Reisverzekering Blue Travel Polis heeft polis veranderd!

Fuck Het Milieu

MF veteraan
2 jun 2003
14.239
38
Schiedam
Gisteravond thuis gekomen lag de nieuwe Blue Travel Travel polis (Reisverzekering) op de deurmat.

Nette brief erbij dat ze de polis veranderd hebben en dat je ook mag opzeggen binnen een maand zonder opzegtermijn als je het er niet mee eens bent.

Ook hebben ze in de brief verteld wat veranderd/toegevoegd is aan de voorwaarden.
Heel specifiek zodat je niet hoeft te zoeken.

Daar was ik wel blij mee.

Uiteraard zal voor de meeste mensen niet veel veranderen MAAR:

Als je onder de 25 bent en je huurt een motorfiets, meer dan 50cc, waar een rijbewijs voor nodig is, en je krijgt een ongeval, dan is dat dus niet meer gedekt.

Boven de 25 veranderd er niet zoveel.

Best lullig als je daar overheen leest en zeker als je wat jonger bent, ben je meestal financiëel wat minder draagkrachtig. (tenminste, ik niet toen ik onder de 25 was)

Heel goed dat Blue Travel Polis dit zo duidelijk vermeld, daar kan menig verzekeraar nog een puntje aan zuigen!
 
Laatst bewerkt:
Misschien bedoeld voor mensen die geen motorrijbewijs hebben en een 80cc scooter huren. Uiteraard ben je verstandiger als je ouder dan 25 bent, is het risico kleiner en ben je wel gedekt |(

Blijven lamballen die verzekeraars B|
 
oeh goed dat je dat even meld, moet mijne nog opzeggen om bovenstaande reden :X

Stel dat je een 80cc scooter huurt op Kreta en je bent 24.

Ben je wat de Blue Travel Polis betrefd niet gedekt.

Daar doelde ik namelijk ook meer op.

EN het is toch een situatie die best vaak voor komt?
 
ik heb net even gebeld
-schade aan bagage bij een ongeluk, WEL verzekerd
-vervangend vervoer, WEL verzekerd
-lichamelijke schade, NIET verzekerd (ook niet bij blijvende invaliditeit of overlijden)
-schade aan motor heb ik niet gevragen maar ik ga er van uit dat deze niet verzekerd is

Stel dat je een 80cc scooter huurt op Kreta en je bent 24.

Ben je wat de Blue Travel Polis betrefd niet gedekt.

Daar doelde ik namelijk ook meer op.

EN het is toch een situatie die best vaak voor komt?
klopt, maar ook op je eigen motor buiten je eigen verzekering niets extras
 
Laatst bewerkt:
ik heb net even gebeld
-schade aan bagage bij een ongeluk, WEL verzekerd
-vervangend vervoer, WEL verzekerd
-lichamelijke schade, NIET verzekerd (ook niet bij blijvende invaliditeit of overlijden)
-schade aan motor heb ik niet gevragen maar ik ga er van uit dat deze niet verzekerd isklopt, maar ook op je eigen motor buiten je eigen verzekering niets extras

Ja, inderdaad!

Je eigen spullen en in Nederland is alles goed verzekerd, doe je een stap buiten Nederland is het een heeel ander verhaal.

Maar goed, Blue Travel gaf het al zelf duidelijk aan.

Is er iemand die zo weet welke reisverzekeraar wel mensen van onder de 25 voor vol aanziet?
 
In Griekenland is het ook regel als je meer dan 50CC huurt een rijbewijs moet overleggen. Geen rijbewijs geen motorvoertuig. Wordt je aangehouden als je er wel één hebt meegekregen dan heeft de verhuurder ook een probleem, dus die kijkt wel uit. Althans dit verhaal vertelde een verhuurder mij toen ik een 125cc huurde.
 
In Griekenland is het ook regel als je meer dan 50CC huurt een rijbewijs moet overleggen. Geen rijbewijs geen motorvoertuig. Wordt je aangehouden als je er wel één hebt meegekregen dan heeft de verhuurder ook een probleem, dus die kijkt wel uit. Althans dit verhaal vertelde een verhuurder mij toen ik een 125cc huurde.


Maar het is natuurlijk wel vreemd dat als je onder de 25 bent en je op je eigen motor rijdt waarvoor je in Nederland je RBW en w.a. verzekeringetjes hebt afgesloten, je ineens bij Blue Travel Polis op vakantie in het buitenland met je motor, niet meer verzekerd bent.

Ik snap Blue Travel wel, voor hun is dat risico te groot.
 
Heb ook blue travel polis gehad.

Is gewoon niet goed, ook de hulp die je krijgt van de alarm centrale is bedroevend.
ik heb nu centraal beheer genomen. Die is stukken beter .

maar ..............

Het blijven verzekeringen he !!! de rest weet je wel .......
 
Terug
Bovenaan Onderaan