Alternatief voor HD V-twin

redz oner

Rookie
3 mei 2007
6
0
Goedemorgen allemaal,

Ik ben vanwege de kosten en de techniek op zoek naar een optisch goed alternatief voor een HD V-twin. Een van de dingen die ik erg waardeer in HD (maar misschien is dat wel aangeleerd...) is dat hun blokken gewoon mooi staan in een frame.

Als a.s. zelfbouwer wil ik die look wel handhaven, maar de kosten laag houden en de betrouwbaarheid hoog. Daarnaast is het tegenwoordig bijna een bijzonderheid als je NIET een HD blok hebt gebruikt - en daar houd ik wel van.

Het blok moet komen te staan in het open hardtail-frame van een hoge, slanke bobber.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt,

redz
 
waarom zou je willen beperken? Het blok maakt niet de motor. Ik heb al heel wat lelijke HaDees gezien (Ook hele mooie)
En dan is er natuurlijk ook nog welk HD blok?
 
Hoi,

Mee eens, het blok maakt niet de motor, maar de pegels wel.

De vraag is dan ook wat het verschil is in financieel geld tussen een 45º V-twin HD (mooie look) of een niet-HD blok (waar ik nog niet voldoende thuis in ben - vandaar deze topic).

Heeft iemand trouwens naast S&S ook ervaring met levering/performance/prijs van HD kloonblokken van bijv. STD, TP, Accurate Engineering, Ultima, R&R Cycles, Düx Industries, Merch Performance etc.?

groet,

redz
 
OOk de pegels maken de motor niet, Je kan voor 50 000€ een heel lelijke motor (laten) maken,
Helaas zijn daar genoeg voorbeelden van.

Maar wat wil je nu precies weten? De verschillen tussen HD's en HD-Look-a-like's of bijvoorbeeld een japs blok V-twin en een HD?
 
Ja, de vraag moet ik inderdaad even finetunen:

In eerste instantie ben ik op zoek naar de verschillen tussen een HD en een japs blok en dan met name wat door de forumleden de alternatieven gevonden worden. Met deze info hoop ik een goedkoper niet-HD-blok te kunnen vinden, vandaar.

Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk dat de een of andere commerciële niet-Aziaat een goede, voordelige HD-kloon op de markt heeft gebracht - vandaar de vraag over STD etc. Als dit blok bestaat en het is qua prijs vergelijkbaar met een Jap, tja, dan ga ik toch voor de HD-kloon.
 
Lijkt me wel wat; een HD-kloon (STD, S&S-achtigen) voor de prijs van een 2é hands japblok.
Maar nee, dat bestaat nog niet echt (sorry XV etc -rijders, maar een echte 'kloon' hebben jullie niet), of je moet de dikke, redelijk recente Yamaha's, Kwak's & Honda's nemen. Maar ja, waarom zou je?

Kijk, jij wil een chopper bouwen, begin dan eerst eens uit te vogelen wat je budget is, welke stijl je wilt en wat je kan (of wie je kent en het voor je wil doen.... ;) ), en combineer dat eerst eens.

Je zult zien dat de antwoorden op (soms niet al te snuggere) vragen zich vanzelf beantwoorden.

Oh, nog een tip; gebruik de zoekfunctie eens, je zult zien dat je niet de eerste bent met dit soort vragen... maw lees je eerst eens goed in.
 
Laatst bewerkt:
Of stap eens binnen bij een chopperbouwer. Ik weet niet waar je woon, maar er is vast wel een bouwer in de buurt. Die kunnen je vast adviseren.

Ook kun je eens bij een "stoere mannen op een Harley"-motorclub gaan kijken. Die gasten willen ook altijd wel helpen als je over zelfbouw begint. Niet al die leden rijden met een Harley-blok namelijk.
 
Daarnaast is het tegenwoordig bijna een bijzonderheid als je NIET een HD blok hebt gebruikt - en daar houd ik wel van.

Het blok moet komen te staan in het open hardtail-frame van een hoge, slanke bobber.


Als je voldoende lef en creativiteit hebt, zou je misschien zoiets kunnen gebruiken:

klikkerdeklik

Aangeboden een origineel motorblok uit een Ducati 350SS. Loopt mooi en kan helemaal compleet worden overgenomen, dus met carburateurs, uitlaat, ontsteking, startmotor, draadboom enzovoort.
Blok wordt gedemonteerd omdat er een 900 blok wordt ingebouwd.
Gegevens: bouwjaar 1992, 29 kw, 45.000 kilometer, 350 cc, zesbak, mikuni carburateurs, twee in een uitlaat. Start goed, loopt heel mooi, schakelt goed. Geen olielekkage.

Huidige bod €200,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan