Yamaha Virago 750 matzwart spuiten

Rien84

MF'er
30 mrt 2007
81
0
Rotterdam
Ik heb een budget van zo'n 2000 euro en ik ben van plan om een 2e hands Yamaha Virago XV 750 te kopen. Ik vind matzwart de mooiste kleur en ben van plan om m'n motor tegen die tijd zelf te spuiten.

Iemand nog tips over het spuiten van de motor an sich?

En ik heb nog een specifieke vraag: Op sommige Virago's heb je het Yamaha-logo in chroom op de tank etc zitten, hoe zorg je dat die onderdeeltjes mooi schoon blijven en dus niet mee gespoten worden?

Alvast bedankt!
 
Hier op het forum zijn vele topics te vinden over het spuiten van een motor, dus even de zoek functie gebruiken en je hebt een hele boel te lezen :)
Wat betreft de emblemen, die zijn nogsteeds verkrijgbaar in diverse modellen via een Yamaha dealer of even op marktplaats/ebay kijken
Ik heb de oude eraf gehaald, en nieuwe erop gedaan, komt het spuitwerk ook ten goede
 
Spuitbusjes matzwart van de Action, € 1,95 per stuk.
Ogen dicht, adem inhouden en spuiten maar.

Al zou dat bij je specifieke vraag wel wat probleempjes kunnen geven...
 
Hé, das toevallig... Ik wil mijn tot pekelbike gedegradeerde XV1100 eigenlijk ook matzwart spuiten, maar ben nog een beetje huiverig. Er is geen weg terug hè, maar ik vind matzwarte bikes wel verschrikkelijk gaaf... Ik ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien...

Ik weet ook nog niet of ik het blok zwart wil... Moeilijk moeilijk...

Vergeet de pics niet als je ermee aan de slag gaat. Kan ik meteen zien of het ook wat voor mij is :)
 
Maak zwart die zooi :Y

Mijn ouwe viragotje

full
 
Niet denken, gewoon doen!
Ik heb het ook zelf gedaan, eerst ff licht opschuren (alles eventueel in de plamuurlak en strak afschuren (ik had nl. een deuk in de tank)) Drie lagen matzwarte verf (mototip ofzo) tussen de lagen door natschuren en klaar is Rien...!
full
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een Virago op het oog Rien ? Die van mij is namenlijk ook te koop. Ik zit nog een stukje onder jou budget en je heb er een goeie motor aan.
Kijk ff op marktplaats, tik in het vakje van de postcode 4386, en die uit vlissingen is 'm.
 
Laatst bewerkt:
heey mensen hoe krijg ik dat losse chroom van mn motorblok af dan?want ik wil hem mat zwart maken (motorblok)en mijn kappen een andere kleur(iemand een idee?)En is het moeilijk om zoiets zelf te spuiten want het lijkt me niet bepaald handig met zo een spuitbusje hahah.

Verder ga ik van het weekend een recht stuur erop zetten en ik ben nog op zoek naar van die ijzeren handvaten en zo een klein spiegeltje.

Groetjes Dave
 
Los chroom verwijderen is the shits! Krabben krabben krabben en dan schuren schuren schuren!

Maar het spuiten met een spuitbus is daarentegen zooooo simpel.
 
Doet maar gewoon matzwart......Ik heb afgelopen winter m'n sjoppert verbouwt, is ie eindelijk klaar en gespoten ( rood met zwarte bies ), ben ik zo eens aan het kijken en denk ik: Nee. Dus wordt ie van het weekend gewoon weer matzwart. Ach, soms moet je er na 20 uur werk achterkomen dat ie eerst toch mooier was.... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan