Het Suzuki GSX-R750 topic! Part II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veren zijn ook gedaan, achter was hij al goed dus alleen voor is er wat bijgedraaid. Sturen ging erg lekker, heb alleen weinig bochies gedaan omdat we meteen doormoesten richting flevoland, dus voornamelijk a12/a27 gereden. Van de week maar even paar bochies pakken als school t toelaat.

-O-

Er moet nog genoeg gedaan worden aan mijn motor. Nadat ie op de bank was geweest, zei die meneer dat hij best wel traag reageerd. Dus toen vroeg ie of de moto lang had stilgestaan, nou sinds ik m heb niet dus. _O-
Waarschijnlijk iets mis met carburateurs. Ik moest 1 of ander goedje kopen en dat ergens in doen. (beetje vaag, maar misschien weten jullie wat ie bedoelde? namelijk alweer vergeten wat ie zei)

Owja, voor de liefhebberts:


:Y
(let op de vlammen)

*D

Succes met die bochtjes van de week! Maareh iets mis met de carburateurs? Jou SRAD is toch van '99? Dan heeft ie als het goed is injectie... Dan zal Mark (KMS) wel injectiereiniger bedoeld hebben. Dat is te krijgen in iedere motorzaak of bij Halfords oid...
 
:?

weer naar de verkeerde zender zitten kijken B|


Laatste ronden had hij het niet meezitten ,als zelfs Hayden voorbij komt zetten :X ;(

Maar Hopkins was wel lekker bezig ,alleen jammer van die fout wat em heel wat plaatsen koste

Maar ehh Boy ,andere vering misschien een optie :? :P })

Mwah, die vering is misschien wel een optie. Maar voorlopig gaat ie op deze manier weer een stuk strakker! (Heb nog een aantal centjes van Bea uit te geven aan m'n huisje ook hè)

En vwb die MotoGP, die kijk ik altijd op de BBC (als die uitgezonden wordt. Door het tijdsverschil niet altijd live). Ten eerste heb je daar Suzi Perry, een lekker ding mét verstand van motoren en de GP's. En dan het commentaar van Steve Parish en Charlie Cox, da's in een woord GEWELDIG! Stukken beter dan die kneus van Eurosport. Die reageert vaak pas na 3 ronden na een valpartij. Hij spreekt zelfs v/d Goorbergh tegen... :N Niet dat die nou alleswetend is, maar toch...

De Suzuki's doen eindelijk weer een keer mee dit seizoen. Die hebben sinds Kenny Robert jr in 2001 (of 2000) geen kampioenschap meer behaald in het konigsnummer.

Oh ja, de BBC doet ook pas de reclame ná de race! :}
 
Laatst bewerkt:
Nee, klopt. Maargoed, 113 pk op achterwiel wel grote afwijking dan de opgegeven pk van 134. Is deze afwijking normaal?

134 Pk zullen ze je krukas PK's mee bedoelen :Y

(Krukas PK's - 10% = achterwiel PK's)
134 - 13,4 =120,6 achterwiel PK's

113 achterwiel PK's dan wel wat magertjes '(

@Boy

Vooral reclame NA de GP is beter :Y
Heb gisteren op RTL7 zitten kijken
Van de 60 minuten race is ongeveer 30 minuten reclame B|
 
Laatst bewerkt:
134 Pk zullen ze je krukas PK's mee bedoelen :Y

(Krukas PK's - 10% = achterwiel PK's)
134 - 13,4 =120,6 achterwiel PK's

113 achterwiel PK's dan wel wat magertjes '(

Dat dacht ik dus ook. Man van de bank zei dat ik ook wel beetje enthousiast was met opwarmen van de motor. Stond bij de vorige motor te kijken, en toen ik weer trugliep stond de temperatuur op 98 graden |(

Weet jij misschien hoe dat goedje heet waar ik het een paar post hiervoor over had? Als je het gebruikt dan worden je carburateurs schoon van ofzoiets.

En wat zijn kleine modificaties die al tot een vermogenwinst kunnen leiden?
 
Piccie van m'n naamsticker :P

full
 
Dat dacht ik dus ook. Man van de bank zei dat ik ook wel beetje enthousiast was met opwarmen van de motor. Stond bij de vorige motor te kijken, en toen ik weer trugliep stond de temperatuur op 98 graden |(

Weet jij misschien hoe dat goedje heet waar ik het een paar post hiervoor over had? Als je het gebruikt dan worden je carburateurs schoon van ofzoiets.

En wat zijn kleine modificaties die al tot een vermogenwinst kunnen leiden?

Ik weet wel spul je bedoelt ,maar sla me dood hoe et heet |(
Meeste reguliere motorzaken hebben het wel staan :Y
De gemiddelde Motoport zeker :Y

Ja en de oorzaak van het verlies
Jappaners zijn zoiezo te optimische over de vermogen afgifte van hun motoren ,dat even voor op
Maar oorzaken voor een mindere testrun kan bv al zijn een te slappe ketting (te veel verlies op de ketting ,meer als die 10% dus)
Vervuiling van je blok is ook een goeie oorzaak
Gooi er als je die carb reiniger heb inplaats van euro95 er euro98 (het oude super) in :Y
Euro98 verbrand schoner dan Euro95

Heb je misschien de uitdraaien van de testrun :?
Kan je die hier eens posten :?

Ik ben zelf geen echte kenner maar er lopen hier vast wel mensen rond die de uitdraai goed kunnen interpeteren en er "fouten of makementen" uit kunnen halen :Y

Trouwens ,ALTIJD de eerst 15 tot 20 kilometer rustig aan doen met je motor
Ze moet rustig op temeratuur komen (het is net een vrouw he :Y ,moet je ook netjes behandelen :P )
Dus bij starten een minuut of 2 tot 3 gewoon stationaar laten warm draaien en dan rustig gaan rijden ,niet boven de 5000 rpm bij voorkeur
6000 is natuurlijk op zich niet erg maar het is dus niet de bedoeling dat je met een koud blok meteen 14000 rpm gaat draaien
Vinden ze niet zo prettig :X

Je temperatuur meter geeft bv je koelvloeistof temperatuur aan ,niet je olietemp
Als je koelvloeistof temp op bv 78 graden staat is je olie misschien nog maar 60 graden

Een goede manier om er zeker van te zijn dat ze op temp is een tijdje (minuut of 5 bv) 81-82 graden aan houden ,of totdat de temp niet meer op loopt )die 5 minuten 81-82 graden heeft mijn persoonlijke voorkeur maar dat is ieder aan z´n eigen)
Dan kan je er wel van uitgaan dat de olie en het blok warm is :N

ik zou zelf nog niet dingen gaan vervangen nou :N
Eerst de oorzaak van het vermogenverlies vinden en dan pas dingen gaan veranderen

Maar een voorbeeld om je vermogen te verbeter is :
open demper of full system
openlucht filter
Power Commander of Rapidbike er tussen

Met dit soort modificaties is het wel verstandig em direct erop te laten afstellen :Y

Maar ga eerst kijken wat de oorzaak is van het vermogen verlies ,lijkt mij het verstandigst :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel spul je bedoelt ,maar sla me dood hoe et heet |(
Meeste reguliere motorzaken hebben het wel staan :Y
De gemiddelde Motoport zeker :Y

Ja en de oorzaak van het verlies
Jappaners zijn zoiezo te optimische over de vermogen afgifte van hun motoren ,dat even voor op
Maar oorzaken voor een mindere testrun kan bv al zijn een te slappe ketting (te veel verlies op de ketting ,meer als die 10% dus)
Vervuiling van je blok is ook een goeie oorzaak
Gooi er als je die carb reiniger heb inplaats van euro95 er euro98 (het oude super) in :Y
Euro98 verbrand schoner dan Euro95

Heb je misschien de uitdraaien van de testrun :?
Kan je die hier eens posten :?

Ik ben zelf geen echte kenner maar er lopen hier vast wel mensen rond die de uitdraai goed kunnen interpeteren en er "fouten of makementen" uit kunnen halen :Y

Trouwens ,ALTIJD de eerst 15 tot 20 kilometer rustig aan doen met je motor
Ze moet rustig op temeratuur komen (het is net een vrouw he :Y ,moet je ook netjes behandelen :P )
Dus bij starten een minuut of 2 tot 3 gewoon stationaar laten warm draaien en dan rustig gaan rijden ,niet boven de 5000 rpm bij voorkeur
6000 is natuurlijk op zich niet erg maar het is dus niet de bedoeling dat je met een koud blok meteen 14000 rpm gaat draaien
Vinden ze niet zo prettig :X

Je temperatuur meter geeft bv je koelvloeistof temperatuur aan ,niet je olietemp
Als je koelvloeistof temp op bv 78 graden staat is je olie misschien nog maar 60 graden

Een goede manier om er zeker van te zijn dat ze op temp is een tijdje (minuut of 5 bv) 81-82 graden aan houden ,of totdat de temp niet meer op loopt )die 5 minuten 81-82 graden heeft mijn persoonlijke voorkeur maar dat is ieder aan z´n eigen)
Dan kan je er wel van uitgaan dat de olie en het blok warm is :N

ik zou zelf nog niet dingen gaan vervangen nou :N
Eerst de oorzaak van het vermogenverlies vinden en dan pas dingen gaan veranderen

Maar een voorbeeld om je vermogen te verbeter is :
open demper of full system
openlucht filter
Power Commander of Rapidbike er tussen

Met dit soort modificaties is het wel verstandig em direct erop te laten afstellen :Y

Maar ga eerst kijken wat de oorzaak is van het vermogen verlies ,lijkt mij het verstandigst :Y


:} :}

Even een scanner zoeken en dan komt ie hierop te staan. Thanks voor de info in ieder geval. Zelf al veel gedaan om het vermogen van je bike te verhogen?
 
Yoshimura TRS open demper ,K & N open lucht filter en een Power Commander III USB ertussen + laten afstellen bij Tovami in Goes (custom map voor de PW III) :P

Ik heb nou volgens hun testbank 136,7 PK op het achterwiel en standaard word 127 PK opgegeven :Y

Wel ietsje vooruit gegaan *O*

Hoeveel km heeft die SRAD van jou gedraait trouwens :?
 
Laatst bewerkt:
@ BBBrian: Ik lees net je posts hierboven. Jij hebt 't steeds over je carburateurs... Maar die heb jij toch helemaal niet op je motor zitten!? Als jou SRAD van 1999 is heeft ie al injectie (vanaf 1998 namelijk). Dus dan moet je ff langs een motorzaak en dan injectiereiniger halen. Géén carburateursreinigingsmiddel (wat een woord...)
 
Yoshimura TRS open demper ,K & N open lucht filter en een Power Commander III USB ertussen + laten afstellen bij Tovami in Goes (custom map voor de PW III) :P

Ik heb nou volgens hun testbank 136,7 PK op het achterwiel en standaard word 127 PK opgegeven :Y

Wel ietsje vooruit gegaan *O*

Hoeveel km heeft die SRAD van jou gedraait trouwens :?

Dus bij jou ben je lekker vooruit gegaan met al die modificaties. Open lucht filter staat op de planning, maar PC moet toch wel eventjes wachten zoveel centjes heb ik namelijk nog niet, dus de zomer word even hard gewerkt.

Mijn motor heeft iets van 295xx gelopen als het goed is. Er moet binnenkort een andere ketting op want deze zijn redelijk aan vervanging toe. Als je je ketting vervang, moet je dan ook meteen je tandwielen vervangen? Iemand nog goede adresjes/merken voor een ketting?

@ BBBrian: Ik lees net je posts hierboven. Jij hebt 't steeds over je carburateurs... Maar die heb jij toch helemaal niet op je motor zitten!? Als jou SRAD van 1999 is heeft ie al injectie (vanaf 1998 namelijk). Dus dan moet je ff langs een motorzaak en dan injectiereiniger halen. Géén carburateursreinigingsmiddel (wat een woord...)

Dat dacht ik dus ook. Stond zondag bij KMS, en toen hadden 2 andere mf'ers erover dat als je injectie hebt dan geen choke hebt. En ik heb zo een choke achtige ding aan mn linker clip-on dus tjaa. (Heb volgens mij ook in dit topic ooit een keer gelezen dat dat niet een choke is, maar goed dat terzijde)

Dus dat traag reageren is met een injectiereiniger opgelost?
 
De eerse injecties zijn nog met zo een hendeltje.Is niet echt een choke, zet gewoon het gas hendel ietsje verder.
Vanaf 2003 is dat hendeltje weg.
 
green fear : als je geen powercommander hebt of niet afgesteld met yoshi dan hebben ze tijdens de run waarschijjnlijk het PAIR systeem niet dicht geknepen wat betekend dat de air/fuel meting niet klopt en hij dus waarschijnlijk alsnog veelste arm loopt.



BBBrian : Je mist een 5pk op het achterwiel ongeveer. (kan run niet vinden)
- Achterband te slap
- Ketting versleten ( te zien op de run als dat zo is)
- Nokkenasketting waar beetje rek op zit (ivm aan/uit effect gebeurd dat sneller)
- Te arm of te rijk staan (andere uitlaat ? ander filter ? afgesteld ?
- Vuil in injectie

Kan zoveel zijn dat de zoektocht vrij lastig is. Bij begin beginnen als je het wil oplossen :)

Ook voor jou geld als a/f is gemeten en de PAIR slang is niet afgeknepen krijg je ongeldige a/f waarden

En je hebt wel injectie ;) hendeltje is tot 2000 gebruikt zo'n beetje, daarna is het automatisch geworden.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik dus ook. Man van de bank zei dat ik ook wel beetje enthousiast was met opwarmen van de motor. Stond bij de vorige motor te kijken, en toen ik weer trugliep stond de temperatuur op 98 graden |(

Weet jij misschien hoe dat goedje heet waar ik het een paar post hiervoor over had? Als je het gebruikt dan worden je carburateurs schoon van ofzoiets.

En wat zijn kleine modificaties die al tot een vermogenwinst kunnen leiden?

Forte? :?
 
BBBrian : Je mist een 5pk op het achterwiel ongeveer. (kan run niet vinden)
- Achterband te slap
- Ketting versleten ( te zien op de run als dat zo is)
- Nokkenasketting waar beetje rek op zit (ivm aan/uit effect gebeurd dat sneller)
- Te arm of te rijk staan (andere uitlaat ? ander filter ? afgesteld ?
- Vuil in injectie

Kan zoveel zijn dat de zoektocht vrij lastig is. Bij begin beginnen als je het wil oplossen :)

Ook voor jou geld als a/f is gemeten en de PAIR slang is niet afgeknepen krijg je ongeldige a/f waarden

En je hebt wel injectie ;) hendeltje is tot 2000 gebruikt zo'n beetje, daarna is het automatisch geworden.

In/na de zomer gaat er wel het een en ander gebeuren. Daarna moet ie nog keer afgesteld worden, gaat nog een paar maandjes duren. Bedankt voor de info allen!!

:}





:? Ik snap je niet...forte?
 

:^ (zo heet dat goedje wat je aan je brandstof kan toevoegen om 'binnenshuids' te reinigen)

Enneh mocht je na deze reactie over jou 'choke' handle... nóg twijfelen. Dan kan je altijd even naar je motor kijken natuurlijk. Onder je tank/airbox zitten dan 4 carburateurs.... Bij jou waarschijnlijk niet...
 
Laatst bewerkt:
@BBBrain

Als je ketting moet worden vervangen kan je idd beter tegelijk de tandwielen laten vervangen
Dit in verband met slijtage (nieuwe ketting + oude tandwielen = veel slijtage :Y ,andersom ook :Y )

Er is eerder iets gezegt over SRAD's met nog een hand choke (gas hendel) (maand of wat geleden)
Als ik het me goed herinner zijn idd SRAD's vanaf 98 uitgerust met injectie niet meer met carburateur

Die choke (gas hendel) was een extra :?

29500 km op de teller is voor een SRAD nog niet veel bijzonders
Misschien ligt het probleem toch bij je ketting (te opgerekt) en een vervuild blok
 
Laatst bewerkt:
Yups. Scheelt veel.

iemand zei dat je 98 moest gaan tanken maar dat is vrij onzinnig tenzij je ontsteking gaat aanpassen en dergelijke :)
 
Laatst bewerkt:
green fear : als je geen powercommander hebt of niet afgesteld met yoshi dan hebben ze tijdens de run waarschijjnlijk het PAIR systeem niet dicht geknepen wat betekend dat de air/fuel meting niet klopt en hij dus waarschijnlijk alsnog veelste arm loopt.

ok, fijn is dat dan! hij had er zo'n stang in de demper gehangen, en toen verschillende toerentallen gedraaid, en even volgas. volgens hem stond hij overal goed, alleen op volgas, ietsje te rijk. hij dacht dat het geen nut had om er een pc tussen te hangen. alleen mijn verbruik ligt als ik redelijk normaal rijd op ongeveer 180 km als mijn reserve lampje aan springt, is dit normaal :?
 
ok, fijn is dat dan! hij had er zo'n stang in de demper gehangen, en toen verschillende toerentallen gedraaid, en even volgas. volgens hem stond hij overal goed, alleen op volgas, ietsje te rijk. hij dacht dat het geen nut had om er een pc tussen te hangen. alleen mijn verbruik ligt als ik redelijk normaal rijd op ongeveer 180 km als mijn reserve lampje aan springt, is dit normaal :?


van suzuki site :

Het Pulsed Air-systeem (PAIR) van Suzuki injecteert frisse lucht uit de airbox in de uitlaatkanalen, waardoor onverbrande koolwaterstoffen alsnog verbranden en de uitstoot van koolmonoxide gereduceerd wordt. Het PAIR-systeem wordt geregeld door het motormanagementsysteem op basis van het motortoerental en de gasklepstand.

Dus als men die niet heeft afgeknepen (onder de tank) of heeft uitgeschakeld (suzuki software) dan is je a/f meting niet correct en kun je daar dus niet van uit gaan.


En wat je fiets kwa verbruik doet, geen idee. Maar 99% van de srads met volledig systeem en k&n filter krijgt NIET genoeg benzine zonder yoshi en powercommander.
 
Yups. Scheelt veel.

iemand zei dat je 98 moest gaan tanken maar dat is vrij onzinnig tenzij je ontsteking gaat aanpassen en dergelijke :)

weinig onzinnig :N

Heb heel lang op euro95 gereden en het maakte het blok erg onrustig
Toen een paar keer euro98 erin gegooit en blok was vanaf het begin stukken rustiger
Heb er toen een topic over aangemaakt in het Techniek gedeelt over hoe het nou precies zat die verschillen tussen die 2 en wat je (ik dan toch) het best gebruiken

ik kreeg meerdere malen het advies om euro98 te blijven gebruiken :Y

hier is het topic trouwens :
Super 98 of Euro 95

Het komt er op neer dat zodra een motor een compressie verhouding meer heeft als 1:12 (750 K4 heeft 1:12,3) je het best Euro(super) 98 kan tanken :Y
Omdat euro98 een hoger verbrandingstemperatuur heeft als euro95 en ook een schonere verbranding heeft als euro95
Onder de 1:12 kan het best euro95 worden gebruikt :Y
Gezien hier euro98 dus niet ten volste gebruikt word

Lees in iedergeval zelf maar na :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan