Het MF Motorweekend editie voorjaar 2007 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan alle bike's legergroen spuiten, allemaal legerhelmpjes op én camouflagenetten gebruiken zeker :z

:W

Aan die "blauw-ofgroenlichtdoorlatendekoplampbedeksels" (@Vonne, neem Scrabble maar mee hoor) kan ik wel aankomen. Iemand anders voor de groene verf, liefst mat ??

(heb ik dit allemaal verzoorzaakt :? )

~[edit] Da's nou jammer, Tazz is de 1e spelbreker
 
Laatst bewerkt:
@Tazz, @Biondo, @Fred, @Pilatus,

Heb jullie een mailtje gestuurd omtrent a.s. weekend, dus een meel van

R.Brug........of rene@.........., thats me.
 
Laatst bewerkt:
Helaas ben ik de enige met portofoon/PMR (denk ik ?), immers met portofoon kan je over grotere afstanden nog met elkaar communiceren, ook al is diegene niet meer in zicht. Bijv. handig voor voor/achterrijders etc (boven de 120 wordt het lastiger, maar zo vaak zullen we daar toch niet boven rijden ???)

Hi Ted, ik ben ook in bezit van een portofoon (Alan 456R) met ingebouwde headset + zendknop op het stuur natuurlijk. Kunnen we al met een mannetje of zes babbelboxen, lol. Uiteraard neem ik deze mee.

Ik heb overigens in mijn route een aantal verzamel/bijkom-plekken ingelasd. Overigens is mijn toer als volgt opgesplitst:
1e deel 65km +/- uur rijden -> koffie
2e deel 65 km +/- uur rijden -> lunch
3e deel 70 km +/- 1.15 uur rijden -> koffie
laatste einde (wel bij de pinken blijven) 50km -> camping / bbq
 
Hi Ted, ik ben ook in bezit van een portofoon (Alan 456R) met ingebouwde headset + zendknop op het stuur natuurlijk. Kunnen we al met een mannetje of zes babbelboxen, lol. Uiteraard neem ik deze mee.

Ik heb overigens in mijn route een aantal verzamel/bijkom-plekken ingelasd. Overigens is mijn toer als volgt opgesplitst:
1e deel 65km +/- uur rijden -> koffie :Y
2e deel 65 km +/- uur rijden -> lunch met koffie :Y
3e deel 70 km +/- 1.15 uur rijden -> koffie :Y
laatste einde (wel bij de pinken blijven) 50km -> camping / voor de bbq koffie :Y
O-)
 
Ik heb overigens in mijn route een aantal verzamel/bijkom-plekken ingelasd. Overigens is mijn toer als volgt opgesplitst:
1e deel 65km +/- uur rijden -> koffie
2e deel 65 km +/- uur rijden -> lunch
3e deel 70 km +/- 1.15 uur rijden -> koffie
laatste einde (wel bij de pinken blijven) 50km -> camping / bbq
*O*
_O- Je kunt volgens mij gedachten lezen. Ik doe mee :Y

[laat Fred het maar niet lezen :+ ]
 
Over hoe te rijden met een grote groep; ik heb niet zo veel ervaring met het rijden in een grote groep, maar het follow up systeem zoals hier beschreven:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6719446#6719446

werkte echt perfect voor die rit (met een man of 25?)

En na daar een keer mee gereden te hebben weet je pas hoe geniaal het systeem is.

Het ziet er ingewikkeld uit maar in de praktijk is 't erg eenvoudig.
Na bovenstaande post gelezen te hebben (...) :
Het geniale is dat de voorrijder altijd wat langzamer moet gaan als ie nog maar 1 of 2 rijders achter zich ziet. Want als ie niemand meer achter zich heeft, kan de voorrijder geen wegwijzer meer plaatsen, en moet de voorrijder dus zelf wachten bij de volgende splitsing. Daardoor kan de groep nooit kilometers ver uit elkaar vallen.

Krijgt er iemand pech onderweg of wat dan ook: de achterrijder komt 'm vanzelf tegen en kan (via portofoon of desnoods GSM) de voorrijder waarschuwen.

Zolang je niet op de snelweg komt, is er altijd wel een plek waar je veilig als "wegwijzer" kan stoppen.
En doordat mensen weten dat er toch op elk punt een wegwijzer staat, hoeft niemand te scheuren om nog even 't stoplicht te halen of wat dan ook, bang om de groep (en de weg) kwijt te raken.

Pak je toch een stukje snelweg mee dan is van te voren af te spreken welke afslag je neemt, een beetje onthouden kunnen de meeste wel...
 
Ik heb er nog 1:

Nemen we ook koeien mee dan ?? Daar was ik niet voor ingehuurd, een stel jonge koeien gaan verweien.

(er is altijd wel wat te zeuren)

Je hebt idd wel wat te zeuren, de oplosing is zo simpel... :Y

_O- Je kunt volgens mij gedachten lezen. Ik doe mee :Y

[laat Fred het maar niet lezen :+ ]

Kan Fred ons tegenhouden dan :?

King gaat ook mee, en dat ik ook al zo'n grote koffieliefhebber, dus ik denk niet dat wij ons zorgen hoeven te maken O-) ;)
 
Ik heb overigens in mijn route een aantal verzamel/bijkom-plekken ingelasd. Overigens is mijn toer als volgt opgesplitst:
1e deel 65km +/- uur rijden -> koffie
2e deel 65 km +/- uur rijden -> lunch
3e deel 70 km +/- 1.15 uur rijden -> koffie
laatste einde (wel bij de pinken blijven) 50km -> camping / bbq

Goed bezig Scam :W *O*

Zo zal waarschijnlijk KingCoder's versie zijn ongeveer:

1e deel 3,3km +/- 2 mins rijden -> koffie
2e deel 4,4km +/- 3 mins rijden -> koffie
3e deel 2,7km +/- 1 mins rijden -> koffie
4e deel 6,2km +/- 8 mins rijden -> koffie
5e deel 3,1km +/- 2 mins rijden -> koffie met appelpunt
6e deel 4,9km +/- 3 mins rijden -> koffie
7e deel 2,8km +/- 1 mins rijden -> koffie
8e deel 6,3km +/- 9 mins rijden -> koffie
9e deel 3,4km +/- 2 mins rijden -> koffie
10e deel 4,6km +/- 4 mins rijden -> koffie
11e deel 2,1km +/- 2 mins rijden -> koffie
12e deel 6,6km +/- 7 mins rijden -> koffie
13e deel 3,9km +/- 2 mins rijden -> koffie
14e deel 4,1km +/- 3 mins rijden -> koffie
15e deel 2,7km +/- 1 mins rijden -> koffie
16e deel 6,2km +/- 9 mins rijden -> koffie met lunch
[pauze]
17e deel 4,9km +/- 3 mins rijden -> koffie
18e deel 2,8km +/- 1 mins rijden -> koffie
19e deel 6,3km +/- 9 mins rijden -> koffie
20e deel 3,4km +/- 2 mins rijden -> koffie
21e deel 4,6km +/- 4 mins rijden -> koffie
22e deel 2,1km +/- 2 mins rijden -> koffie
23e deel 6,6km +/- 7 mins rijden -> koffie
etc.

:+
 
Zzeep en Ted,

Goed systeempje lijkt mij :Y
Ja en Nee,

Voor grote groepen wel, als het tempo laag is en er een dermate bekend weggebruik is als in NL.

In het buitenland weet ik niet zo 1,2,3 hoe veilig je langs de weg staat, daar zijn immers geen fietspaden welke als "buffer" dienen en rijdt men vaak ook wat sneller.

Of onze groep ook groot genoeg is om "follow up" als beste oplossing uit de bus te komen ??? je staat immers vaak een tijd stil ipv te rijden, kan soms best lang duren voordat alle rijders voorbij zijn ....

Zeg dus niet dat ik voor of tegen ben, probeer alleen aan te geven dat er eens goed over nagedacht dient te worden wat de beste oplossing kan zijn, zonder al te veel regeltjes etc. Ook bij follow up kan je immers fout gaan, en aangezien er bij luxemburg etc minder afslagen zijn dan in nl, dan rij je helemaal verkeerd, totdat je er 5 km verder bij een kruising achter komt dat daar niemand staat (waar dat in nl gem. 500 meter is)
 
Goed bezig Scam :W *O*

Zo zal waarschijnlijk KingCoder's versie zijn ongeveer:

1e deel 3,3km +/- 2 mins rijden -> koffie
2e deel 4,4km +/- 3 mins rijden -> koffie
3e deel 2,7km +/- 1 mins rijden -> koffie
4e deel 6,2km +/- 8 mins rijden -> koffie
5e deel 3,1km +/- 2 mins rijden -> koffie met appelpunt
6e deel 4,9km +/- 3 mins rijden -> koffie
7e deel 2,8km +/- 1 mins rijden -> koffie
8e deel 6,3km +/- 9 mins rijden -> koffie
9e deel 3,4km +/- 2 mins rijden -> koffie
10e deel 4,6km +/- 4 mins rijden -> koffie
11e deel 2,1km +/- 2 mins rijden -> koffie
12e deel 6,6km +/- 7 mins rijden -> koffie
13e deel 3,9km +/- 2 mins rijden -> koffie
14e deel 4,1km +/- 3 mins rijden -> koffie
15e deel 2,7km +/- 1 mins rijden -> koffie
16e deel 6,2km +/- 9 mins rijden -> koffie met lunch
[pauze]
17e deel 4,9km +/- 3 mins rijden -> koffie
18e deel 2,8km +/- 1 mins rijden -> koffie
19e deel 6,3km +/- 9 mins rijden -> koffie
20e deel 3,4km +/- 2 mins rijden -> koffie
21e deel 4,6km +/- 4 mins rijden -> koffie
22e deel 2,1km +/- 2 mins rijden -> koffie
23e deel 6,6km +/- 7 mins rijden -> koffie
etc.

:+

ik weet achter wie ik aanrij
full


Ik zal alvast doorgeven aan school dat ik over een aantal weken 2 weken ADV op moet nemen wegens een ritje naar Luxemburg :+
 
Ik ben niet zo'n fan van het follow up systeem.. komt omdat ik 2x iemand vlak voor mijn wiel zich onderuit geremd heeft.. 1x kan dropkick zich ook nog wel herinneren (was namelijk ook voor zijn neus) :o die personen zagen namelijk iets te laat de wegwijzer en daardoor ging het mis. Het waren beide keren wel onervaren rijders moet ik er wel bij zeggen.
Ook denk ik net zoals Ted dat je minder makkelijk kan stil staan buiten NL, fietspaden kennen ze vaak niet!!
 
Ik heb een tomtom op m'n motor, dus ik vind 't uiteindelijk wel. Maar een grote groep valt zonder een dergelijk systeem toch uit elkaar. De vraag is of dat erg is; zolang je elkaar bij elke pauzeplek maar weer tegen komt.
 
Ik ben niet zo'n fan van het follow up systeem.. komt omdat ik 2x iemand vlak voor mijn wiel zich onderuit geremd heeft.. 1x kan dropkick zich ook nog wel herinneren (was namelijk ook voor zijn neus) :o die personen zagen namelijk iets te laat de wegwijzer en daardoor ging het mis.
meer afstand houden O-) :P

[me="Ted"]heeft er ook een handje van om te dicht op een ander te rijden :X (maar niet bij rustige tochten)[/me]
 
meer afstand houden O-) :P

[me="Ted"]heeft er ook een handje van om te dicht op een ander te rijden :X (maar niet bij rustige tochten)[/me]

hahah ja afstand genoeg anders hadden drop en ik er wel naast gelegen denk!! of overheen gereden kan ook nog :o
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan