Wel of geen Honda VT 1100 C?

edvdev

Rookie
4 mei 2007
7
0
Ik ben van plan om een Honda VT 1100 C aan te schaffen als basis voor een chopper project. Qua budget zat ik te denken aan 2 a 3000 euro voor de aanschaf van een goed lopende motor. Het is de bedoeling dat er op termijn wat leuks van wordt gemaakt (strippen etc).

Hebben jullie nog tips en trucs waar op te letten bij de aanschaf?
Als iemand een andere tip heeft qua motorkeuze hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast bedankt
 
heb net mijn VT1100 verkocht
vond het een hele fijne fiets ... rijd perfect nice geluid maar ik was toe aan the next level
heb gister het topic HELL YEAH geopend *D ;)
 
Denk niet dat je veel zult vinden met je huidig budget.....gaan toch allemaal rap over de 4.000,-- euro.

Is natuurlijk wel lekker 1100 Honda.

:] :]
 
Ik denk dat een shadow een prima basis is voor verschillende projecten.
1100 is natuurlijk ook meer motor, maar idd meer kosten qua aanschaf.
Er zijn genoeg voorbeelden van geslaagde shadow verbouwingen hier en elders te vinden maar mischien met een 700 beginnen?
"no budget" ="no risk"
 
Een 700 zou op zichzelf al een mooie basis zijn. Vraag me wel af of dit niet te mager is om ook eens met zen 2-en op te rijden?
 
Ik hou niet zo van watergekoelde machientjes om te choppen
Maar waarom gaat jou voorkeur precies naar de Honda VT 1100 C?
 
Het zou dan gaan om een VF750. Volgens mij een goed betrouwbaar blok. Mijn idee is eigenlijk om er uiteindelijk een soort sporster achtige machine van te maken. Enkel zadel erop, achterkant verlagen, spatbord doortrekken, andere voorvork en misschien een chromen spaakvelgen.
Maar goed, dus zijn nog de hersenspinsels / dromen.
Maar nu zag ik op jouw site ook nog een project staan op basis van een kawasaki uit '83. Een kickstarter, fantastisch!
 
Maar nu zag ik op jouw site ook nog een project staan op basis van een kawasaki uit '83. Een kickstarter, fantastisch!
Bedoel je deze?

z750_7_1.jpg
 
Ja, vind ik zelf ook wel ..... 8-)

Tank en spatbord zijn inmiddels aardig roestig dus daar komt blanke lak over. Luchtfilterbak is er af, losse filters er op, accubak nog verplaatsen dan kunnen de zijkappen er ook af. De schokbrekerophanging moet naar voren zodat het achterstuk van het frame er af kan en dan nog een solo zadeltje er op.
Wielen zwart, hoger stuurtje, en dan zien we wel weer verder .....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan