yamaha majesty 400

present_1957

Die hard MF'er
28 apr 2007
458
0
moerbeke - waas
Over deze scooter wordt opvallend weinig bericht.Vandaar dat ik hier graag het initiatief neem om hier een topic over te starten.Het is ook een scoot die op mijn verlanglijstje staat,alleen de lage zithoogte schrikt me wat af.Voor de rest bevalt ie prima.Ik vind hem ranker dan de Burgmannen,en sommigen zeggen ook beter?Enfin,ik hoop er meer van te vernemen.
 
Het weekend van 18 mei hebben ze als het goed is een motorscooterdag bij Motoport Wormerveer. Ze hebben daar ook de Majesty 400 / Burgman staan dus zou je ook eens kunnen proefrijden. Toen ik informeerde waren ze positief over de Majesty (eigenlijk scooter algemeen ook). Ik kon ook proefrijden maar daar heb ik nog even mee gewacht.
(Waarschijnlijk ben ik dan meteen verkocht aan een Burgman 650 ipv eerst eens goed te bekijken welke het meest verstandig keus is ;) )

Persoonlijk vind ik de Burgman 400 er mooier (vlotter/agressiever) uit zien.
Maar dat is meer een mening van smaak :)

Ben ook benieuwd naar de ervaringen van gebruikers qua onderhoudskosten en etc. :)
 
Laatst bewerkt:
De Majesty 400 is een echte tourscooter zoals de Burgman 400 en de X9 500 dat ook zijn. Lekker ruim van binnen, veel accessoires aan boord, comfortabel op de weg. Dat de Majesty 400 één der traagst wegtrekkende 400's (zoniet "dé") is hoeft je niet af te schrikken want in het algemeen is hij vlot zat en is ook nog lichtvoetig met duo. Een Burgman 400 is weinig sneller. De X9 500 heeft het MASTER-blok en trekt een Tmax er nog uit, maar moet de Burgman 650 uiteraard voor laten gaan.
 
Ik heb in 2004 ook een Majesty gehad,1 van de eerste die hier verkocht zijn.
Moet zeggen dat deze op de Silverwing na die ik ook gehad heb de fijnste scooter is die ik in mijn bezit heb gehad.
Ben er met een vriend die een Wildstar 1600 bezat op vakantie naar het Schwarzwald en de Bodensee geweest,ging prima.
Het enige nadeel van de eerste modellen was dat ze voor maar 1 remschijf hadden,dit heeft me af en toe toch in kritieke situaties gebracht.
Zou als ik nu moest kiezen toch voor de Burgman 400 K7 gaan,vind deze persoonlijk toch mooier.

Iemand trouwens nog interesse in een hoge Givi ruit voor de Majesty?
Heb er ook nog 1 voor de Silverwing,beiden in nieuwstaat!
 
nou daar gaat die dan.
2005 gesurft op het net voor een nieuwe motorscooter, ik had op dat moment een yamaha maxter 150 plus de verzekerings geld van mijn dna 180 die ze net van me gestole hadden.
het was tijd om wat groters te kopen wat je niet zo snel over het hoofd is en waar sommige :+ vanaf kunnen blijven.
zo kwam ik in eerste instantie bij de burgman400 uit, persoonlijk vond ik hem erg lelijk dit in tegenstelling tot zijn grote broer.
zo kwam ik uiteindelijk bij de majesty400 uit ik was gelijk verkocht, alle stroom lijnen kloppen precies de kleur metalic blauw fantastich gewoon.
ik heb hem gelijk bestelt(nieuw)en in januari 1 week naar mijn verjaardag bij wijze van cadeu ingeruild voor de maxter met mijn verse vriendin(maak je gelijk de blitz met min 6)..
geweldig gewoon hoe makelijk ik van de kleine 150c over op de 400 stapte.
de majesty ligt erg licht in de hand stuurt erg soepel met een comfort waar je u tegen zegt en dan nog de opberg ruimte.
als ze deze in een 650 hadden dan was het de perfecte scoot, op weg van rogat(gebben) naar utrecht(120 km ongeveer) bied hij erg veel bescherming levert bijna geen vermogen in met 2 pers.
dubbele remschijven voor die primma hun werk doen,
sindsdien de halve wereld rond geweest, 2x belgie 2x duitse sauwerland, frankrijk never 850km en aankomende zomer duitsland/frankrijk/zwitserland en italye.
een geweldige rijsmotor met tent topkoffer en zij tassen alsof je thuis op de bank in slaap ben gevallen je ogen open doet en je ineens in fankrijk bevind.

ok wat doet de scoot,
1 tankt 14li 225km met 2 pers en250 met 1p.
170/180 op de teller is op de navigatie(zummo 550)155/160 km/pu.
geweldige aceleratie win van veel bikers en verlies natuurlijk ook de nodige sprints maar maakt het ze altijd lastig. de enige auto s waar ik het moeilijk mee heb is volkswagen tdi die houd mij net bij. vette volvo en audi s die winnen het meestal net van me.
subaru /porche etc hoef ik natuurlijk niet te vertellen die laten me ver achter.
voor zover de concurenten.
ik heb de scoot nu 15 maanden dus al 2000km permaand woonwerk verkeer en de vakantie s(30.000 km verder dus) heb ik zover 2x alle remblokken moeten vervangen(afgelopen zondag ook) heb bij 20.000km de ollie filter laten vervangen.
afgelopen zondag alle andere luchtfilters vervanen 3 stuks en de v snaar.
3x achterband 1x lek 2x slijtage(gister nog vervangen).
elke 5.000 km olie verversen.
1x fabrieks garantie de achterrem gaf geen remlicht meer aan schakelaar was kapot.
zit spybal allarm op en na 8 maanden moest de bat vervangen worden.
nou dat was het dan wel.

ik heb nog op de tmax gereden geweldige scoot lekker vlot(van mijn collega) maar we waren er beiden over eens dat de majesty vereweg het lekkerste rijd in vergelijking met de sportieve stugge weg ligging(strakke veering)van de tmax.
overigens is de bagage ruimte van de tmax niet echt iets om vrolijk van te worden, dat geld trouwens van vele maxi scooters.
kijk nou naar de silverwing van honda grote scooter met teleurstellende opberg mogelijkheden geld trouwens ook voor de burgman 650.
maar goed men wilt toch wat he. ik wil nu toch wel weer vlotter gaan rijden zeker omdat ik elke jaar met 30 motoren richting sauwer land gaat en het is toch prettig om dan iets meer dan 160(garmin) kan mee komen dus word het tijd voor de burgman.
mijn scoot staat nu op het net en als ik in juli terug kom van frankrijk/zwitserland/italye dan hoop ik hem te verkopen en anders ruil ik hem met tranen in mijn ogen in. ;(
als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
full
 
Bedankt voor jouw uiteenzetting.
Wat het uiterlijk betreft ben ik het met je eens, hij ziet er zeker goed uit.

Het valt me op dat je het comfort van de 400 verkiest boven de T-max 500, ik kan je geen ongelijk geven.
Je zegt dat over het algemeen de bergruimte bij maxiscooters tegenvalt, maar dat valt toch wel mee bij deze Majesty 400 ? Zeker in vergelijking met de T-max... Er passen toch wel twee integraalhelmen onder de buddy ?
Hoe is de bescherming van de ruit, zit je een beetje goed uit de turbulentie ?
 
Laatst bewerkt:
er past ruim 2 intergralhelmen onder de budy met ruimte voor nog wat kleinspul de ruimte is toch echt wel iets groter dan bij de tmax.
ik ga ook altijd met de majesty op vakantie en geloof mij maar, met creatief inpakken kom je aan het einde van je vakantie er echt wel achter dat je zoveel hebt ingepakt dat je de helft echt niet nodig had.
tel daarbij de topkoffer en bij de motorbeurs heb ik ook van die zijtassen gekocht.
meer dan genoeg ruimte meer dan in de burgman en de silverwing qua opberg ruimte zeker gezien het feit dat er in de handschoenen kast ruim 6 video banden ingaat.
 
turbelantie begint pas als het echt hard waait bij de 140.
als er minder dan windkracht 4 staat dan merk je niets van turbelantie een beetje dan bij de 160.
als je zwaar belden bent dan sta je als een blok op het asfalt.
ik rij altijd bij elke snelheid met mijn helm open.
 
Dan is de windbescherming van de majesty wel een stuk beter dan die van de Tmax(wel lage ruit gemonteerd, dat zal het wel zijn dan...;-)
 
hoi tmaxer ja dat klopt als ik op de tmax zit dan moet ik bij 80km/pu al mijn vissier naar beneden doen terwijl ik op mijn majesty op topsnelheid mijn vissier meestal gewoon nog open heb staan.
da s toch wel een erg groot verschil, maar ja er moet toch comprommise gemaakt worden he!
sportieve prestatie s of comfort het is een keus.
 
Heel leerrijk,dank je Sossa.De al goede acceleratie kan met Malossi spullen nog wel wat opgepept worden indien gewenst.Hoe groot ben jij Sossa,want je rijdt erg veel,dus kan ik er van uitgaan dat je goed zit met een zithoogte van 750 cm.
 
De al goede acceleratie kan met Malossi spullen nog wel wat opgepept worden indien gewenst.

Hoewel de Majesty 400 één van de traagst accelererende 400's van vandaag is (en ik herhaal dat een Majesty 400 absoluut gezien echt NIET traag is), schijnt hij wel heel hard op te voeren te zijn. Ik heb (Italiaanse) verhalen gelezen over Majesty's 400 die het in acceleratie een Bev500 moeilijk kunnen maken! Dat betekent dus Tmax-prestaties!!! :}
 
Laatst bewerkt:
oh ja met wat voor onderdelen dan?:)
Misschien hiermee: http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Main.asp?Marca=300&Famiglia=0&Modello=MO/YAMA400&LastCod=undefined&LastMod=undefined (Malossi) onderdelen voor Yamaha Majesty 400.
 
Laatst bewerkt:
Ben sinds enkele minuten aangemeld op dit forum (ook netjes voorgesteld hoor;-)) en lees al een tijdje de verhalen mbt de scooters. Heb toevallig gisteren proef gereden op de Majesty en wat rijdt dat heerlijk zeg! Wat ik mij alleen afvraag bij ook de Majesty...Omdat de tank niet zo heel groot is...Sta je voor je gevoel niet steeds bij de pomp? Natuurlijk rijden de meeste scoorters ver boven de 1 op 20 maar met een tankje van 12 liter kom je niet mega ver...

Verder ook al gereden op de nieuwe Burgman 400. Wat mij opvalt is dat veel verkopers zeggen dat Yamaha beter is? Vond de Burgman ook heerlijk rijden en wat een ruimte onder het zadel!

Ik hoop snel een keuze te kunnen maken.......
 
Allereerst welkom op dit forum !
...Omdat de tank niet zo heel groot is...Sta je voor je gevoel niet steeds bij de pomp? Natuurlijk rijden de meeste scoorters ver boven de 1 op 20 maar met een tankje van 12 liter kom je niet mega ver...
Goede vraag... mijn Honda rijdt ondanks zijn 12 liter tankje toch steeds voorbij de 300 Km voordat ik weer bij de pomp sta; zo te lezen gebruiken de 400 cc scooters wel iets meer dan mijn 250 dus ik ben ook wel benieuwd hoe ver je nu werkelijk komt bij normaal gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Sja dat vraag ik mij ook wel af. Natuurlijk makkelijk een rekenmachientje te pakken, maar praktijk is toch de beste graadmeter. Hoeveel rijdt nou een Majesty? Aan de ene kant hoor je...makkelijk 1 op 25 als je rustig rijdt (gaat overigens best moeilijk haha dat rustige rijden). En andere verhalen gaan over krap 1 op 17 a 18...
 
Ik lees nu de verhalen van Sossa en daar staat idd hoeveel Majesty verbruikt....Maar 250 km is voor mijn gevoel nog steeds niet veel....Maar ik denk waarschijnlijk nog in auto termen, met een tank van 50 liter....
 
Ik heb ook een weekend op een hagelnieuwe Majesty 400 gereden.Metallic zwart.
Die kreeg ik mee toen mijn scoot in onderhoud was.Ik vond 'm tot 80km/h niet echt sneller optrekken dan de mijne, nu moet ik wel zeggen dat er 100km op de teller stond, dus hij was nog niet "los".maar hij trok wel effe door naar de 170 op de teller...Eh, remmen doet ie ook.Vanaf 100 naar nul ,beide remmen max ingeknepen zorgt ervoor dat je met je kont ergens tussen zadel en stuur terecht komt, maar het geheel blijft goed bestuurbaar.Wat me wel opviel is dat hij iets minder opbergruimte heeft als de 250, m'n helm paste niet zonder angst voor schade onder het voorste gedeelte van het zadel.
Het is een machtig apparaat, stuurt goed, ondanks dat het frame niet zoveel stijver aanvoelt als dat ik verwachtte, remt fantastisch en is prachtig afgewerkt.

Maar ik vind het verschil iets te klein t.o.v de 250 om daar een groot bedrag in te investeren.
Liever even doorsparen voor een T-max...
 
goedemiddag allemaal .. ik heb aan de majesty 400 rijders een vraagje
ik heb pas zo een scooter gekocht , maar bij het optrekken trilt hij nogal
en geeft een klik bij achterwiel , ook als ik gas los laat en nog ca 40km rij geeft
hij die klik . zo iets van inslaan koppeling . ik ben een leek op dit gebied dus weet
of dit normaal is . hij is van 7-2004
hopelijk lees ik er iets over
bedankt alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan