Waarom neemt het ene blok meer ruimte in als het andere?

redz oner

Rookie
3 mei 2007
6
0
Hallo allemaal,

Ik zie hier en overal werkelijk de mooiste custom-creaties voorbij komen en bijna allemaal - zie ook mijn vorige post - met HD blokken.

Wat mij opvalt is dat er tussen de ene en andere bijzonder grote verschillen zijn tussen de ruimte die een motorblok inneemt in een frame. Bij de bekendste bikebuilders zie ik hele verschillende lay-outs in het frame hangen; het ene frame is compleet gevuld met blok, bak en smeersels en het andere heeft rondom gewoon ruimte over.

Weet iemand waarom dit is/kan?

Bedankt voor de reacties,

Gegroet,

redz
 
Groter blok, meer meuk, ander frame, hoger frame, Kleine tank, andere tank, grotere wielbasis, Laag gebouwd, mooi weer, ........
 
.....andere omgeving, hoge bomen, mobiele connecties, overall performance...etc etc.

Kortom: beetje domme vraag.
 
Tja,

Als je met dit mooie weer de tijd hebt om achter je computer te zitten en dan ook nog alleen zinloze reactie's te posten, dan ben je 'n beste...stakker.

Natuurlijk had ik dit soort billeknijperij wel verwacht, maar de vraag blijft...
 
De vraag is ook nogal onlogisch ......

De afmetingen van het blok schelen niet of nauwelijks, het gaat er om dat er voor verschillende ontwerpen en frames gekozen wordt waardoor het blok meer of minder ruimte rondom heeft. Tenzij je het over verschillende soorten/type blokken hebt; een Evo blok met losse bak etc. neemt wat meer ruimte in dan een compact Sportster blok.
Ik denk dat het grootste verschil zit in het feit of je een standaard frame gebruikt of een speciaal gebouwd frame.
 
Tja,

Als je met dit mooie weer de tijd hebt om achter je computer te zitten en dan ook nog alleen zinloze reactie's te posten, dan ben je 'n beste...stakker.

Natuurlijk had ik dit soort billeknijperij wel verwacht, maar de vraag blijft...

Of gewoon werkt en in je luchpauze eens achter de pc kruipt ipv de koppen van de Telegraaf te lezen...... :+
En de reactie is even zinloos als de vraag.....wie was het die zei:" Het antwoord bepaalt de waarde van de vraag..."
 
Laatst bewerkt:
:^

Als je het nog eens terug kijkt zijn de antwoorden niet zo zinloos.
Ik denk dat je het antwoord op je vraag zelf ook had kunnen bedenken

Toch? :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan