Motorblok onder het rijden vast gelopen!

Mijo ,

Rookie
30 apr 2007
2
0
Gelukkig dat ik het nog kan navertellen!

Onder het rijden rijden met mijn kawasaki kle 500 , slaat plots het motorblok vast en het achterwiel blokkeerd!
Mijn kle is in perfecte staat van onderhoud en heeft net 20.000 km gelopen , maar dit slaat werkelijk alles !
Ik heb mijn blok gedemonteerd om te kijken wat de oorzaak is , en wat blijkt de distributieketting in tientallen stukken kapot getrokken en heeft zicht vastgeslagen.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord laat staan meegmaakt , ik heb verder geen vertrouwen meer in mijn motor .
 
Gelukkig dat ik het nog kan navertellen!

Onder het rijden rijden met mijn kawasaki kle 500 , slaat plots het motorblok vast en het achterwiel blokkeerd!
Mijn kle is in perfecte staat van onderhoud en heeft net 20.000 km gelopen , maar dit slaat werkelijk alles !
Ik heb mijn blok gedemonteerd om te kijken wat de oorzaak is , en wat blijkt de distributieketting in tientallen stukken kapot getrokken en heeft zicht vastgeslagen.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord laat staan meegmaakt , ik heb verder geen vertrouwen meer in mijn motor .

komt zodanig vaak voor dat de handelingen bij die situatie als het goed is opgenomen is bij je rijlessen (koppeling in, dodemansknop etc...)
 
Tuurlijk... brekende (distributie)kettingen, kleppen, krukassen, drijfstangen, nokkenassen... allemaal schering en inslag.


|( B|

Niet te vergeten loslopende wielen, klapbanden, en afbrekende voorvorken. "be prepared" leerde ik altijd en "expect the unexpected"
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft dit ooit eerder gehoord laat staan meegmaakt , ik heb verder geen vertrouwen meer in mijn motor .

Ik heb het meegemaakt met mijn Kawasaki CSR305.
Met een paar maanden rijervaring het geluk dat het op een recht stuk gebeurde.
Met knikkende knieen stond ik ernaast terwijl de motor zelf ook een plasje deed. ;)
Zuigerstang was dwars door het blok geslagen.

Klinkt bekend dat je geen vertrouwen meer hebt in die motor, had ik ook, eruit met "het ding". :P
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig dat ik het nog kan navertellen!

Onder het rijden rijden met mijn kawasaki kle 500 , slaat plots het motorblok vast en het achterwiel blokkeerd!
Mijn kle is in perfecte staat van onderhoud en heeft net 20.000 km gelopen , maar dit slaat werkelijk alles !
Ik heb mijn blok gedemonteerd om te kijken wat de oorzaak is , en wat blijkt de distributieketting in tientallen stukken kapot getrokken en heeft zicht vastgeslagen.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord laat staan meegmaakt , ik heb verder geen vertrouwen meer in mijn motor .


20000 km gelopen?
Dat ding is nog nieuw!
Terug naar de dealer ermee, dit valt nog wel onder fabrieksgarantie neem ik aan.
 
een paar jaar geleden heb ik hetzelfde gehad met mijn Kawa ltd 440, ik reed op het bewuste moment 120. Ik moet er wel bijvertellen dat het een beestje uit 1980 was, met heel wat meer dan 20Mm op de klok.

Als de jouwe goed is onderhouden mag dat onder geen beding gebeuren bij zo'n lage km stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan