden in groepen.

Omdat we (ik) een deel van de groep verloren zijn/ben wil ik graag hier enkele aandachtspunten vermelden. op die manier weet de voorrijder dat (ver) achter hem (haar) de groep uiteen dreigt te vallen.

Eén heel belangrijk punt hieruit is:

KIJK VAAK IN JE SPIEGEL OF IEDEREEN NOG VOLGT (EN NIET ALLEEN DE PERSOON DIE DIREKT ACHTER JE RIJDT (tenzij dat natuurlijk inderdaad de allerlaatste persoon van de groep is) MAAR KIJK OF ER NOG 3-4 PERSONEN (of nog meer) VOLGEN. ZO NIET STOP DAN OP EEN VEILIGE PLEK. DE PERSOON VOOR JOU ZIET DAN OOK DAT ER NIEMAND MEER VOLGT EN UITEINDELIJK STOPT DE VOORRIJDER OOK.

ENKELE RIJ- EN KIJKTIPS:

* 1. ALGEMEEN

1. Kijk altijd héél ver vooruit. Dus niet naar degene die voor je rijdt, maar een aantal voertuigen verder. Dat wat (vlak) voor je rijdt zie je toch wel. Concentreer je dus op de horizon.

2. Begin altijd aan de buitenkant van de bocht. Je hebt dan eerder oogcontact met je tegenligger en je kunt vaak de volgende bocht al zien.

3. Kun je niet goed zien hoe een weg of bocht loopt, kijk dan eens naar de rand van de weg naar hectometerpaaltjes of misschien staat er een bomenrij die de weg markeert, maar vertrouw dat nooit 100%!

4. Laat je uiteraard niet verleiden harder te gaan rijden dan voor jou comfortabel is, en probeer snellere rijders zoveel mogelijk te laten passeren..

5. Rijd dus NIET na elke bocht het rechte stuk zo hard mogelijk om van die achterop-plakker af te komen. RIJD JE EIGEN TEMPO! ! !

* 2. RIJDEN IN GROEPEN

1. Rijd op lange rechte stukken altijd baksteensgewijs en als dat niet kan, vergroot dan de afstand tot je voorligger. Zorg ervoor dat je binnen zichtafstand kunt stilstaan. In bochten trek je je van die baksteenformatie niets aan en rijd je je eigen lijnen. Houd er dus rekening mee dat je voorganger naar de buitenkant van de bocht zal uitwijken om de ideale lijn te rijden.

2. Kijk heel veel in je spiegels. Kijk of degenen die achter je zitten, daar nog steeds zitten. Is dat niet meer het geval, stop dan! Dat kun je doen zodra je een daarvoor geschikte plek ziet, maar in ieder geval bij de eerstvolgende afslag in de route.

3. Houd voor de zekerheid altijd drie of vier mensen achter je in de gaten.
Als je weet dat iedereen dit doet, hoef je nooit bang te zijn dat je de rest kwijtraakt. Je kunt dus met een gerust hart stoppen om op de achterblijvers te wachten, want je weet dat je voorligger weer op jou wacht, en je de juiste route zal wijzen zodra jij en de achterblijvers er weer aankomen.

4. Maak de groepen niet te groot. Als je met een grote groep op weg bent, spreek dan op bepaalde plaatsen af waar iedereen elkaar weer ziet.

5. Laat een ervaren rijder voorop rijden. Hij leest de route en moet de achterliggers in de gaten houden. De eerste en de laatste rijder moeten de groep bij elkaar houden als men de belangrijke regel van het veelvuldig in de spiegel kijken of de achterliggende rijders nog volgen, vergeet.

6. Houd voldoende afstand. Zeker als je bij de voorrijder rijdt. Hij kan plotseling zien dat hij ergens moet afslaan en zou dus hard kunnen remmen als het een minder ervaren voorrijder is. Hij kan dan beter even doorrijden en omkeren.

7. Als je merkt dat je achterligger vaak voor jou moet remmen in de bochten, of bijna bovenop je zit, laat hem er dan voorbij. Ga even iets langzamer rijden en maak een handgebaar dat jij kan passeren. De enige uitzondering op deze regel is de laatste rijder van een groep. Het is aan te bevelen dat dat een ervaren rijder is. Hij is samen met de voorrijder de herdershond. Voor- en achterrijder houden in de gaten of alles goed gaat.
8. Rijd altijd je eigen tempo en neem je eigen verantwoordelijkheid: 100 kilometer door een woonerf: ga er niet achteraan. Is de voorrijder zo stom om door oranje te rijden: niet er achteraan gaan, maar stoppen. Bij inhaalacties: ga niet blind achter je voorganger aan, maar kijk zelf of het kan.
9. Als je in een groep rijdt, word je eerder moe dan normaal. Neem wat vaker een pauze.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan